Cata Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Jeg har en tendens til å mistro "spray på og tørk av" reklamene, så som overskriften sier: Virker ovnsrens (til bruk i stekovnen) og hvilket merke fungerer i så fall minst dårlig? Har i årevis hatt stekovn med pyrolysebelegg og dermed ikke hatt behov for å rense på den måten. Min nye ovn har glatt overflate og skal visst kunne rengjøres med damp - men det henger igjen en del flekker som jeg har lyst til å bli kvitt før de setter seg for godt.
Gjest padawan Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 alle merkene jeg har prøvd fungerer bra.
Cata Skrevet 19. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2011 Takk, da er det håp om ren ovn her også. Får se om det står noe Ajax i hylla når jeg går på butikken i morgen. (Har mer tro på Ajax enn på Jif når det gjelder vinduspuss, så da er sikkert ovnsrensen deres bedre også )
Brunhilde Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Jeg var veldig imponert over Jif ovnsrens. Den var effektiv og luktet ikke så helt galt. (Til vinduspuss bruker jeg Zalo, eddig og en dæsj husholdningssprit, kunne kanskje vasket ovn med det også? )
Gjest padawan Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 tar du på en dæsj aske i tilleg så går det raskere å ta glasset i ovnen.
Gjest Prozac Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 (Til vinduspuss bruker jeg Zalo, eddig og en dæsj husholdningssprit, kunne kanskje vasket ovn med det også? ) Hva er husholdningssprit? De har jeg aldri hørt om.
Gjest padawan Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 regner med det er blå isotropanol, rødsprit og lignende.
Cata Skrevet 20. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2011 tar du på en dæsj aske i tilleg så går det raskere å ta glasset i ovnen. Kan noen selge meg en teskje aske??? (Har bare elektrisk oppvarming, dessverre )
Gjest Lottiplott Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 Med den grønne ovn- og grillsprayen fra Jif(?) og en husholdningssvamp ble ovnen min like fin som ny! Det funket knall:D
Brunhilde Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 Hva er husholdningssprit? De har jeg aldri hørt om. Det er en flaske jeg kjøper i Danmark og smugler med hjem. Kan sikkert bruke dette: regner med det er blå isotropanol, rødsprit og lignende. i stedet. (Padawan; det var stekeovnen jeg mente, ikke vedovnen )
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 Vi har en ovnsrens fra Landlord som funker helt fint, så jeg tror også de fleste merker gjør jobben sin. Helt vanlig komfyr, et år gammel, men av de rimeligste modellene, så ingen fancy selvrens e.l.
Gjest bazibaz Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Kan noen selge meg en teskje aske??? (Har bare elektrisk oppvarming, dessverre ) Har ei lita bøtte her, bare å komme hente. Ellers så syns jeg den sprayen til Jif er overraskende bra. ^_^
frøken_tralala Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 Og stålull gjør underverker for å få løs fastbrente matrester (men det skal ikke brukes på ovner med teflon tenker jeg, så se an ovnen din )
altflyter Skrevet 20. september 2011 #14 Skrevet 20. september 2011 Jeg ble ikke veldig imponert over ovnsrensen... Syntes zalo og svamp funker like bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå