AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Jeg har alltid brukt normann som jeg laster ned fra nettbanken i dnb. I dag var jeg og kjøpte meg en ny data på elkjøp. Og ekspeditøren spurte meg om de skulle laste ned viruskontroll og å ordne dataen. Da sa jeg at jeg brukte viruskontroll fra nettbanken og da sa han at det må jeg ikke gjøre fordi det blir trøbbel og han sa at de fleste nesten alle kundene får problemer med viruskontroll fra nettbanken. Men er det virkelig så ille med normann fra dnb ? Siden dnb er jo veldig kjent og alt det der.
Gjest padawan Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 det er bullshit at du får problemer med antivirus fra nettbanken. Normann er jo et av de største firmaene som driver med slikt. han sa det for å prøve seg med et lettvindt salg.
Zzyzx Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Jepp, han skulle bare selge tilbehør han. Du må aldri høre på selgere i el-butikker. Bestem deg for hva du skal ha før du går inn i butikken og stå hardt på at det er bare akkurat dette du skal ha.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Jeg trodde også dette var bare bullshit, helt til vi opplevde det selv. To døde PCer på bare få uker, begge minutter etter nedlasting av anti-virusprogram fra nettbank (noe vi aldri hadde prøvd før). Da kona mi nevnte det på jobben (IT-bedrift, selv om hun jobber med noe helt annet), sa utviklerne der at det måtte vi aldri finne på å bruke igjen, særlig ikke Norman. Da foreldrene mine kjøpte ny PC fortalte vi dem hva de kollegaene hadde sagt, men de trodde ikke på det, så de prøvde også nettbankens antivirusprogram. Og PCen døde... Da en "PC-ekspert" (tenåring med autisme og IT som spesialfelt ;-)) prøvde å få den opp å gå igjen, sa han akkurat det samme. Godt mulig det ikke gjelder alle nettbanker (vi prøvde DnB Nor og Sparebank 1 sine), men jeg tipper det er noe i det. De vi har hørt det fra har jo ingen som helst interesse i å lyve, og det ER mistenkelig når hele tre PCer kræsjer fullstendig bare minutter etter nedlasting av samme type programvare hos samme familie på under to måneder. Nå skal det sies at man ikke behøver å betale for antivirusprogramvaren likevel, det er jo visstnok mye bra man kan laste ned gratis andre steder enn nettbanken, selv om jeg ikke er noen ekspert på dette.
Gjest padawan Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Det er ikke noe i veien med å bruke gratis antivirus men det kan ta litt lenger tid før de får signaturfiler. Jeg har holdt på med it i 15 år og opplevd tilnærmet ingen feil me antivirusprogrammer. Eneste var en feil i Norman security suite fra DNB NOR men dette ble ordnet opp i ganske raskt.
Anglofil Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Jeg har selv brukt Norman Security Suite siden jeg er kunde hos Postbanken (DnB Nor) og har aldri hatt noen problemer i alle disse årene. Denne selgeren skulle nok ha deg til å kjøpe produkter. Mvh Yvonne
Arkana Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Jeg bruker selv Norman som jeg har lastet ned fra DnB og har aldri hatt problemer. Mannen min, som forøvrig jobber innen IT, ser ingen grunn til at det skulle være problemer med dette virusprogrammet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Jeg trodde også dette var bare bullshit, helt til vi opplevde det selv. To døde PCer på bare få uker, begge minutter etter nedlasting av anti-virusprogram fra nettbank (noe vi aldri hadde prøvd før). Da kona mi nevnte det på jobben (IT-bedrift, selv om hun jobber med noe helt annet), sa utviklerne der at det måtte vi aldri finne på å bruke igjen, særlig ikke Norman. Da foreldrene mine kjøpte ny PC fortalte vi dem hva de kollegaene hadde sagt, men de trodde ikke på det, så de prøvde også nettbankens antivirusprogram. Og PCen døde... Da en "PC-ekspert" (tenåring med autisme og IT som spesialfelt ;-)) prøvde å få den opp å gå igjen, sa han akkurat det samme. Godt mulig det ikke gjelder alle nettbanker (vi prøvde DnB Nor og Sparebank 1 sine), men jeg tipper det er noe i det. De vi har hørt det fra har jo ingen som helst interesse i å lyve, og det ER mistenkelig når hele tre PCer kræsjer fullstendig bare minutter etter nedlasting av samme type programvare hos samme familie på under to måneder. Nå skal det sies at man ikke behøver å betale for antivirusprogramvaren likevel, det er jo visstnok mye bra man kan laste ned gratis andre steder enn nettbanken, selv om jeg ikke er noen ekspert på dette. Trives du bra i jobben på Elkjøp? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå