AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 JEg har absolutt NULL peiling på innredning. Jeg leser i blader visst jeg gidder, og har store planer som ser bra ut i hodet mitt. Men når det kommer på plass, så ser det helt håpløst ut.......... Idag feks. Jeg har investert i lyselilla putetrekk (til 8 puter i min digre mørkegrå 2-seter og 2-seter), har satt opp masse tøffe te-lys staker, grått teppe på gulvet, hvite gardiner og glassbord i midten. (Jeg har kjøpt putetrekkene idag, og kjøpt teppet, og ommøblert litt) Og så har jeg hengt opp flere bilder av diverse smått som ikke passer med noe (det er kult synes jeg) Hva svarte gjør jeg galt? Burde jeg lagt en "grunnfarge" på tingene i rommet? Det er hvite vegger her, det er en liiiiten leilighet, med kjøkkenet nesten inni stuen. Hjelp!
Gjest fjosa Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Og problemet var? Om du synes det er kult er vel det bra? 1
Gjest i_c_bear Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Innred slik du synes selv er fint?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Problemet var at det hørtes bra ut i hodet mitt, men det ser jo helt rart ut
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Hvis du har lite plass er det kanskje ikke så lurt med masse pynt/bilder, det kan lønne seg å forenkle så mye man kan (noen få utvalgte ting)? Ellers synes jeg da det høres fint ut - mulig jeg ville hatt mørkere gardiner når sofa og sånt er forholdsvis mørkt, men er usikker på om det har noen som helst betydning. Kanskje tenke grunntone som du sier, at gardinene har samme farge som puter eller tone som sofaen? Klarer ikke helt å se det for meg Vi har også liten plass, men jeg synes vi har fått utnyttet plassen godt, og en av tingene vi har gjort annerledes enn forrige sted vi bodde (hvor det var god plass og gammelt hus med furuvegger), er å minimere antall farger, pyntegjenstander etc. Ton i ton med noen kontraster og fargeklatter funker bra - vi har mye grått (mørkegrå sofa, lysegrått vinylgulv..), naturhvitt, litt brunt, lyst tre... Lite pynt, men ganske mye potteplanter. Nesten ingenting på veggene.
lillevill Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 http://www.google.no/search?tbm=isch&hl=no&source=hp&biw=1920&bih=979&q=livingroom+grey+purple&gbv=2&oq=livingroom+grey+purple&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=4398l9730l0l9977l22l22l0l10l0l0l174l1499l3.9l12l0 Søk i google på grey purple livingroom Kansje du finner noe inspirasjon?
Sola^ Skrevet 24. september 2011 #7 Skrevet 24. september 2011 (endret) Eg har høyrt at bilder som tar opp fargene i frå rommet kan få eit rom til å funke, sjølv om det ser snodig ut i utgangspunktet. Har ikkje prøvd det sjølv... Endret 24. september 2011 av Sola^
Gjest badeand1 Skrevet 24. september 2011 #8 Skrevet 24. september 2011 Syns det hørtes fint ut jeg. =) og jeg syns det er fint med et par farger som går igjen i hverandre.
Pippi92 Skrevet 24. september 2011 #9 Skrevet 24. september 2011 Jeg synes at man skal ha sin egen stil og ikke tenke for mye på hva som er rett og galt. Hvis du liker det, trenger du ikke gjøre noe med det
Gjest Nanette Skrevet 26. september 2011 #10 Skrevet 26. september 2011 Lilla puter høres fint ut! Men hvorfor liker du det ikke? Liker du heller varme farger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå