Amic@ Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Håper noen kan hjelpe meg for jeg føler meg rett og slett helt grønn! 1) Vet noen har hatt problemer med store regninger da de har kjøpt diverse i spill o.l. På Iphone/Ipad må man skru av "kjøpt i spill", vet jeg har lest noe om det samme for SG2 men klarer ikke finne det igjen. Noen som kan hjelpe. 2)Føler telefonen må mye på nett. Hvordan er dette egentlig. Hvis man har oppe været for eksempel, hvordan oppdateres denne? Lastes noe ned?Og hva med gmail. Det plinger når jeg får ny mail, men da er det vel også noe som lastes ned? Hvordan skal jeg vite at telefonen ikke står og laster og laster oglaster.... 3)Har ingen programmer på, men likevel har jeg fått datatrafikk for rundt 70 kroner på noen få dager, til tross at jeg ikke har brukt telefonen utenom hjemmenettet..Hva er det som står og kjører da mon tro? Har lagt inn g-mailen og facebook.. Litt frustrert nå, er jeg virkelig så dum tro... Angrer bittelitt på at det ikke ble iphone i stedet.. den virker mye enklere i bruk.... Må søke mer på Galaxy for Dummies tror jeg. Har nok kanskje enda flere spørsmål , men håper noen kan hjelpe med disse nå i første omgang
DBM Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 (endret) I media står det bare om iPhone-eiere som plutselig får skyhøye regninger som følge av ukontrollert datatrafikk. De journalistene sitter "alle sammen" med iPhone, så jeg ville ikke mistenkt dem for å ville sverte Apple eller favorisere Android. 1) Hæ? 2) Må mye på nett? Du kan slå av alt som heter mobilt nett (betalt internett) til du føler deg komfortabel med hvordan dette fungerer. 3) Vær, mail og andre ting oppdateres gjerne av seg selv, i faste intervaller. Du trenger ikke å aktivt laste ned noe for at noe skal bli lastet ned. Hvor ofte vær og mail skal oppdateres/lastes kan du vel bestemme selv. Jeg bruker kun wi-fi og bryr meg ikke om det her. Endret 19. september 2011 av DBM
Henkie Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 1) Mulig dette bare gjelder Apple-dingser, men der må man skru av "kjøp i spill" under "innstillinger" Det handler om at man kan kjøpe tilleggsting og tjeneste mens man spiller - altså inni et spill Vet ikke om det gjelder android, men er lurt å deaktivere på i-ting og tang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå