Gå til innhold

10 års aldersforskjell. pff!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 og han 26, er det stor aldersforskjell.

Bryr meg egentlig ikke siden jeg elsker han, og han meg.

men hva vil venner og familie si vis vi publiserer det...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg skal ikke si for mye, for jeg er selv utrolig forelska i en som er 12 år eldre enn meg.

Men når du "bare" er 16, så er ti år kanskje litt mye. Jeg ville nok tenkt at han var veldig umoden... Men til syvende og sist - ikke BRY dere om hva andre mener, for du er over den seksuelle lavalder og kan gjøre (nesten) hva du vil ;)

• Liker 3
Skrevet

Siden du spør skal jeg også være så frekk å svare helt ærlig; jeg ville reagert. 10 års aldersforskjell trenger ikke være mye, men når den ene er 16 år er ti år altfor mye. Beklager, det er min mening og det betyr ikke at dere ikke er ment for hverandre og har det fint sammen! :)

• Liker 3
Skrevet

generelt synes jeg det er mye når du er tenåring, men det finnes jo de som blir kjærring når de er fjorten. og det finnes voksne folk som fortsatt er som tenåringer. så det kan godt hende at dere passer perfekt sammen. uansett hadde jeg nok ikke likt det hvis det var min familie, men sånne ting går seg jo til :) en jeg kjenner ble sammen med en dame på 29 da han var nitten, og de er helt topp.

hva mener du med publisere? hehe høres formelt ut

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville bare høre noen meninger rundt dette :-)

Publisere - altså om folk skal få vite om dette forholde (siden det med aldersforskjellen) om det er riktig, vi har holdt dette hemmelig ei goood stund nå, å begynner og bli mektig lei...

Skrevet

Siden han ikke klarte å finne seg noen som helst i 20-årene så måtte han finne seg en så langt ned som 16 år.

Huffda.

Det var jo litt....tragisk. Skjønner godt at dere ikke går offentlig ut med det,nei.

• Liker 3
Skrevet

generelt synes jeg det er mye når du er tenåring, men det finnes jo de som blir kjærring når de er fjorten. og det finnes voksne folk som fortsatt er som tenåringer. så det kan godt hende at dere passer perfekt sammen. uansett hadde jeg nok ikke likt det hvis det var min familie, men sånne ting går seg jo til :) en jeg kjenner ble sammen med en dame på 29 da han var nitten, og de er helt topp.

hva mener du med publisere? hehe høres formelt ut

At folk blir sett på som "kjerring" i fjortenårs alderen betyr ikke at de faktisk ER kjerrringer. De er fortsatt fjortiser.

At en fyr langt oppe i 20-årene er på samme nivå som en 14-åring, eller 16-åring er ikke normalt. Uansett hvor mye du skryter av typen. Han sliter å finne seg noen i tyveårene som gidder å være med han, dermed synker han lavere slik at han fremstår smart og voksen i en 16-årings øyne.

Det beviser at de 14- eller 16-åringene som forsvarer slike forhold fortsatt er naive. En oppegående og smart 14- og 16-åring vet at noe skurrer.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Vel, eg kan ikkje si noe på det :) Møtte min kjære når eg var 16 og han var noen mnd fra å være 26 ;) Venner brydde seg ikkje, de visste jo allerede at vi hadde noe på gang. Familie (dvs, min familie) - ikkje så begeistra for det, men de kunne ikkje gjøre noe med det uansett kor mye de forsøkte :) Men familien varma opp til han etterhvert når eg blei litt eldre og de forsto at rykter ikkje alltid er sanne (gikk noen småstygge rykter om han takket være ein psyko-eks). Familien hans brydde seg ikkje, de likte meg de :gjeiper:

Følte bare for å legge til at eg var veldig moden for alderen.

Endret av Apophis
Skrevet

Følte bare for å legge til at eg var veldig moden for alderen.

Og akkurat det mener 90% av alle 14-16-åringer om seg selv. :gjeiper:

Du kan sikkert ha vært moden for alderen, Apophis, det er ikke det jeg mener. Men det er svært få 16-åringer som vil innrømme at de fortsatt er langt fra voksne. Om man faktisk var moden for alderen ser man først mange år etterpå.

Skrevet

Det er ingen tvil om at det er stor aldersforskjell. Spørsmålet er vel heller om det er greit.

Og, ja det er Lgreit. Viktigste er at dere er lykkelige. Ser ikke problemet.

