Gå til innhold

Baby på reise!

Fakse

Anbefalte innlegg

Min søster skal ut og reise til varmere strøk med sin lille baby i jula. Er det noen som har gode tips og råd om ting som er lurt å tenke på, praktiske tips osv? Babyen er hennes første, så hverken hun eller andre i omgangskretsen har mye erfaring med små barn på reise.

Ungen får fortsatt bare morsmelk, så det er ikke nødvendig med annen mat. Hun har snakket med helsesøster angående vaksiner og forholdsregler i forhold til helse, så det er altså mere praktiske tips på reisen og ferieoppholdet som er interessant. De skal reise til sørlige Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo endel praktiske ting ang reisen da. For at babien ikke skal få "dotter" i ørene under flyturen, hjelper det at hun ammer ved take off og landing. Det er veldig greit med parasoll på vognen, teppe til å legge over. Det kan jo hende at hun får magesyke, da kan jo også barnet få det, kjøp med noen pakker med slik pulver som man blander ut med vann (husker ikke hva de her, men de fås tak i på apoteket), de er lyseblå, tor navnet begynner på G.... Det skal man drikke om man har vesketap (gjelder både barn og voksne). Ellers så er det jo å passe på at bebien ikke er sola, får masse drikke og koser seg alle sammen.

Er jo mye annet også da, men jeg kommer ikke på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe mer:

Selvfølgelig ha på babien sun block, selv om h*n ikke er i solen. Er også kjekt å ha med seg noen paracet, nesespray (om babien skal bli dårlig).

klem summis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reist mye med våre små, helt fra de var babyer.

Jeg har nesten alltid hatt med bleier. Selvsagt får man tak i bleier de fleste andre steder også, men kanskje ikke samme merke som det man er vant til å bruke, og dermed kan ferien ende i bleieutslett mm.

Ta med stikkpiller, alltid greit å ha med norske medisiner.

Solparasoll til vogna er lurt, det samme med en god lue som dekker ørene. Små barn får lett ørebetennelse i varmere strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at hun får magesyke, da kan jo også barnet få det, kjøp med noen pakker med slik pulver som man blander ut med vann (husker ikke hva de her, men de fås tak i på apoteket), de er lyseblå, tor navnet begynner på G.... Det skal man drikke om man har vesketap (gjelder både barn og voksne).

Gem Collett, brukes ved kraftig diaré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min Marius var tre mndr da vi dro til Syden med han. Flyturen var ikke noe problem. Han sov under take-off, fikk mat sånn midt i flyturen og sov igjen ved landing. Ikke noe ørevondt på han hvertfall.

Vi hadde med bleier, da vi ikke var sikre på utvalget dit vi skulle, unødvendig!!! De hadde jo hvertfall Pampersbleier...........

Brukte solkrem med faktor 30, selv om han aldri var i solen, og passet på at han ikke hadde det for varmt. Merket at han tørstet mer, så det ble hyppige måltider :wink:

Et tips er faktisk å bruke lammeskinnet i vognen selv om det er mange varmegrader. Ekte lammeskinn regulerer varmen, og slipper til luft. Vi gjorde det etter et par dager, og merket en vesentlig forskjell på trivselen til lillemann. (selv om det så nok rart ut at han lå på lammeskinn i 35 varmegrader)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, alle sammen!

Hvilken vogn er det dere snakker om når dere sier at det er lurt å ha parasoll? Min søster snakker om å ta med barnevogna, og den er det jo skygge på allerede. Hvilket annet utstyr hadde dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...