Gjest Prozac Skrevet 20. september 2011 #1 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg synes det er så vsnskelig å vite hvor mye pasta jeg skal koke! I dag trenger jeg 2 dl kokt makaroni til en rett, hvor mye tørr makaroni er det? Noen som vet ca hvor mye den utvider seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 20. september 2011 #2 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg aner ikke, men jeg bruker å beregne 1 kaffekopp makaroni per person og det bruker å bli ganske nøyaktig bra. En kopp er jo ca. 2 dl ukokt makaroni, så det blir vel litt mye i retten din... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoneWolf Skrevet 20. september 2011 #3 Del Skrevet 20. september 2011 pleier å beregne 100 gram, blir rundt 180 gram når det er kokt, men det er nå meg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 21. september 2011 #4 Del Skrevet 21. september 2011 Tipper den iallefall dobler seg, men ville kokt 2 dl tørr og sjekket. Er vel ikke akkurat krise om du får litt makaroni til overs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prozac Skrevet 21. september 2011 #5 Del Skrevet 21. september 2011 Tipper den iallefall dobler seg, men ville kokt 2 dl tørr og sjekket. Er vel ikke akkurat krise om du får litt makaroni til overs... Nei, men jeg koker altfor mye hver gang og må kaste. Denne gangen kokte jeg 1 1/2 dl tørr og det ble passe til fiskegratengen jeg lagde. Det ser jo så utrolig lite ut så jeg har en tendes til å ta i litt til for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 22. september 2011 #6 Del Skrevet 22. september 2011 Nei, men jeg koker altfor mye hver gang og må kaste. Denne gangen kokte jeg 1 1/2 dl tørr og det ble passe til fiskegratengen jeg lagde. Det ser jo så utrolig lite ut så jeg har en tendes til å ta i litt til for sikkerhetsskyld. Dumt om man må kaste det ja. Går jo å putte det i andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 22. september 2011 #7 Del Skrevet 22. september 2011 Du kan også fryse kokt pasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prozac Skrevet 22. september 2011 #8 Del Skrevet 22. september 2011 Du kan også fryse kokt pasta. Jeg vet av erfaring at hvis jeg putter en liten dæsj med makaroni i fryseren, så blir den dessverre aldri spist. Men tanken er god. Jeg må heller prøver å beregne riktig slik at et ikke blir noe til overs. Middagsrester er grit å fryse og de blir spist, men ting som makaroni, ris etc smaker så mye bedre nykokt og er såpass billig så da koker jeg alltid nytt - dessuten glemmer jeg sånne smårester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 22. september 2011 #9 Del Skrevet 22. september 2011 lage deg en god pastasalat av det som blir til overs neste gang.så slipper du å kaste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prozac Skrevet 22. september 2011 #10 Del Skrevet 22. september 2011 lage deg en god pastasalat av det som blir til overs neste gang.så slipper du å kaste Er ikke noe glad i kald pasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå