vl800 Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 Ser i avisen i dag at mange kjører med ulovlig lys på bilen. Det kan gått hende at folk gjør, men jeg synes det er et større problem med de som kjører med bare et lys. De er det veldig mange av. Jeg har begynt å gi bilister med et lys, et lite blunk med midt fjernlys(noe som også er forbudt), men på et vis må man jo kunne si ifra til denne bilisten. Fordi politiet gjør jo ikke noe som helst med det. Man kan jo sette igang en liten kanmpanje, gi bilsister et blink med fjernlyset når de har et lys å bilen, så kanskje man redder et liv eller fler.
Gjest Chica Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 Er ikke det ganske vanlig da, å blinke med lysene til de som mangler ett eller flere lys for å gjøre de oppmerksom på det?
~sikka~ Skrevet 2. desember 2003 #4 Skrevet 2. desember 2003 Jeg gjør hvertfall alltid det - vet de gjør det i mange andre land også - ikke noe nytt det der.
Kaktus Skrevet 2. desember 2003 #5 Skrevet 2. desember 2003 Jeg blinker alltid hvis jeg møter en bil med ett lys eller uten lys i det hele tatt. Men folkens - slå av tåkelyset!!! Det skal være utrolig tjukk grøt for at det skal være behov for tåkelys på ring 3 eller i Oslo sentrum....
Væren Skrevet 2. desember 2003 #6 Skrevet 2. desember 2003 ...og det er 1000 kroner i bot dersom du kjører med kurve/tåkelys! :o
Arwen Skrevet 2. desember 2003 #7 Skrevet 2. desember 2003 Jeg blinker alltid hvis jeg møter en bil med ett lys eller uten lys i det hele tatt. Og du er ikke den eneste lampa vår gikk på vei hjem fra hytta en gang, irriterendes når absolutt alle skulle blinke i tre timer :o
vl800 Skrevet 3. desember 2003 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2003 Ingenting er jo bedre en at velsig mange gjør det. Men da er det ihvertfall veldig mange av de med 1 lys som gir blaffen idet. På vei til hytta, ca 2 t kjøring, kan blunke på opptil 25-30 biler, hver gang, og det er i snitt annenhver helg. Så da bør de med 1 lys skjerpe seg. Det er trafikkfarlig med 1 lys på bil, folk kan tro dere er en moped, og de er det jo ikke alle bilister som bryr seg så mye om. Og da smeller det, og det er sikkert ikke at pent syn, bare fordi du ikke gidder å bytte ut 1 pære på bilen. BLINK IVEI FOLKENS!!!!!!!!!11
Gjest Turi Skrevet 3. desember 2003 #9 Skrevet 3. desember 2003 Og du er ikke den eneste lampa vår gikk på vei hjem fra hytta en gang, irriterendes når absolutt alle skulle blinke i tre timer :o Nå er det påbudt med to kjørelys foran da, så med mindre du har hytte et sted uten bensinstasjon, løses jo problemet med å svinge inn på en slik og bytte pæren med en gang. Så kjører du lovlig, og slipper å bli blendet av alle vennlige medbilister som vil si fra
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2003 #10 Skrevet 3. desember 2003 Er og et problem med bruktimporterte biler som ikke har "automatisk" kjørelys. Når de kjøper så dyre biler bør de ha råd til lyspærer................
@lfa Skrevet 3. desember 2003 #11 Skrevet 3. desember 2003 Er og et problem med bruktimporterte biler som ikke har "automatisk" kjørelys. Når de kjøper så dyre biler bør de ha råd til lyspærer................ Lyspærene står da som regel i, selv om lysene ikke er på. :blunke:
Mann 40 Skrevet 4. desember 2003 #12 Skrevet 4. desember 2003 Og du er ikke den eneste lampa vår gikk på vei hjem fra hytta en gang, irriterendes når absolutt alle skulle blinke i tre timer :o Ja, enormt irriterende med alle reservepurkene.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2003 #13 Skrevet 5. desember 2003 Et lite tips: Dersom noen ligger foran en bil som plutselig begynner å blinke med tåkelysa, så er det fordi tåkebaklyset ditt står på - og det blender faktisk ganske mye på noen biler. Lær dere hvordan lysbryteren funker vær så snill... Tåkebaklys skal kun brukes når du ligger bakerst (eller alene) i en kø i tjukk tåke, slik at andre kan se deg når de kommer bakfra. Husk å skru det av når du får noen bak deg! Det er forresten lov til å bruke kurve/tåkelys selv om det ikke er tåke, men da kun sammen med parklys i hovedlyktene, ikke nærlys/kjørelys, og i hvert fall ikke fulltlys. Denne kombinasjonen kalles Rånelys. Sjekk nærmeste BMW for demonstrasjon
vl800 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2003 Mann40 sier: Ja, enormt irriterende med alle reservepurkene. Beklager , men det er bortimot noe av det teiteste jeg har hørt en voksen "mann" på 40 har sagt på utrolig lenge. Det har vel ikke noe med at folk vil være reservepurker vel. Du er smartere en det håper jeg, at du ikke tror det. Men hvem vet. Det har jo noe med at vi ikke har lyst til å ha sånne som deg på veien, som gir blaffen i andres sikkerhet. Det er ikke mulig å ha sånne holdninger som deg, er det rart at det skjer ulykker.
*Shira* Skrevet 5. desember 2003 #15 Skrevet 5. desember 2003 Så sinna blir jeg når noen forran meg kjører med tåkelyset på. Grrrrrrr, da blir jeg hissig.
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2003 #16 Skrevet 25. desember 2003 Mann40 sier: Beklager , men det er bortimot noe av det teiteste jeg har hørt en voksen "mann" på 40 har sagt på utrolig lenge. Det har vel ikke noe med at folk vil være reservepurker vel. Du er smartere en det håper jeg, at du ikke tror det. Men hvem vet. Det har jo noe med at vi ikke har lyst til å ha sånne som deg på veien, som gir blaffen i andres sikkerhet. Det er ikke mulig å ha sånne holdninger som deg, er det rart at det skjer ulykker. Det later vel til att du og er farlig i trafikken med ditt sinne og moralsk forargrelse over dine mindre gode medtrafikanter.Nå må du pinadø bremse litt her det er ikke lyssynderne som skaper mest ulykker det er ophissede og ukosentrerte sinna førere som tross alt ikke har den erfaring som trengst for å ferdes trygt i trafikken.Kjør defansivt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå