AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Hei. På skolen har vi fått utdelt en oppgave hvor vi skal velge to bøker med samme tema. Disse bøkene skal vi sammenligne å skrive om. Så jeg lurte på om det er noen her som kan hjelpe meg litt med bokvalget?. Jeg har enten lyst å skrive om Beatles (boka) eller appelsinpiken. Har dere noe ideer om hva som ville vært lurt å skrive om? okei dette ble litt rotete...... Spørsmålet mitt er rettogslett, hvilken bok har samme tema som appelsinpiken, og hvilken bok har samme tema som beatles...? Dere kan gjerne komme med noen andre bøker en de, appelsinpiken og beatles er bare bøkene som poppa opp i hode mitt når vi fikk oppgaven.
rrakel Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Et tema i Beatles er oppvekst i Oslo, Skyskraperengler av Tove Nilsen er en bok som også handler om oppvekst i Oslo, for å ta et eksempel.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Et tema i Beatles er oppvekst i Oslo, Skyskraperengler av Tove Nilsen er en bok som også handler om oppvekst i Oslo, for å ta et eksempel. Tusen takk !
Eske Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Og Skyskraperengler er også ei helt fantastisk bok! (Jeg forelsket meg i alle fall i trilogien da jeg var...... ca 14, men elsker den fortsatt... )
Gjest Badabing Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Poplene på St.hanshaugen av Bjørg Vik og Vidunderbarn av Roy Jacobsen kan vel kanskje også sammenlignes med Beatles. Appelsinpiken må jeg tenke litt på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå