Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Studerer på høyskole, og skal levere inn en oppgave på 10 000 ord i neste uke. I forbindelse med innleveringen blir oppgaven plagiatkontrollert mot tekst på internett og tidligere innleverte tekster. Jeg har ikke noe å ha dårlig samvittighet for, har skrevet hele oppgaven selv. Men jeg aner jo ikke om noen av mine setninger ligger ute på nettet. Det er begrensa hvor mange måter man kan skrive at EU har 27 medlemsland, liksom... Stryker jeg om en/noen få setninger er identisk med noe noen andre har skrevet noensinne? Henviser selvfølgelig til alle kilder når jeg skriver oppgaven...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ingen fare for at du stryker om du har skrevet hele oppgaven selv. Hele avsnitt må være omtrent identiske og uten kildehenvisning for at du skal kunne beskyldes for plagiat. Tror også det skal mer til for å bli beskylt for plagiat i teoridelen av en oppgave enn i drøftingen.

Skrevet

Det er nok ingen fare for at du stryker om du har skrevet hele oppgaven selv. Hele avsnitt må være omtrent identiske og uten kildehenvisning for at du skal kunne beskyldes for plagiat. Tror også det skal mer til for å bli beskylt for plagiat i teoridelen av en oppgave enn i drøftingen.

Jeg tror også at TS kan slappe helt av. Tror det må være minst 20 % tekstlikhet før man begynner å mistenke plagiering. Det er jo grense for hvor mange skrivevariasjoner en kan lage over faktakunnskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...