Gå til innhold

UGGS vs Selskinnsstøvletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bruke noen kroner og invistere i noen varme vintersko denne sesongen. Foreløptig står valget mellom uggs og selskinnstøvletter.. helt forskjellige stiler og klarer ikke helt å velge...

hva ville du valgt ? Kom gjerne med andre forslag også om du har noen.

Hilsen dame 40 år :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Prøv dem på så finner du fort nok ut hva du vil ha :fnise:

UGGS er, slik jeg ser det, for de aller yngste og opp til slutten av tenårene (ja, jeg vet jeg kommer til å få så hatten passer nå :fnise: ).

Damer på 40 med UGGS synes jeg (ærlig talt) ser ganske patetisk ut ), et uoppnåelig ønske om å være 17 på nytt.

• Liker 1
Skrevet

Prøv dem på så finner du fort nok ut hva du vil ha :fnise:

UGGS er, slik jeg ser det, for de aller yngste og opp til slutten av tenårene (ja, jeg vet jeg kommer til å få så hatten passer nå :fnise: ).

Damer på 40 med UGGS synes jeg (ærlig talt) ser ganske patetisk ut ), et uoppnåelig ønske om å være 17 på nytt.

Du er ikke helt urimelig nå altså. Jeg er helt enig!

Skrevet

siden du er 40 år, gå for selskinnsstøvletter :)

• Liker 1
Skrevet

Uggs er ulltøfler med dårlig lest. Selskinnsstøvler er klassikere som både er varme, tåler fukt og som det går an å gå i.

Jeg ville stusset dersom jeg møtte noen på min alder med Uggs, og du er eldre enn meg.

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg er 20, og antageligvis i den "rette alderen" for å bruke UGGs. Min mening er at UGGs er utrolig gode kosesko. Ikke at jeg bruker så mye sko inne, men hadde jeg hatt UGGs, er det inne jeg ville ha brukt dem. Til pysjbuksa. Kanskje hadde jeg latt dem være på hvis jeg f.eks. skulle ut å hente posten, og kanskje hadde jeg hatt dem på hvis jeg skulle ut å gjøre noe som ikke krevde mye gåing (f.eks. kino). Med andre ord, synes jeg UGGs passer best som komfortable tøfler, og helst til pysjbuksa. At de ikke er bra for foten hvis man går med dem over lengre tid, er også en grunn til at jeg ikke ville valgt dem som ordinært fottøy.

Selskinnsstøvletter synes jeg er bedre for foten, og muligens litt mer kledelig på en dame på 40 enn det UGGs er. Ønsker du sko av god kvalitet og som du kan ha i noen år, hadde jeg definitivt valgt selskinnsstøvletter over UGGs.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har passert 30 og elsker Uggs. De er ikke gode å gå langt med, og absolutt ikke noe classy plagg, men de er geniale for å løpe mellom bil, jobb og butikker på kalde dager.

Det som er fjortis er vel mer det å bruke de til enhver anledning. Jeg kunne aldri funnet på å bruke de som innesko på jobb, til lunsj eller middag eller i sosiale sammenhenger. Men som et praktisk plagg gjennom vinteren anbefales de absolutt. Jeg føler også de er mer nøytrale en selskinnsstøvler, og de er utrolig lette og kippe av og på når jeg bytter sko i bilen eller på jobb.

Skrevet (endret)

Hva med å kjøpe sko som ikke er laget av materialer som har blitt lemlestet eller drept bare for at du skal holde deg varm på beina?

Endret av Colargol
  • Liker 2
Skrevet

Hva med å kjøpe sko som ikke er laget av materialer som har blitt lemlestet eller drept bare for at du skal holde deg varm på beina?

Hva med å innse at enkelte av oss foretrekker naturmaterialer framfor kunststoffer?

• Liker 4
Skrevet

Jeg er så lei av at enkelte alltid skal kaste seg på pels- og skinndebatten når man diskuterer klær og sko. Som regel er de som gjør dette veldig lite opplyste. De er i mot pels, men aner ikke hva de ellers omgir seg med.

Har du dundyne? Bruker du dunputer i sofaen hjemme? Dun er noe av det minst dyrevennlige vi omgir oss med. De plukkes av levende gjess for å sikre best mulig kvalitet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ikke helt riktig at all dun plukkes av levende fugl, men ja, dun fra Kina er ofte plukket på denne måten.

Er dessuten uenig i at det er de som er i mot pelsproduksjon som er lite opplyste, det er vel heller motsatt?

Men jeg er enig i at det ikke er nødvendig å ta opp i hver eneste tråd, bare de trådene der det kan virke som trådstarteren ikke vet hva kjøpet innebærer.

Og jeg regner med at en dame på 40 vet hva selfangst innebærer..

Edit: vil legge til at fremfor å kritisere, så kan kanskje oss dyrevenner bli flinkere til å komme med forslag til alternativer?

Endret av Badabing
  • Liker 2
Skrevet

Ikke helt riktig at all dun plukkes av levende fugl, men ja, dun fra Kina er ofte plukket på denne måten.

Er dessuten uenig i at det er de som er i mot pelsproduksjon som er lite opplyste, det er vel heller motsatt?

Men jeg er enig i at det ikke er nødvendig å ta opp i hver eneste tråd, bare de trådene der det kan virke som trådstarteren ikke vet hva kjøpet innebærer.

Og jeg regner med at en dame på 40 vet hva selfangst innebærer..

Edit: vil legge til at fremfor å kritisere, så kan kanskje oss dyrevenner bli flinkere til å komme med forslag til alternativer?

Nei, dere kan holde kjeft.

Skrevet

Nei, dere kan holde kjeft.

nei vet du hva! Dette er et diskusjonsforum om du ikke visste det! Det er utrolig hva folk regelrett gir totalt faen i bare det ikke angår dem selv! Respekt for dem som faktisk bryr seg om andre enn seg selv og tenker på hvordan dyra faktisk blir behandlet for at en gjeng selvopptatte dojer skal være "fjonge", og velger å ignorere det. Mer selvopptatte og uopplyste mennesker skal man lete lenge etter.

• Liker 1
Skrevet

nei vet du hva! Dette er et diskusjonsforum om du ikke visste det! Det er utrolig hva folk regelrett gir totalt faen i bare det ikke angår dem selv! Respekt for dem som faktisk bryr seg om andre enn seg selv og tenker på hvordan dyra faktisk blir behandlet for at en gjeng selvopptatte dojer skal være "fjonge", og velger å ignorere det. Mer selvopptatte og uopplyste mennesker skal man lete lenge etter.

Jeg er også imot å drepe/mishandle dyr for forfengelighetens skyld. Jeg eiger ingenting som et dyr har måttet lide for. I tillegg synes jeg at pels og skinn er stygt og jeg er allergisk mot dun. Så alt sånn er uaktuelt.

MEN JEG DRIVER IKKE Å SPORER AV TRÅDEN OG PRAKKER DET PÅ ANDRE HEEELE TIDEN!!

Det er så forbanna irriterende at folk hele tiden skal holde på sånn at jeg får lyst å kjøpe slike klær bare på pur. Hold dere på det grønne forumet og svar heller når noen SPØR om dyrevern.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så lei av at enkelte alltid skal kaste seg på pels- og skinndebatten når man diskuterer klær og sko. Som regel er de som gjør dette veldig lite opplyste. De er i mot pels, men aner ikke hva de ellers omgir seg med.

Har du dundyne? Bruker du dunputer i sofaen hjemme? Dun er noe av det minst dyrevennlige vi omgir oss med. De plukkes av levende gjess for å sikre best mulig kvalitet.

Ok, så når det finnes verre ting så er det helt greit? logisk! Man trenger ikke å støtte andre elendigheter selv om man har dundyne skjønner du. Skal tenke på det neste gang bøssebærere kommer på døra her. Nei, sorry! Jeg eier et bomullsplagg som jeg ikke aner hvor kommer fra, så jeg kan nok ikke støtte barna i Uganda. Noen mennesker... Er ikke rart at folk reagerer heller når det diskuteres slike saker, det må nesten bare regne med.

Lager jeg en tråd om at jeg skal kjøpe et plagg som er laget av barn i U-land under forferdelige omstendigheter så skal jeg forvente saklige svar? Sier bare enda godt at folk faktisk reagerer og at det faktisk finnes noen oppegående som ikke har blitt totalt blendet av mote.

Skrevet

Jeg er også imot å drepe/mishandle dyr for forfengelighetens skyld. Jeg eiger ingenting som et dyr har måttet lide for. I tillegg synes jeg at pels og skinn er stygt og jeg er allergisk mot dun. Så alt sånn er uaktuelt.

MEN JEG DRIVER IKKE Å SPORER AV TRÅDEN OG PRAKKER DET PÅ ANDRE HEEELE TIDEN!!

Det er så forbanna irriterende at folk hele tiden skal holde på sånn at jeg får lyst å kjøpe slike klær bare på pur. Hold dere på det grønne forumet og svar heller når noen SPØR om dyrevern.

Om ikke folk var så forbanna frekke mot andre som bare vil si meningen sin så ville det nok ikke sport av heller! Når folk skriver "klapp igjen" til noen som faktisk er hyggelig så er det hvertfall ikke rart.

Skrevet

Om ikke folk var så forbanna frekke mot andre som bare vil si meningen sin så ville det nok ikke sport av heller! Når folk skriver "klapp igjen" til noen som faktisk er hyggelig så er det hvertfall ikke rart.

Kanskje fordi man er lei??

• Liker 1
Skrevet

Ok, så når det finnes verre ting så er det helt greit? logisk! Man trenger ikke å støtte andre elendigheter selv om man har dundyne skjønner du. Skal tenke på det neste gang bøssebærere kommer på døra her. Nei, sorry! Jeg eier et bomullsplagg som jeg ikke aner hvor kommer fra, så jeg kan nok ikke støtte barna i Uganda. Noen mennesker... Er ikke rart at folk reagerer heller når det diskuteres slike saker, det må nesten bare regne med.

Lager jeg en tråd om at jeg skal kjøpe et plagg som er laget av barn i U-land under forferdelige omstendigheter så skal jeg forvente saklige svar? Sier bare enda godt at folk faktisk reagerer og at det faktisk finnes noen oppegående som ikke har blitt totalt blendet av mote.

Det er meg du siterer. Høres jo ut som om vi er enige. Jeg ønsker ikke at de som har ekstreme meninger på et område kaster seg på tråder og kommenterer ting det egentlig ikke blir spurt om. Grunnen til at jeg drar opp for eksempel dun er at jeg er noe lei av hykleriet til de som er i mot akkurat pels. Dun er et direkte sammenlignbart område med pels, da det medfører den samme, nesten værre, lidelse for dyra. En diskusjon om barnearbeid blir en helt annen diskusjon. Og det samme hadde det blitt om jeg hadde dratt opp for eksempel høners og kyllingers levevilkår i Norge.

Jeg har også mine saker jeg støtter, og som jeg kunne blandet inn i mange debatter. Jeg gir blod, gir 1500 kr til Leger uten grenser i måneden, 200 kr til dyrebeskyttelsen. Jeg reiser frivillig, av egen lomme, ned til Afrika og følger opp et prosjektområde en gang i året, og mye, mye annet. Men pels og skinn er noe utenfor de områdene jeg har engasjert meg i, og jeg er lei av å bli angrepet for det hver gang det er en canada goose eller Uggs diskusjon her inne.

Skrevet

Fotterapauter advarer folk mot uggs fordi de ikke gir støtte i det hele tatt! Du sklir og vrikker foten lett på de, så kjøp deg heller noe mer stilrent og klassisk i et godt materiale om du skal legge penger ned i de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...