Gå til innhold

Omsorgslønn ved sønns operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn (4) skal opereres. Legen sa han må være hjemme i 14 dager etter inngrepet.

I følge legen får forelder ikke sykemelding da, men vi kan ha krav på omsorgslønn. Han ba oss sjekke med NAV og sørge for å snakke med noen der som er kompetent på reglene.

Hadde vært greit å ha en viss bakgrunnskunnskap før man kontakter NAV: Noen her som vet hva man har krav på? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har rett på pleiepenger, ikke omsorgslønn. Omsorgslønn er noe annet. :)

Her står det litt om hva pleiepenger er og hva som er krav til å få det. Det står ikke noe om noen sum, men du kan nok anta at du ikke får spesielt mye penger for å være hjemme dersom utbetalingen kommer rett fra NAV. Det er mulig at arbeidsgiver forskutterer og NAV etterbetaler arbeidsgiver, men det kan de på lønningskontoret svare på.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Tusen takk, ser ut til å være pleiepenger jeg skal ha ja! Skal lese meg opp på det før jeg snakker med HR og evt NAV. Alltid enklere når men vet noenlunde hva man skal spørre om! :)

Snakker med HR i morgen. Arbeidsgiver pleier forskuttere så kanskje det ikke blir så mye mindre (krysser fingrene!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...