Gå til innhold

Hvorfor har plutselig alle begynt å legge til utdannelse og yrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket meg at utrolig mange av vennene mine har lagt til utdanning og yrke på facebook i dag og i går. Er det tilfeldig at alle plutselig skal gjøre dette samme dag, eller er det en grunn til det? Noen som vet, eller har gjort seg lignende observasjoner? Teit spørsmål, men ble bare litt nysgjerrig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er på grunn av de nye grupperingene på facebook. På home-veggen kan du nå se oppdateringer fra f.eks nær familie, fra studiestedet ditt, venner i ditt område osv. Du ser det til venstre på forsiden din :)

• Liker 2
Skrevet

:idesmil:

Dette har jeg lurt på også! :ler:

Skrevet

Sjefen la meg til av en eller annen grunn inn som ansatt, så nå står det visst hva jeg jobber med på facebook uten at jeg har lagt det inn selv.... litt irriterende.

Skrevet

Har lagt merke til det samme! Snodig..

Skrevet

Sjefen la meg til av en eller annen grunn inn som ansatt, så nå står det visst hva jeg jobber med på facebook uten at jeg har lagt det inn selv.... litt irriterende.

Jeg er nødt til å godkjenne slike forespørsler før det "legges" ut av andre. Sjekk privatinnstillingene dine!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått forespørsel om å godkjenne noen som har lagt meg til som slekt, men det går jo ikke!

Jeg MÅ velge et type familiemedlem for å godkjenne den og ingen av valgene passer. Kan jo ikke legge dem til som tante/bror/datter når det er slekt langt uti. Får ikke bort denne påminnelsen før jeg gjør det.

Noen andre som har oppdaget det?

Skrevet

Trolig fordi man nå sorteres i grupper på Facebook ut fra hvor man bor, hvor man jobber, hvor man har gått på skole, osv.

Skrevet

Trolig fordi man nå sorteres i grupper på Facebook ut fra hvor man bor, hvor man jobber, hvor man har gått på skole, osv.

gjør man det? har ikke jeg merka noe til.

Skrevet

Jeg tror ikke det nye systemet kommer til alle på en gang. Jeg hadde også lagt merke til at folk plutselig la til utdanningen sin (noen av de folk som hadde den oppe fra før av), men så fikk jeg en forespørsel fra ei jeg studerer med, og plutselig kom alle gruppene opp.

Skrevet

Jeg tror ikke det nye systemet kommer til alle på en gang. Jeg hadde også lagt merke til at folk plutselig la til utdanningen sin (noen av de folk som hadde den oppe fra før av), men så fikk jeg en forespørsel fra ei jeg studerer med, og plutselig kom alle gruppene opp.

Hvilken praktisk funksjon har de gruppene?

Skrevet

Har merket meg at utrolig mange av vennene mine har lagt til utdanning og yrke på facebook i dag og i går. Er det tilfeldig at alle plutselig skal gjøre dette samme dag, eller er det en grunn til det? Noen som vet, eller har gjort seg lignende observasjoner? Teit spørsmål, men ble bare litt nysgjerrig..

Det er fordi Facbook kjenner på konkurransen fra Linkedin.

Skrevet

Hvilken praktisk funksjon har de gruppene?

Man kan enklere velge hvem man vil dele informasjon med.

For eksempel så kan du velge å dele familiebildene med kun familie, og de rølpete festbildene med kun nærmeste venner. Arbeidskolleger, tidligere klassekamerater har kanskje ikke like stor nytte av disse bildene.

Skrevet

Man kan enklere velge hvem man vil dele informasjon med.

For eksempel så kan du velge å dele familiebildene med kun familie, og de rølpete festbildene med kun nærmeste venner. Arbeidskolleger, tidligere klassekamerater har kanskje ikke like stor nytte av disse bildene.

Sånn har det jo vært lenge, at man kan lage grupper og putte folk i.. Jeg syns det er litt kjipt hvis det nå skal bli "offentlig" hvem som er i hvilke grupper og hvilke grupper man har delt ting med..

Skrevet

Sånn har det jo vært lenge, at man kan lage grupper og putte folk i.. Jeg syns det er litt kjipt hvis det nå skal bli "offentlig" hvem som er i hvilke grupper og hvilke grupper man har delt ting med..

På sett og vis, men nå har man mye bedre kontroll.

Prøv det så ser du hva jeg mener. Man ha også denne kontrollen på mobilen når man er på farten.

Skrevet

Jeg har fått den nye facebooken nå, men kan ikke se at det er noe påtrengende beskjeder om å legge til skoler og jobb og sånn noe sted. Ser det er en "make lists" knapp, men der inne er jo bare de gamle listene uansett.

Skrevet

Jeg har fått forespørsel om å godkjenne noen som har lagt meg til som slekt, men det går jo ikke!

Jeg MÅ velge et type familiemedlem for å godkjenne den og ingen av valgene passer. Kan jo ikke legge dem til som tante/bror/datter når det er slekt langt uti. Får ikke bort denne påminnelsen før jeg gjør det.

Noen andre som har oppdaget det?

Ja, firmenningen min!

Kjempeirriterende :( Man skulle kunnet lage egne "slektskaps-ord" der synes jeg. De har jo ikke "firmenning" på engelsk så vidt jeg vet.

Skrevet

Ja, firmenningen min!

Kjempeirriterende :( Man skulle kunnet lage egne "slektskaps-ord" der synes jeg. De har jo ikke "firmenning" på engelsk så vidt jeg vet.

Det kommer flere har jeg sett. Sikkert fordi folk lager lister om dagen og da må vi godkjenne det ser det ut til.

Det er heller ingen valg som passer til store deler av slekten. De løser vel det etterhvert. Sikkert ikke bare vi som har det problemet.

Skrevet

Får andre vite hva slags liste de er blitt lagt i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...