otilie Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Vi skal på klassetur enellerannen gang etter jul. Vi studerer kunst og håndverk, og da må stedet vi drar selvfølgelig ha noen sverdigheter som har med kunst/arkitektur/kunsthistorie å gjøre. Roma er selvfølgelig blitt snakket mye om. Og selv om det er en kjempeflott by, så føler jeg liksom at det er så standard. Jeg har også vært der på klassetur på den forrige skolen jeg gikk på, og har litt lyst til å komme med noen forslag om noen andre land! Så noen som har noen ideer til andre byer/land og deres kunst og kunsthistorie osv? Det kan gjerne være en annen by i Italia og da! Og om noen kan nevne ting vi kan finne på sosialt og? Noen bra utesteder, happenings, shoppingmuligheter?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Praha har kjempefine bygninger og slikt. Dessuten er det billig der. 2
Aranciata Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 I Italia: Ravenna (fantastiske mosaikker og man kan ta kurs og denslags, pluss at det er lett aa komme seg til Bologna, Venezia, Parma, Modena og andre nydelige byer), Napoli, Milano. 2
BlackBerry Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Praha eller Barcelona tenker jeg må være midt i blinken
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Wien et godt alternativ til Roma. Wien er billigere og mindre, men likevel stor nok. Det er flere som snakker engelsk enn i Roma, og antagelig er det flere av dere som snakker litt tysk enn italiensk. I løpet av en uke kan man få med seg utrolig mye fra middelalder til jugendstil. Fra midten av januar til begynnelsen av mars er det relativt lite turister samtidig som alt er åpent. Utelivet er bra også. Det er ofte happenings i museumskvarteret, og det er tettpakket med barer i det såkalte Bermuda-triangelet. Shopping er best i sidegatene til Mariahilferstrasse og i nærheten av Naschmarkt, men også den innerste bykjernen har mye bra.
Gjest Imsdal Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Noen jeg kjenner som tar estetiske fag på høyskole skal til Stockholm på studietur og se på noe der, er litt usikker på hva.
Schotten–Baumann Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 I Italia: Ravenna (fantastiske mosaikker og man kan ta kurs og denslags, pluss at det er lett aa komme seg til Bologna, Venezia, Parma, Modena og andre nydelige byer), Napoli, Milano. For ikke å snakke om Firenze.
Lykkelitenen Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Istanbul kan også være ett spennende reisemål for kunststudenter Litt mer "uvanlig" enn Italia.
Schotten–Baumann Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Hva er dere ute etter da? Gotisk arkitektur? Klassisistisk arkitektur?
Gjest Badabing Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Jeg ville valgt Firenze, Istanbul eller St. Petersburg. Eller hva med Ålesund og jugendstilen?
Gjest mari kontrari Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Ser Istanbul er nevnt, syns definitivt det er et godt forslag, litt øst møter vest, historie og budsjettvennlig. Hva med Berlin, der er det et stort kunstmiljø og mye å se om man planlegger litt, også er jo alltid London aktuelt med tanke på museer og utstillinger. Madrid er også spennende med tanke på både moderne kunst, arkitektur og historie.
frk.Sjovn Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 Mmm, Firenze, stapp fult med fantastisk kunst og godsaker! Helsinki er også et fantastisk godt forslag, verdens design-hovedstad (: Kjempe mye spennende som skjer neste år som er kunst og design relatert! Potsdam i Tyskland er heller ingen dårlig ide.. Det er så utrolig mye der ute, det kommer vel ann på smak og behag, ork og penger til syvende og sist
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #13 Skrevet 30. september 2011 Barcelona. Vet flere kunststudenter som har vært på studietur dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå