Gå til innhold

Brudepynt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg da i min egen lille boble og planlegger bryllup.

Kjolen er innkjøpt, og den fikk jeg overraskende billig. Så da må jeg kunne unne meg litt ekstra ikke sant?

Nytt undertøy, nattøy, sko, smykker - også må jeg ha noe til håret.

Så jeg farter rundt på nettet, vurderer og forkaster. Prislappen kikker jeg så vidt på. Hmm...skal vi kjøpe nye ringer? Forlovelsesringene er jo gamle *gruble*.

Det er mens jeg kikker på hårpynten at fornuften gir meg et krafig sprak bak. "Har du VIRKELIG tenkt å kjøpe en hårpynt til 1000 kr av dine surt opptjente penger????" Eh...kremt. Nja...jeg kan vel ikke bruke den flere ganger egentlig....så det er jo litt dyrt.

Et kjapt overslag over hvor mye penger jeg kom å bruke hvis jeg slo meg løs fikk bankkontoen til å vri seg i smerte bare ved tanken.

Dette er ikke ment som kritikk til de som har lyst til å bruke litt penger på å se bra ut denne dagen. Jeg ble bare litt satt ut over hvor lett jeg -som vanligvis er ganske fornuftig økonomisk- lot meg dra inn.

Er jeg den eneste som faller for fristelsen til å bruke mer penger enn jeg opprinnelig hadde tenkt?

For ordens skyld - jeg skal ha et miniatyrbryllup, bare oss og forlovere. Det blir ikke mange som skal se stasen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Jeg kjenner meg rimelig godt igjen. Jeg elsker å trykke på kjøpknappen.Men jeg er som deg, rimelig fornuftig når det kommer til økonomien. Vi har valgt å bruke mest penger på mat og på fotograf. Det er noe av det viktigste.

Jeg har vært fristet til å kjøpe en del "tull" på ebay, men jeg har klart å passe på at det er billig og gjennomtenkt.

Tror ikke du er eneste, budsjettet mitt har forandret seg litt fra vi startet planleggingen i mars :gjeiper:

Skrevet

Har ikke heeeeelt klart å holde budsjettet nei. Men jeg prøver å passe på at det jeg kjøper kan selges igjen slik at jeg får tilbake hvertfall de pengene jeg bruker utover det jeg hadde tenkt :)

Skrevet

Jeg har latt meg rive litt med, men og tenkt praktisk i sammenhengen..

Jeg ville ha hodepynt (så langt har jeg ikke planer om slør), men ikke tiara. Fant en sak (hårbøyle/sidetiara) i en engelsk nettbutikk jeg kan bruke senere :)

Undertøy...der ligger jeg litt etter, men vil ha noe nytt. Er heldigvis enklet nok, har fin tilgang via salongen.

Smykker, der låner jeg av mamma :)

Sko fikk jeg etter søstra mi :)

Mitt tips: Kikk litt etter ting du kan bruke senere! Du MÅ ikke ha hvite sko, du MÅ ikke ha tiara.

Eller du kan se etter brukte ting :)

Skrevet

Ts her.

Nå har jeg gått inn og tatt budsjettet ned til et meget levelig nivå, og klarer likevel å få alt jeg mener at jeg trenger. Sko har jeg, hårpynten ble rimelig og når det gjelder smykker så fant jeg et vakkert kjede som jeg fikk av mamma før hun døde. Så prislappen ble lett overkommelig.

Synes det bare var morsomt å oppdage hvor lett jeg ble dratt inn i kjøpelysten, og da tenkte jeg å høre om andre opplever det samme :)

Flere som klør i kjøpeknappen der ute? :lur:

Skrevet

Har også lyst å kjøpe flere "alternativer" til feks dekor osv, men må også ta meg i nakken litt å tenke; vi TRENGER jo ikke dette... Syns vi er flinke da, som er fornuftige enda hvor lett det er å la seg rive med i vrimmelen av lekre bryllups ting :5:

Skrevet

Jeg fikk også kjolen for en lav sum - faktisk var kostet den mindre enn halvparten av mitt budsjett på kjole!

Selvom den ble så billig, er jeg veeeeldig flink å ikke la meg rive med.

Men jeg har kjøpt korsett og alt annet småstasj på eBay, men det koster ca. 100 kr tilsammen for ALT, så det går heeelt fint :fnise:

Jeg vil bruke pengene på andre ting :) Er man fattig student, ja, så er man fattig student ;)

Skrevet

Jeg fikk også kjolen for en lav sum - faktisk var kostet den mindre enn halvparten av mitt budsjett på kjole!

Selvom den ble så billig, er jeg veeeeldig flink å ikke la meg rive med.

