Gå til innhold

Tusen takk, NAV!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det flommer over av klagetråder med NAV som den store stygge ulven. Jeg VET det er mye som kan være tungrodd og vanskelig/urettferdig i systemet, men denne tråden skal altså handle om det NAV lykkes med. For de lykkes med veldig mye, og mange av oss hadde gått en mørk fremtid i møte uten NAV.

Jeg er arbeidssøker og fikk behandlet søknaden min på under to uker. Pengene kommer alltid på konto et par dager etter at jeg har levert meldekortet elektronisk, og selv om jeg ikke akkurat lever fett så har jeg nok til å betale husleie og andre regninger, pluss mat og det mest nødvendige av andre ting (klær, transport osv). Saksbehandleren min på NAV er en trivelig mann som alltid møter meg med respekt og forståelse. Han blåser ikke av mine problemer, og han skjønner hvilke utfordringer arbeidsledige kan møte. Når jeg går TIL NAV-kontoret har jeg klump i halsen og føler meg uvel, når jeg går FRA NAV-kontoret føler jeg meg optimistisk og lettet.

Hva skulle jeg vel gjort uten NAV?

PS: Vær så snill å respektere at dette er en skrytetråd. Har du noe å klage over kan du opprette en egen tråd eller benytte en av de mange trådene som allerede finnes. Dette er ikke en tråd der vi er blåøyde og naive og tror at alt fungerer supert, men dette er en tråd for å snu fokuset litt over på det som faktisk fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra! Endelig en tråd for oss som har gode opplevelser hos NAV! :takke:

Jeg går på Aap, i følge planen skal jeg fullføre en 3-årig høyskoleutdannelse, og har aldri opplevd noe annet enn å bli behandlet med forståelse og respekt.

Har til og med opplevd at min behandler ringer meg bare for å høre hvordan det går, og hvordan jeg klarer meg økonomisk. Hun er bare helt superflink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd med NAV. Lurer på hva slags jobb jeg hadde hatt uten dem om jeg hele tatt hadde hatt jobb.

Etter jeg ble syk fikk jeg dekket omskolering og hjelp til å finne jobb etterpå. Søknadsprossen til attføring gikk fort og uten problemer.

Saksbehandleren var helt utrolig! Han ringte meg for å høre om jeg trivdes lenge etter jeg hadde fått jobb.

Han fulgte meg også tett opp under jobbsøking og med hans hjelp fikk jeg jobb andre stedet jeg søkte. Jeg gikk altså arbeidsledig veldig kort tid etter eksamen. Det var tydelig at han likte jobben sin og gikk inn for å hjelpe. Det kom meg til gode.

Stønaden har alltid kommer punktlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye surr i starten, men har nå fått en superflink saksbehandler. Hun sørget for at jeg fikk støtte for et utenlandsopphold som var veldig bra for helsa mi og bidro til at jeg er friskere nå enn før jeg dro. Hun ser enkeltpersoner, er opptatt av å ikke stresse folk ut i jobb, og tar hensyn til alt.

Veldig glad for at jeg har et nav-kontor og en behandler som funker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Da jeg var veldig ung fikk jeg hjelp av det som den gang het Aetat med utdannelse og praksis og siden fikk jeg vikariater gjennom dem. Så det var min positive opplevelse av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...