Gå til innhold

Flytting- viktig å tenke på!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte inn hos kjæresten min som allerede leier bolig.

Er det greiest at vi lager vår egen skriftlige avtale og at jeg betaler min del av husleie og strøm til hans konto, eller bør det lages ny kontrakt med huseier hvor jeg også er oppført som leietaker?

Man sender inn flyttemelding. Hvilke steder blir da informert om adresseendingen, og hvem må jeg selv kontakte for å informere?

Det er lenge siden jeg sist flyttet, hva mer er viktig å tenke på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For din del og huseiers del er det greiest at du overfører penger til samboeren din.

Banken blir i alle fall informert om adresseendringen, det det også gjelder forsikningsselskap, men er ikke helt sikker. Du må selv informere i alt av abonnement, aviser, medlemsskap (bokklubber, boligbyggelag, foreninger, osv), alle steder som du mottar noe fra. Du må endre adresse hos Lånekassen dersom du har oppført en egen adresse i tillegg til folkeregistrert adresse. Kanskje legesenteret og tannlegen også må informeres.

Det var det jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Når du registrerer adresseendring på posten - noe du må i tillegg til folkeregisteret - får du en del tips, samt en pålogging der du kan sende ut adresseendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok greit å skrive en kontrakt med ham, selv om du ikke betaler rett til huseier. Om du enellerannen gang skulle ønske å flytte ut igjen i fremtiden, er det greit at du har rettighetene dine der så det ikke blir noe tull. og sånt er vanskelig uten en skriftlig kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...