Men jeg har kjøpt korsett og alt annet småstasj på eBay, men det koster ca. 100 kr tilsammen for ALT, så det går heeelt fint :fnise:

Jeg vil bruke pengene på andre ting :) Er man fattig student, ja, så er man fattig student ;)

Fattig student her også, så har (heldigvis?) ikke råd til å la meg rive med, men kjenner jo at det kribler litt i fingrene når jeg kikker på ebay. Har kjøpt sko, slips og pynt der så er jo egentlig ferdig med det, men klarer ikke å la være å kikke. Heldigvis blir det med tanken :fnise:

Eneste jeg har skeiet litt ut på er kaketopperen som jeg fikk laget av oss, men den er veldig fin til å ha stående som pynt i ettertid også så synes det var verdt det :)

Skrevet

Fattig student her også, så har (heldigvis?) ikke råd til å la meg rive med, men kjenner jo at det kribler litt i fingrene når jeg kikker på ebay. Har kjøpt sko, slips og pynt der så er jo egentlig ferdig med det, men klarer ikke å la være å kikke. Heldigvis blir det med tanken :fnise:

Eneste jeg har skeiet litt ut på er kaketopperen som jeg fikk laget av oss, men den er veldig fin til å ha stående som pynt i ettertid også så synes det var verdt det :)

Har du fått laget kaketopp av dere? Hvor går det an å gjøre dette å hvor mye betalte du for det?

Skrevet

Har du fått laget kaketopp av dere? Hvor går det an å gjøre dette å hvor mye betalte du for det?

Ja, det er forskjellige sider som gjør dette. Hvis du søker på etsy.com eller googler "custom cake topper" så kommer det opp veldig mye forskjellig. :)

Bestilte selv fra denne siden, og er veldig fornøyd med resultatet. Valgte da "

Custom cake toppers for 2 persons". Du kjøper og sender så inn en mail med bilder og evt. skisser om hvordan du vil det skal se ut. Shipping er gratis såvidt jeg husker, og de sender deg mail midt i prosessen som du må godkjenne og evt. gjøre endringer (gratis) slik at du blir fornøyd. Følte ikke det tok så lang tid heller, så lenge du er kjapp med å svare på mail og ikke har (mange) endringer så går det fort. Ble levert med budbil på døren :Nikke:

Synes egentlig alt av kaketoppere er litt tacky, og disse er inget unntak, men slik ble det iallefall personlig. Samtidig som det blir litt kjekkere å ha på hylla i ettertid enn en som "alle" har :fnise:

Skrevet

Synes egentlig alt av kaketoppere er litt tacky, og disse er inget unntak, men slik ble det iallefall personlig. Samtidig som det blir litt kjekkere å ha på hylla i ettertid enn en som "alle" har :fnise:

Enig med deg, mye stygt av plast ute å går. Kult at dere har valgt en original topp :tommelsmil: Vi har fått noen vi kjenner til å modellere en av gips til oss, som ligner, den er kjempesøt :)

Skrevet

Enig med deg, mye stygt av plast ute å går. Kult at dere har valgt en original topp :tommelsmil: Vi har fått noen vi kjenner til å modellere en av gips til oss, som ligner, den er kjempesøt :)

Ja, ikke sant :fnise:

Angrer ikke på valget selv om jeg synes det var litt mye penger å bruke på en kaketopp (selv om jeg synes de kjipe i butikkene er alt for dyre i forhold til kvalitet og hvordan de ser ut).

Tenkte også på gips, er veldig artsy-fartsy selv, men valgte å bestille fra den siden siden de lager figurene av polymer clay (blander inn farger i det) slik at den varer leeeenge og fargene falmer ikke ;)

Skrevet

Jeg syntes det var veldig gøy å pusle med planleggingen, men jeg brukte omtrent bare eBay, hvilket var veldig billig. Jeg kjøpte f.eks tre tiaraer/hodepynt, som jeg til sammen betalte noe slikt som 150 kr for. Så jeg valgte mange billige løsninger, og heller investerte i kvalitet når det kom til underholdning, lokaler etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg kjøpte vår nydelige kaketopp på ebay, rett og slett fordi jeg hadde problemer med å finne en jeg synstes var fin. Min kjære var helt enig når den kom i posten at jeg hadde kjøpt rett til oss. Vår er i porselen og er i mine øyne veldig klassisk.

Skrevet

Ja, det er forskjellige sider som gjør dette. Hvis du søker på etsy.com eller googler "custom cake topper" så kommer det opp veldig mye forskjellig. :)

Bestilte selv fra denne siden, og er veldig fornøyd med resultatet. Valgte da "

Custom cake toppers for 2 persons". Du kjøper og sender så inn en mail med bilder og evt. skisser om hvordan du vil det skal se ut. Shipping er gratis såvidt jeg husker, og de sender deg mail midt i prosessen som du må godkjenne og evt. gjøre endringer (gratis) slik at du blir fornøyd. Følte ikke det tok så lang tid heller, så lenge du er kjapp med å svare på mail og ikke har (mange) endringer så går det fort. Ble levert med budbil på døren :Nikke:

Så stilig, dette visste jeg ikke gikk an engang!:) hehe.. Takk for hjelpen, skal se om jeg finner noe!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...