Gjest Bartenina Skrevet 7. oktober 2011 #41 Skrevet 7. oktober 2011 Hvilken shampo anbefaler dere å bruke før man setter i gang med balsam-metoden?
JollyJolly Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #42 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg tror ikke det spiller så stor rolle, bare den inneholder SLS og ikke silikon/mineralolje. Jeg brukte Tresemmé Clean, men det er fordi det er den samboeren min bruker!
Gjest Bartenina Skrevet 7. oktober 2011 #43 Skrevet 7. oktober 2011 aha..står det SLS, silicon og mineral oil i ingrediens-listen da? ikke noe andre navn på det?
Thorn Skrevet 7. oktober 2011 #44 Skrevet 7. oktober 2011 aha..står det SLS, silicon og mineral oil i ingrediens-listen da? ikke noe andre navn på det? Som regel er det dessverre ikke så lett, du må nok bare lære deg de vanligste silikonene og mineraloljene. SLS - Sodium Lauryl sulfate/sodium Laureth Sulfate Silikoner - slutter ofte på -cone eller -xane, f.eks. dimethicone Mineraloljer - petrolatum, petroleum gel Med forbehold om at jeg husker noe feil, har blitt en del år siden jeg brukte balsammetoden
JollyJolly Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #45 Skrevet 7. oktober 2011 SLS kan være en eller flere av disse: Sodium Lauryl Sulfate Sodium Laureth Sulfate Ammonium Lauryl Sulfate Ammonium Laureth Sulfate Tror ikke det er så vanlig med silikon i sjampo, kanskje ligge unna sjampoer som skal være mykgjørende, har balsameffekt og lignende? Mineralolje står ofte som mineraloje og paraffinum liquidum. Liste over alt som skal unngås finner du her: http://lockig.se/checklista.php
JollyJolly Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #46 Skrevet 7. oktober 2011 Med forbehold om at jeg husker noe feil, har blitt en del år siden jeg brukte balsammetoden Kan jeg få spørre hvorfor du sluttet?
Thorn Skrevet 7. oktober 2011 #47 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Kan jeg få spørre hvorfor du sluttet? Det var tre hovedgrunner: -jeg trente hver dag, og det tok mye mindre tid å vaske håret kjapt med sjampo enn balsam -jeg hadde skapet fullt av nesten ubrukte hårprodukter med "ulovlige" ingredienser som jeg ikke ville kaste -pga eksem var jeg avhengig av hudpleieprodukter og fuktighetskremmer med ulovlige ingredienser, og det var så altfor lett å få dette i håret, og vips måtte det vaskes med sjampo igjen... Og når håret mitt etter noen måneder fikk litt noia, var det veldig lett å gå tilbake til det som hadde funket ok før. Men i det minste er jeg mer bevisst på hva jeg har i håret nå! Og holder fortsatt en knapp på Änglamark sjampo, balsam og dusjsåpe Edit: glemte et ord... Endret 7. oktober 2011 av Thorn
JollyJolly Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #49 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg holder fortsatt på! Er fremdeles fornøyd med håret. I dag vasket jeg ikke håret, og det ble ganske fett utover dagen, men så mye bedre ut enn når det ble fett før, siden jeg nå har krøller og tuppene ser bra ut. Men føler meg ikke så bra med fett hår da, selv om det bare er litt fett, tror jeg fortsetter å balsamvaske det hver dag. Håpet er at håret skal stabilisere seg sånn at jeg kan vaske det om kvelden og at det ser bra ut dagen etter. Det er veldig kaldt på badet om morgenen, og jeg står så tidlig opp. Det hadde vært deilig å ikke måtte vaske håret hver dag.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #50 Skrevet 25. april 2012 Dytter opp denne tråden med et par nye spm. Jeg sliter med at håret mitt er tørt, men fett i røttene ogat det deler seg veldig i krona. Føler det er greiest å ha det oppsatt. Får man "mer hår", altså mer volum, av balsammetoden også, eller vil jeg fortsatt slite med at det deler seg i krona? Jeg får ikke logget inn på lockig.se. Har sendt mail til dem, men de har ikke svart enda. Kan noen gi meg produkttips? Kan jeg bruke Neutral sin balsam til å vaske? Og finnes fortsatt den bananbalsamen til Body Shop? Den brukte jeg for mange år siden og likte den godt så kanskje jeg kan bruke dem som balsam? Og forslag til siste shampo som er billig? Takker!
Inwe Skrevet 11. juni 2012 #52 Skrevet 11. juni 2012 Trenger noe av det som står her, dermed lagrer jeg denne på mine innlegg nuh!
pusleline Skrevet 12. juni 2012 #53 Skrevet 12. juni 2012 Har funnet ut at jeg skal teste ut balsam metoden. Selvfølgelig er det ingen av produktene jeg har som er"godkjente"... Ser det er noen forslag til balsam i tråden, men bruker hårskum - forslag til produkter (hvis de finnes)?? Takk :-)
JollyJolly Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #54 Skrevet 13. juni 2012 Jeg bruker ikke hårskum selv, etter at jeg begynte å bare vaske håret med balsam (iallefall mesteparten av tiden) er håret mer håndterlig, og jeg trenger ingen produkter. Har hørt at noen bruker glidemiddel som gelé (men er ikke glidemiddel fullt av silikon?) Jeg leter fortsatt etter den perfekte vaskebalsamen. Finnes den?
Gjest Nica. Skrevet 12. juli 2012 #55 Skrevet 12. juli 2012 Har hørt at noen bruker glidemiddel som gelé (men er ikke glidemiddel fullt av silikon?) Vannbaserte er ikke det.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #56 Skrevet 2. august 2022 Er det noen av dere som fortsatt holder på med balsammetoden? Kunne dere fortalt hva dere gjør i dag? Anonymkode: 7a3ef...178
flusa Skrevet 2. august 2022 #57 Skrevet 2. august 2022 Balsam metoden går vel ikke ut på å bruke vanlig balsam, men spesial balsam,som er rensende. Og pleier som en balsam. Kerastasé bla.,har en deilig en.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå