AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #21 Skrevet 24. september 2011 Jeg har laaaangt hår og bruker 2 ss eplecidereddik i 1 l kaldt vann. Skyller det over hodet og lar det virke i ett minutt sånn ca. Skyll godt ut. Eplecidereddiken er vannbasert, så det lukter ikke eddik av håret ditt etterpå. Av og til bruker jeg litt balsam i tuppene først, skyller og så eddik. Dyrevennlig, miljøvennlig, økonomisk etc etc Men dette er jo ikke balsammetoden da... Det finnes dessuten en annen, lang tråd om dette på forumet som kanskje gir nyttige tips.
Zandra1 Skrevet 24. september 2011 #22 Skrevet 24. september 2011 Tar dere balsam helt inntil hodebunnen? Av min erfaring får jeg ekstremt fett hår av dette, jeg tar kun balsam i "hestehalen". bruker shampo og da..
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #23 Skrevet 24. september 2011 Tar dere balsam helt inntil hodebunnen? Av min erfaring får jeg ekstremt fett hår av dette, jeg tar kun balsam i "hestehalen". bruker shampo og da.. Med balsammetoden skal man ta det inntil hodebunnen ja, hvis ikke får man ikke hodebunnen ren. Man bruker altså balsamen som shampo. Man bruker kun "godkjente" balsamer, som ikke skal gi så fett hår som mange balsamer kan gi (fordi de inneholder stoffer som kun kan vaskes ut vha SLS). 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #24 Skrevet 24. september 2011 Det jeg synes er litt komisk er at folk som vanligvis har sverget til frisørprodukter har begynt på dette, og bruker nå coop shampo og balsam Hehehe ja fikk flere blikk fra andre kunder da de så jeg kom med en handlekurv fullt av Coop-profukter og disse billige X-tra produktene Da så de også på håret mitt med kritiske øyne og på hele meg; "Er hun fattig eller? Ehm hva skal hun med de produktene.. ?!?" Men jeg så helt normal ut med stylet hår og i det hele tatt .. Saken er at jeg vet at innholdet ER faktisk MYE bedre for håret enn både mange frisør-produkter og butikk-produkter som Define++, som er fullstappet av parabener, silikoner som gjør at håret SER fint ut, mineraloljer, alkohol som tørker ut hår, sls... Absolutt alle produktene jeg har kjøpt hos frisøren hittil har inneholdt paraben/silikon etc, har kun beholdt Redken-voksen til styling nå og da, og hvorfor skal jeg bruker hundrevis av kroner på produkter- når jeg kan bruke 20 kroner på en super balsam som Coop änglamark? Den ER den beste jeg har prøvd hittil, jeg lover:) Anbefaler også å ta en titt på Greenpeople.no, der finner man mye spennende;) 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #25 Skrevet 24. september 2011 Kan noen gi meg noen eksempler på balsamer jeg kan bruke ved denne metoden? Kan nevne noen jeg kommer på i farten -The Body Shop-rainforest serien har balsam (og shampoo, anbefalt for de som ikke vil ha for mykt hår eller ikke vil droppe shampoen) som ikke inneholder duste-ting -Coop Änglamark balsam, X-tra balsam -Neutral Balsam -Biltema balsam -Alle produktene fra GreenPeople er godkjente (greenpeople.no) -Aco Sail Away (apotek produkt) -Bamse balsam (barneprodukt) -Body Shop banan-balsam -Einerlåg balsamen -Garnier Fructis Strengthening Conditioner Pure & Shine -Herbal Essences Natural Volume Conditioner -L'Oréal Elvital Volume Collagen balsam -TRESemmé Naturals Nourishing Moisture Conditioner ... Hmm.. Her er noen da 2
JollyJolly Skrevet 28. september 2011 Forfatter #26 Skrevet 28. september 2011 Igjen, takk for tips! Jeg er kjempefornøyd med håret, det ser mye bedre ut enn før. Ok, så må jeg balsamvaske det hver dag, men det er jo ikke noe mer pes enn det jeg hadde før. Det er fantastisk at håret ser bedre ut, samtidig som det er mye billigere og mer miljøvennlig. Jeg håper jeg aldri mer lar meg lure av reklame og frisører til å kjøpe dyre og giftige produkter som ødelegger håret på sikt. Altså: Mulig slike produkter funker bra på enkelte andre sitt hår, da. De funket aldri på mitt.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #27 Skrevet 28. september 2011 Helt enig JollyJolly! Men de funket på mitt hår- men etter en stund måtte jeg bytte merke- IGJEN Ikke bra å skifte et par ganger i året nei..
JollyJolly Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #28 Skrevet 1. oktober 2011 Nå er håret mitt blitt skikkelig krøllete! Det er fuktig luft ute, men likevel. Jeg kan altså anbefale balsammetoden til de som ønsker seg krøller ... er ikke sikker på om jeg egentlig vil ha krøller. Blsamvasker håret fortsatt hver dag. Det ser bra ut, sett bort fra krøllene.
Lisa-Marie Skrevet 1. oktober 2011 #29 Skrevet 1. oktober 2011 De som har linjalrett hår får vel ikke krøller?
JollyJolly Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #30 Skrevet 1. oktober 2011 De som har linjalrett hår får vel ikke krøller? Nei, kanskje ikke. Jeg har nok litt fall i håret fra før og tuppene krøllet seg i fuktig vær da jeg var yngre, men det har vært temmelig rett de siste årene, sikkert fordi det er så slitt og tynt. Men nå er det altså krøllete. Jeg kan også bare snakke for meg selv altså, jeg aner ikke om andre også ville fått krøller ved å kutte sjampo
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #31 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg har alltid hatt rett hår, så jeg fikk ingen forandring:) Men skulle gjerne fått noen krøller Men fikk veldig glatt og mykt hår, det ville jeg byttet ut med krøller uten å blunke!
Gjest Bartenina Skrevet 1. oktober 2011 #32 Skrevet 1. oktober 2011 Dette skal prøves, wohoo :D Du har ikke før- og etterbilder, vel?
JollyJolly Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #33 Skrevet 3. oktober 2011 Har dessverre ikke før- og etterbilder! Men er fortsatt veldig fornøyd. Håret ser mye sunnere og livligere ut enn før. I dag fikk jeg to komplimenter for håret! Selv om det henger løst og er helt ustylet!
post-it Skrevet 5. oktober 2011 #34 Skrevet 5. oktober 2011 Hei:) Har selv begynt med balsammetoden. Pleide fanatisk å rette håret og føne det, bruke mange timer på det, og håret ble alltid slitt. Nå vasker jeg bare med balsam, og bruker gel for å holde på krøllene, hadde alltid krussete hår da jeg brukte shampo, de siste tre dagene har det vært en helt fantastisk forandring, bruker ikke noe tid på, sprayer med litt vann og balsam, og har nå fått skikkelig definerte krøller, fårr komplimenter for håret og greier, er sååå lykkelig at du ikke aner:) lockig.se --> der finner du masse info om balsammetoden. Pluss skal selv kjøpe noen amerikanske produkter som heter DEVACURL, uten sulfater og silikoner og slikt tull. En ting jeg virkelig har lært er at jo mindre forskjellige produkter jeg bruker, jo mindre jeg gjør mer håret mitt jo penere blir det, og jo mer trives det. Sjekk ut DEVACURL, det er ment for krøllete hår, dette fordi man må være mer forsikt med hva man har i krøllete hår, og man må være skånsom mot det. Det har jeg aldri visst, og aldri fått vite før heller. Første jeg gjorde var å klippe vekk alle de slitte tuppene, som etterhvert vil krype oppover i håret, og rett og slett slutte med å gjøre så mye med det. Sjekk ut youtube, der er det maaaaaaaaasse info og hente, helt seriøst. Kankje du finner skånsome produkter der? Du må selvfølgelig søke på engelsk. På engelsk heter balsammetoden co-wash, men du må bla flittig for å finne det du vil, og søke i youtube. (co-wash= conditioner wash = balsamvask) Håper det hjelper:) Det er hvertfall det jeg kan bidra med her:)
JollyJolly Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #35 Skrevet 5. oktober 2011 Takk for bidrag post-it! Nå har ikke jeg så krøllete hår, men jeg er også utrolig fornøyd med balsammetoden! Etter et par uker er håret mye finere, fyldigere og blankere. Tuppene pleide alltid å se tørre og livløse ut, det gjør de ikke nå. Jeg bruker ingen stylingprodukter, men føner håret etter vask (på lav varme). Og balsamen jeg bruker er den aller billigste. Jeg balsamvakser håret hver dag, for er redd for å gå med fett hår, men synes det virker mindre fett om morgenen enn før. Jeg skulle gjort dette for lenge siden, det er perfekt for mitt hår. Foreløpig i alle fall. Jeg har ingen problemer med hodebunnen eller at håret er for mykt, som andre har skrevet om. Håret mitt er rett og slett bedre enn noen gang før. Hurra!
Jompa Skrevet 6. oktober 2011 #36 Skrevet 6. oktober 2011 Nå har jeg også begynt! Jeg har slitt med fett hår lenge, som jeg har måttet vaske hver dag. Nå har jeg vasket håret med bare balsam to ganger, og jeg er positivt overrasket over hvor rent håret ser ut! (Jeg var helt sikker på at det bare skulle bli enda mer fett..) Det eneste jeg savner er litt mer "volum" i håret, håret mitt har alltid vært ganske fyldig. Med balsamen blir det jo veldig mykt og glatt, men også flatt. Men; kjempedeilig at tuppene ikke er tørre og slitte lenger:)
JollyJolly Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #37 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg er også overrasket over hvor rent håret blir av å bare vaske med balsam. Det er akkurat som med sjampo, bare at håret kjennes mindre slitent og skjørt. Kanskje du kan prøve en annen balsam, Jompa, om du synes håret blir for mykt og flatt?
Vill&Vakker Skrevet 7. oktober 2011 #38 Skrevet 7. oktober 2011 vet noen av dere om alexander sprekenhus sine produkter inneholder stoffer som er fy fy ifølge balsammetoden? Tenkte å prøve en "lightutgave" av metoden der jeg bruker produkter uten SLS og silikoner men shampo av og til.. Kan vel kanskje ikke kalles balsammetoden da men...
JollyJolly Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #39 Skrevet 7. oktober 2011 vet noen av dere om alexander sprekenhus sine produkter inneholder stoffer som er fy fy ifølge balsammetoden? Tenkte å prøve en "lightutgave" av metoden der jeg bruker produkter uten SLS og silikoner men shampo av og til.. Kan vel kanskje ikke kalles balsammetoden da men... Jeg synes det høres ut som en god idé, hvis du synes bare balsam blir for drastisk. Jeg kjenner dessverre ikke produktene, selges i de i butikk/frisørsalong? Veldig irriterende at man ikke kan få fullstendig innholdsliste på produkter på nettet. Jeg ville holdt meg unna produkter med silikon og mineraloljer i alle fall. Og selvfølgelig parabener og annen gift. Håper du finner ut av det!
Vill&Vakker Skrevet 7. oktober 2011 #40 Skrevet 7. oktober 2011 De selges i enkelte salonger og de kan kjøpes via nett: http://www.alexandersprekenhus.no/ Dette er et forholdsvis nytt merke, så det er ikke så mange salonger som har produktene. Kanskje jeg kan sende en mail og spørre hvis ingen andre vet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå