Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dere kan gi meg noen innspill på følgende problemstilling! :)

Jeg har vært sykemeldt i snart 1 år fra jobben min, det er ikke jobben som er grunnen til at jeg er dårlig- men den bidrar negativt alikevel (nakke/skuldre problemer og en veldig statisk jobb).

Jeg kommer ikke til å komme tilbake til den jobben, det funker rett og slett ikke...

Jeg er deltidstudent, og må nå ta et år permisjon siden jeg ikke klarer å være i praksis... (Jeg vurderer om studiet egentlig er noe for meg også, men jeg har veldig lyst å fullføre... må bare bli litt bedre først... :/ )

Jeg har fått tilbud om en jobb (hurra!), vikariat.. som vil passe kropp og helse perfekt! Men... Problemet er at det kun er et vikariat- de vet ikke hvor lenge det varer osv. Jeg har mulighet til å gjøre ferdig noen eksamner ved siden av den jobben- før jeg blir "tvungen" til å ta permisjon pga praksis.

Hva hadde dere gjort? Er det noen muligheter for å ta denne jobben uten å måtte slutte på "gamle"jobben? (Sjefen vet såklart at jeg ikke kommer tilbake, og forstår dette godt..- mener sånn rent praktisk...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at du ikke kan være sykemeldt og jobbe, du må først friskmelde deg først, dermed kan du gjøre hva du vil.

Skrevet

Jeg vet at du ikke kan være sykemeldt og jobbe, du må først friskmelde deg først, dermed kan du gjøre hva du vil.

Er sånn jeg tror det er også, men hvis jeg friskmelder meg- må jeg jo -egentlig- jobbe oppsigelsestiden?

Hvor mange rettigheter osv. mister jeg ved å ordne en avtale med sjefen om å slippe oppsigelsestid?? (dette er ikke noe problem å få til )

Ts :)

Skrevet

Er sånn jeg tror det er også, men hvis jeg friskmelder meg- må jeg jo -egentlig- jobbe oppsigelsestiden?

Hvor mange rettigheter osv. mister jeg ved å ordne en avtale med sjefen om å slippe oppsigelsestid?? (dette er ikke noe problem å få til )

Ts :)

Dere står helt fritt til å avtale en annen oppsigelsestid enn den som står i kontrakten, og du mister ingen ting på det (bortsett fra lønnen du hadde fått i den tiden, selvfølgelig).

Dersom du sier opp jobben du har nå, og dere blir enig om en kort oppsigelse, så burde det ikke være noe problem å blir friskmeldt og begynne i det nye vikariatet med en gang.

Skrevet

Dere står helt fritt til å avtale en annen oppsigelsestid enn den som står i kontrakten, og du mister ingen ting på det (bortsett fra lønnen du hadde fått i den tiden, selvfølgelig).

Dersom du sier opp jobben du har nå, og dere blir enig om en kort oppsigelse, så burde det ikke være noe problem å blir friskmeldt og begynne i det nye vikariatet med en gang.

Tusen takk for svar! :)

Har på en måte allerede snakket og avtalt dette med sjefen. Jeg kunne bare føre opp at "etter avtale siste dag blabla" i oppsigelsen når jeg leverte :)

Men.. så blir jeg plutselig litt usikker.. Om noen mnd vil jeg uansett miste retten på sykepenger, så det er vel bare å hoppe i et vikariat- selv om det kanskje ikke varer for evig??

Skrevet

Du er jo frisk nok til å jobbe (i en annen jobb), hvorfor skal du da fortsette å være sykemeldt?

• Liker 1
Skrevet

Dersom arbeidsplassen du er ansatt på ikke har mulighet til å tilrettelegge for deg slik at du kan jobbe der, høres det ut som en optimal løsning å jobbe et annet sted. Kan ikke se noen problemer med det.

Dersom du i tillegg kan få en jobb der du kan fullføre studiene ved siden av, må jo det være helt optimalt? Videre vil du jo ha rett på arbeidsledighetstrygd når dette vikariatet avsluttes frem til du får en ny stilling, dersom du ikke er student.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...