Og du er jo tross alt over 16 så ingen lov blir brytet heller.

Siden han ikke klarte å finne seg noen som helst i 20-årene så måtte han finne seg en så langt ned som 16 år.

Hvorfor må det være slik? Det er vel stort sett det mest vanlige svaret jeg hører om slike ting.

Kan det ikke like godt hende at det var TS han ble forelsket i?

Er så lei av de fordommene der.

Skrevet

Han sliter å finne seg noen i tyveårene som gidder å være med han,

Det vet du ingenting om. Er ikke en gang sikkert at han prøvd en gang for alt man vet, men at han tilfeldig traff TS. Er ikke sikkert en gang at han viste alderen med samme heller. Han falt for ts. Skal han løpe når han fikk vite at hun var 16 mener du?

Skrevet

Jeg hadde tenkt det var mye om en kompis på 26 plutselig skulle få seg en 16-åring som kjæreste, blant annet fordi man er på forskjellig sted i livet, og fordi det er mye man som 26-åring tar for gitt, men som man ikke kan gjøre som 16-åring. Feks få et glass vin til maten på restaurant eller gå ut på et utested for å ta en drink. De fleste i midten-slutten av tjueåra tenker på 16-åringer som barn.

Når det er sagt er jeg imponert over at du har klart å kapre en som er så mye eldre enn deg! Da jeg var 15 var jeg forelska i en gutt som var ti år eldre enn meg, og han behandla meg bare høyst vennskaplig sånn litt i forbifarten, noe som førte til årevis med kjærlighetssorg. Når jeg ser tilbake på det nå tenker jeg "herregud, jeg var 15-16 år, hvordan kunne jeg tro at han skulle tenke sånn om meg!" Men det ser jo ut til at ting er litt annerledes for deg når du allerede er sammen med fyren!:-)

Skrevet

Juridisk sett så er dette greit, men jeg mener at når du bare er 16 så er han for gammel for deg. Han er voksen, du er nettopp ferdig med ungdomsskolen.

Skrevet

At folk blir sett på som "kjerring" i fjortenårs alderen betyr ikke at de faktisk ER kjerrringer. De er fortsatt fjortiser.

At en fyr langt oppe i 20-årene er på samme nivå som en 14-åring, eller 16-åring er ikke normalt. Uansett hvor mye du skryter av typen. Han sliter å finne seg noen i tyveårene som gidder å være med han, dermed synker han lavere slik at han fremstår smart og voksen i en 16-årings øyne.

Det beviser at de 14- eller 16-åringene som forsvarer slike forhold fortsatt er naive. En oppegående og smart 14- og 16-åring vet at noe skurrer.

ja helt enig, jeg bare sa at det finnes unntak. jeg mener bestemt at det finnes jenter på 16 som mentalt kan være helt på høyde med en gutt på 26, uten at noen av dem er avvik. når det er sagt tror jeg det er ekstremt sjeldent, og at ts spør her tar jeg som et tegn på at hun ikke er en av dem..

• Liker 1
Skrevet

Var 16 da jeg ble sammen med min samboer som er ni år eldre enn meg. Har nå vært sammen i snart åtte år. Og har det fantastisk sammen :D så for oss har det gått bra

• Liker 1
Skrevet

Sporte ikke om og bli raket ned på, å si at han ikke fant seg noen i tjueårene!

vi møttes på fest da jeg var 15, jeg var sammen med broren min der.

etter den gangen har vi hatt svært stor kontakt og nå blitt kjærester (gangske hemmelig, med tanke på alder!!!)

han fikk vite alderen min etter en mnd (siden han sport hvor gammel jeg var) jeg svare som så og han godtok nå det :-D

men hva mener dere med TS?

Skrevet

Ts er forkortelse for Trådstarter. Altså den som startet tråden. I dette tilfelle deg. :)

Skrevet (endret)

TS er trådstarter :)

- Der kom du meg i forkjøpet ja ;)

Endret av Mubba
Skrevet

TS er trådstarter.

Jeg er selv sammen med en som er 10 år eldre enn meg, og jeg var 19 da vi møttes. Det går flott for oss, men det betyr absolutt ikke at det kommer til å gjøre det for dere (det samme gjelder jo for absolutt alle andre egenskaper).

Men du bør tenke deg godt om. Alle jeg vet om som er i tjueåra og henger med 16-18-åringer oppfører seg som idioter. Det er som om de henger fast i fjortistida og ikke kommer seg videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...