Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe sminke til å lage sotede øyne?

Gjerne norske nettbutikker, så jeg slipper å tenke på 200 kr regelen...

Tar gjerne imot tips om hvilke farger som er bra. Jeg har brukt bruntoner til å mørklegge med, men tenkte å prøve mørkere farger denne gangen. Leste et sted at det bør legges litt lilla/brun over for å hindre sminken i å se skjoldete ut??

Takker for råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du prøvd den nye øyenskyggen fra max factor? Kommer med to stykker. En hvit og en svart, for å lage ordentlig "sotet" effekt.

Her ser du den :)

Edit: kommer forresten i flere farger enn svart/hvit :P

Endret av Elliez
Skrevet

Den fra maxfactor anbefales ikke. Den er seig, klissen og striper som ett lite helvette... Teknikken som vises her er fin, den kan også brukes på andre øyenskygger, men velg noen andre enn den som vises på videoen.

Det kan lønne seg å kjøpe en palett eller duo, avhengi av hva du har av farger fra før av. En lys highlight, en medium tone og en mørk er det du trenger, så kan du så klart variere med flere farger og toner etter hvilken effekt du vil ha. Hvit, grå og sort er en klassiker, samme er lys beige/hvit kombinert med en medium brun og en mørkere brun. Vil man variere er også mørk blågrå, lilla eller grønt veldig pent, enten man kjører ton i ton eller varierer med nøytral base og sprekere farge på den mørkeste delen.

Av merker finnes det et hav å velge i mellom. De fleste merker har en smokey palett eller duo, fra max factor og maybelline (fått mange flotte paletter i det siste) til chanel, mac (her kan du sette sammen egne) og NYX (kjøpes grisebillig på cherryculture.com).

Skrevet

Takk for svar og gode råd alle sammen :klemmer:

Lykkeliten: cherryculture var utrolig billig! Har du handlet der?

Nå skal kråka bli fin til :bryllup:

Skrevet

Mange ganger, kjøpt en del NYX der. Kvaliteten er overaskende bra, men det er desværre litt ulikheter i kvalitet fra øyenskygge til øyenskygge, spesielt de lyseste kan bli litt tørre i konsistensen og drysse, men til den prisen synes jeg det er helt greit å prøve og feile :)

Anbefaler at du ser på palettene deres, mange flotte paletter!

Skrevet

Jeg vil anbefale denne paletten fra NYX som heter Smokey Eyes. Den er spesielt beregnet på sotede øyne, og inneholder to lyse skygger til highlight/blending, en sort skygge, en mørkebrun skygge og seks ulike mellomskygger i grå/brun/gråblå. Jeg liker den kjempegodt. Alle fargene er godt pigmenterte og lette å blende, og det beste er at den bare koster 50 kroner. :jepp:

Skrevet

Æææææ, nå gikk jeg inn selv og må virkelig styre selvkontrollen min her :fnise: Blakk, men VIL HA MER SMINKE! :snurt:

Skrevet

Naked Palette fra Urban Decay er alt du trenger i øyeskygger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...