Vimsevamse Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Skal forberede noen måltider i barnehagen til uka, har lyst å finne på noe annet enn bare brødmat. Men så stopper kreativiteten hos meg opp når jeg trenger den som mest. Lurer på om noen kreative sjeler der ute har noen tips til enkel varmmat som kan lages?
SparDame87 Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 I barnehagen til tarzan bruker de å lage pasta og pølse pasta og kjøttdeig potet, kyllingkjøttboller og grønnsaker diverse woker tomatsuppe med makaroni var det jeg kom på i farta. :D
sauen87 Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Tomatsuppe/blomkålsuppe med brød til Lapskaus (frosne lapskausgrønnsaker og pølse) og flatbrød
Gjest Krizzy Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Tja. I barnehagen til sønnen min så har de hatt f.eks: - Grønnsakssuppe - Kjøttkaker - Tomatsuppe - Havregrynsgrøt - Pannekaker - Pasta med ost
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Den lille perioden jeg var i barnehage lagde vi arme riddere.. supernam og veldig populært! Men det er jo "brødmat" da
liv Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Bruk grov makaroni om du lager tomatsuppe. Hva med grønsaksuppe? la ungene være med å kutte opp. Vi pleide å ha pølser i grønnsaksuppen. Antar at dere har grøt titt og ofte, en variant kan være havregrynsgrøt. Kjøttboller og potetmos om dere har penger til det - her kalles det kanonballer og går ned på høykant. Fiskekaker og poteter, Fiskekaker på brødskiva, ostesmørbrød, karbonader og poteter, karbonade på brødskiva (kanskje med ost oppå og?)
Brukernavn Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Tomatbønner med pølsebiter Enkelt og godt
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Her var det mye usunt. Og arme riddere? Ærlig talt, det er jo helgesnop!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 Kok en høne med litt buljong og masse rotgrønnsaker. Den skal bare stå og kose seg et par timer, du trenger bare kutte grønnsaker og det er billig og sunt.
Gjest Purple Haze Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 Lag laksewraps! Det har jeg laget med stort hell i barnehagen. Stek laksefilèter i stekeovnen og finhakk når de er ferdige. Kok ris, lag amerikansk blanding (sånn frossenposegrønnsaker) og lag hollandaisesaus. Bland fisk, grønnsaker og saus og fyll i wrapsene. Dette syntes ungene var kjempegodt, og det er kjapt og enkelt å lage Ellers er kyllingwok med ris populært. Det samme med fiskekaker, fiskepinner eller pølser med enten potetmos eller poteter til. Revet gulrot er godt til både fiskekaker og fiskepinner.
Hipphurra Skrevet 21. september 2011 #11 Skrevet 21. september 2011 -Fiskesuppe -Fiskekaker på grovt brød -Smothie med havregryn -Tjukk tomatsuppe med fullkornsmakroni (bruker hermetiske tomater) -Hjemmelaget potetstappe med ulike grønnsaker (f.eks raspet gulrot, mais, erter) -Fullkornsris med grønnsaker og skinke -Fiskepinner i lompe
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #12 Skrevet 21. september 2011 Hjemmelaget fiskegrateng Taco Kjøttboller med poteter og grønnsaker Hjemmelaget blomskålsuppe Hjemmelaget pizza med grov bunn Fiskekaker med raspet gullerot og potet Sphagetti Grønnsaksuppe Fiskeboller i hvit saus med potet og gulerøtter Fiskegryte Kjøttkaker med råkost
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå