Gå til innhold

Hvordan vaske bh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid stappet de i vaskemaskina, men det slår meg at det kanskje ikke er så lurt? Hvordan vasker man bh'er? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal vel håndvaskes, men...mine går i vaskemaskina på 30 eller 40 graders vask. Bruker alltid vaskepose så ikke evt. løsslupne spiler skal kunne finne på noe tull.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør som Cata. Har aldri opplevd at de har blitt ødelagt av det.

Skrevet

Jeg hiver de bare i vaskemaskinen. Har ikke fått noen ødelagte/stygge BH'er pga det.

Skrevet

Jeg lurer litt på, slike spiler er jo ganske spisse (de jeg har sett), så stikker de ikke hull på en vaskepose?

Skrevet

Pleier å vaske dei på ullvask saman med ulla. Putter dei i vaskepose i tilfelle spilene stikker av og vil øydelegge vaskemaskina. Spilene er for det meste avrunda i endene så trur ikkje dei stikker hull i vaskeposen om dei popper ut av bh'en.

Skrevet

Jeg håndvasker min BH`er. De er litt for dyre til at jeg tar dem i vaskemaskinen. Dessuten er jo stroppene på hvite BH`er hvite silke,som blir misfarget etter x antall i vaskemaskinen. Ved håndvask holder de seg pene år etter år. Jeg hånvasker med Milo.

Skrevet

de som er kjøpt på H&M slenger jeg i vaskemaskinen (30 -40 grader), men de som er av det litt dyrere slaget håndvasker jeg. bruker neutral finvaske for ull og silke. funker greit det :)

Skrevet

Jeg legger mine i en vaskepose og vasker dem i Milo uten skyllemiddel.

Skrevet

Jeg pleide å vaske dem i vaskemaskinen, men alle ble knirkete og løse i formen av det. Så nå håndvasker jeg.

Skrevet

Jeg pleide å vaske dem i vaskemaskinen, men alle ble knirkete og løse i formen av det. Så nå håndvasker jeg.

Ja, ja. Man håndvasker. Men HVORDAN håndvasker man dem? Hvor varmt vann? Lar du de ligge i bløt? Skurer du noe på dem? Eller gnikker el.l? Og hvilket vaskemiddel bruker du, og hvordan skyller du? Osv... Vi må ha det inn med t-skje. :P Jeg har prøvd å google "håndvask bh", og da får man hundre treff om at man SKAL håndvaske bhene, men ingen om HVORDAN man vasker noe for hånd. Jeg prøvde meg på litt håndvask da jeg bodde på hybel uten vaskemaskin, men jeg følte liksom ikke at det ble rent.. Dessuten STINKET det skyllemiddel, som i utgangspunktet luktet godt, men ble nok brukt for mye...

Skrevet

Ja, ja. Man håndvasker. Men HVORDAN håndvasker man dem? Hvor varmt vann? Lar du de ligge i bløt? Skurer du noe på dem? Eller gnikker el.l? Og hvilket vaskemiddel bruker du, og hvordan skyller du? Osv... Vi må ha det inn med t-skje. :P Jeg har prøvd å google "håndvask bh", og da får man hundre treff om at man SKAL håndvaske bhene, men ingen om HVORDAN man vasker noe for hånd. Jeg prøvde meg på litt håndvask da jeg bodde på hybel uten vaskemaskin, men jeg følte liksom ikke at det ble rent.. Dessuten STINKET det skyllemiddel, som i utgangspunktet luktet godt, men ble nok brukt for mye...

Fyller opp en bøtte med så varmt vann at jeg akkurat klarer å stikke hånda nedi. Har oppi en dæsj milo og bh'ene. Klemmer og gnir og rubber litt, og lar dem ligge i bløt kanskje en dag. Skyller så godt ut og henger dem til tørk..

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker BH-ene på 40 grader sammen med det andre undertøyet. Det funker greit det. BH-ene blir jo litt stygge og mindre passelig over tid, men dette gjelder vel uansett om man håndvasker eller ikke?

Skrevet

Jeg har mine i vaskeposer og vasker de på 40 grader :)

Skrevet

Fyller opp en bøtte med så varmt vann at jeg akkurat klarer å stikke hånda nedi. Har oppi en dæsj milo og bh'ene. Klemmer og gnir og rubber litt, og lar dem ligge i bløt kanskje en dag. Skyller så godt ut og henger dem til tørk..

Du må ikke bruke så varmt vann!! Det er faktisk den største feilen folk gjør når de håndvasker klær, de bruker alt for varmt vann. Man skal alltid følge temperaturanvisningen på plagget (kan det kokvaskes er det såklart greit med varmt vann!).

Jeg vasker alltid bher for hånd, da jeg hovedsaklig har dyre. Kan driste meg til å hive de i maskinen når de begynner å bli litt slitne.

Jeg fyller vasken med vann, har oppi bhene, og heller over vaskemiddel (som regel Milo). Blander det godt, og lar bhene ligge og bløtgjøre seg i noen minutter. Så "masserer" jeg de godt, for å få såpevannet skikkelig godt inn, og gnukker litt forsiktig spesielt rundt kantene hvor de er veldig inntil huden. Tømmer ut vannet, skyller de godt (kan lønne seg å fylle opp vasken igjen med vann et par ganger og "massere" igjen i nytt vann), før jeg henger de opp til tørk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker BH-ene på 40 grader sammen med det andre undertøyet. Det funker greit det. BH-ene blir jo litt stygge og mindre passelig over tid, men dette gjelder vel uansett om man håndvasker eller ikke?

Det er mye mer skånsomt for bhene å bli håndvasket enn maskinvasket. Jeg kjøper en del dyre bher, og da har jeg ikke råd til å kjøpe nye hele tiden, derfor håndvasker jeg. Hadde jeg kjøpt bher fra HM eller lignende hadde jeg nok ikke vært så nøye på de, da disse må skiftes ut litt oftere uansett. :)

Skrevet

Det er mye mer skånsomt for bhene å bli håndvasket enn maskinvasket. Jeg kjøper en del dyre bher, og da har jeg ikke råd til å kjøpe nye hele tiden, derfor håndvasker jeg. Hadde jeg kjøpt bher fra HM eller lignende hadde jeg nok ikke vært så nøye på de, da disse må skiftes ut litt oftere uansett. :)

Kanskje jeg skulle prøve håndvask jeg også :gjeiper: BH-ene mine er dessverre også alt for dyre (vanskelig str).

Skrevet

Kanskje jeg skulle prøve håndvask jeg også :gjeiper: BH-ene mine er dessverre også alt for dyre (vanskelig str).

Det blir noe herk innimellom, da det tar litt lengre tid enn å bare slenge det smmen med alt det andre som uansett skal vaskes. Men jeg innbiller meg ihvertfall at mine holder lengre, men har ikke prøvd å konsekvent vaske de dyre i maskin. Får alltid streng beskjed når jeg kjøper bh om at de skal håndvaskes ihvertfall. Så da velger jeg heller å bruke den ekstra tiden på det. :)

Skrevet

Mamma lærte meg å vaske dem for hånd i varmt vann med vaskepulver, men nå vasker jeg dem i maskin på vanlig 40-vask sammen med klær. I vaskepose. Aldri blitt noe ødelagt eller noe av det. Vil tro de kanskje ville blitt det uten vaskepose, evt hadde jeg ødelagt maskina med en løs spile en dag!

Skrevet

De går i vaskemaskinen uten vaskepose og med alt annet mulig rart. Aldri skjedd noe (bank i bordet). Men det er billige BHer fra HM osv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...