Gjest Gjest Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Enkelt spørsmål, hvor ofte bærer du din første klassing? Kjenner ei som bærer på sin første klassing rett som det er. Han griner og sutrer og vil bæres. jeg har ikke barn selv, så vet ikke hva som er normalt, men jeg tenker at når man har blitt så stor som 6 år er det vel på tide å slutte med bæringen?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Å bære en førsteklassing litt på ryggen når de er slitne på en lang tur er greit, og ellers i spesielle tilfeller som vondt i foten, syk, overtrøtt osv. Men da ser jeg for meg type sjeeelden. Å bære en førsteklassing som en vane når barnet er sutrete og trett høres drøyt ut. Og det kan umulig være sunt for verken mor eller barn.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Det er jo inn i Hollywood, jfr. Suri Cruise..
Gjest gurimalla Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Ikke så ofte, jeg kan løfte henne, men det er mer kosegreie og ikke bæreing. Hun vil jo ikke bæres, hun vil sykle
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Det er jo inn i Hollywood, jfr. Suri Cruise.. Hæh? Hun er da ikke seks år? 1
Gjest otrivin Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Jeg ble aldri bært på når jeg gikk i første
Pandalove Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Jeg var mye syk når jeg nettopp hadde begynt i første klasse, men jeg ble ikke akkuratt bært på. Pappa hadde meg som regel på skuldrene, eller så satt jeg på sykkelen mens han trillet den.
Jens Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 Selfølgelig aldri!Gutten veier 26 kilo og er laaang! Rareste jeg har hørt.... Bærer ikke datteren min på 3 heller.
Susan Sto Helit Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 Kunne sikkert funnet på å bære eldstemann på 5 både i armene og i bæresele om han var sliten og sutrete etter en lang dag... Men det skjer jo max 10 ganger i året eller noe. Og ofte fordi han er syk. (Da skjer det flere ganger på få dager.) Tenker at ungen kan gå fint selv, så her er det nærhetsbehovet som dekkes. 1
Mamma1 Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 TTror ikke jeg har bært barna mine etter de var 3-4 år, i hvert fall bare i noen tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Hæh? Hun er da ikke seks år? Hun er fem. Jeg bærer ikke på min femåring............. 1
sauen87 Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 (endret) Datteren min er 4 år, og jeg kan ikke huske sist gang jeg bærte henne jeg... Men hun har alltid hatet å bli bært da, og vil alltid gå selv. nektet å sitte i vogn fra den dagen hun lærte å gå. Endret 20. september 2011 av sauen87
Gjest gjest Skrevet 20. september 2011 #14 Skrevet 20. september 2011 ungen til kjæresten min elsker å bli løftet opp og bært.. jeg elsker å bære h*n.. har 4 år å ta igjen.. (vi har kjent hverandre siden h*n var 4) Når jeg ikke greier å løfte h*n er h*n for stor... blir snart 7... Hva er grunnen til at noen her inne reagerer?føler man oppnår en helt spesiell kontakt når man løfter opp ett barn som strekker seg mot en og vil bli løftet opp... når barnet er for stort til at man greier å løfte det, så tenker jeg at man bør ha ett ledig fang ... 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #15 Skrevet 20. september 2011 Bærer på toåringen, og av og til på fireåringen, men kun hvis hun har slått seg og trenger trøst...
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2011 #16 Skrevet 20. september 2011 barna må nok gå selv i den alderen ja..tåpelig og evt veldig sterke foreldre.ny treningsmetode kansje?
Gjest Vettel Skrevet 20. september 2011 #17 Skrevet 20. september 2011 Kunne sikkert funnet på å bære eldstemann på 5 både i armene og i bæresele om han var sliten og sutrete etter en lang dag... Men det skjer jo max 10 ganger i året eller noe. Og ofte fordi han er syk. (Da skjer det flere ganger på få dager.) Tenker at ungen kan gå fint selv, så her er det nærhetsbehovet som dekkes. Bæresele? Finns det for fem-åringer? (ser for meg sånn som man har på magen, de på ryggen heter vel noe annet?)
Susan Sto Helit Skrevet 20. september 2011 #18 Skrevet 20. september 2011 Bæresele? Finns det for fem-åringer? (ser for meg sånn som man har på magen, de på ryggen heter vel noe annet?) Manduca, f.eks, kan brukes både på mage og rygg. Og til både ett og femåring på ryggen. Den er jo ikke laget for å bære femåringer, mer for de noe mindre. Men en gang iblandt, så er det greit å putte sliten femåring på ryggen og kose og!
altflyter Skrevet 20. september 2011 #19 Skrevet 20. september 2011 det høres spesielt ut.. Tror ikke det er normalt. Kunne ikke falle meg inn å bære på fireåringen jeg ofte passer. Tror faktisk han ville blitt fornærmet om jeg hadde prøvd å løfte på ham... "Halloooo, jeg kan gå selv!"
Gjest læreren Skrevet 20. september 2011 #20 Skrevet 20. september 2011 Normalt nei... barn som fint kan gå selv må lære at de ikke kan bæres i tide og utide. Spesielt dersom det er fordi hun/han ikke orker å gå. Ser for meg den læreren som vil bære rundt på elevene fordi de blir slitne på tur.... ... Det kan fort bli en uvane...at barnet regner med at det kan bæres. Jeg sluttet å bære mine barn da de gikk stødig og kunne gå lengre strekker selv. Det vil si 2-3 års alder. Etter at de lærte å gå lot jeg dem i størst mulig grad få gå selv. Ei hånd fikk de gjerne holde i. Barn som er for store for barnevogn er også normalt for store til å bæres etter min mening. Noe annet er selvfølgelig å sitte på skuldre eller rygg en gang i blant for moro skyld (ikke for det barnet ikke orker gå. Noe annet er selvfølgelig dersom de er skikkelig syke eller har skadet seg eller liknende.Ikke at en skal bære rundt på dem... men dersom du må bære dem til senga fra soffa eller fra toalettet til senga (omgangsyke, grøss...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå