Gjest Kv84 Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Jeg får store hull som synes godt, hva gjør jeg feil?
Zzyzx Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Er det sånne du hekler? Jeg vet ikke helt hva slags garn og krok du bruker, men garnet bør være tjukt. Og du bør hekle løst. Hull vil det bli, men du kan hekle en bakside med bare staver eller halvstaver og hekle disse to sammen. Så vil ikke hullene ha noe å si.
Kosemose Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Tråden er ryddet for reklame Kosemose, mod
Gjest Kv84 Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Jeg strikker de, det er disse: http://www.espen.com/lena/archives/2005/08/gammeldagse_str.html
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Når det står "løft løs av", tar du da masken av pinnen og slipper den fullstendig? Det er det eneste jeg kan tenke meg du kan gjøre feil på en så enkel oppskrift for å få store hull.
Gjest Kv84 Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Når det står "løft løs av", tar du da masken av pinnen og slipper den fullstendig? Det er det eneste jeg kan tenke meg du kan gjøre feil på en så enkel oppskrift for å få store hull. Slipper?
Gjest Kv84 Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Når det står "løft løs av", tar du da masken av pinnen og slipper den fullstendig? Det er det eneste jeg kan tenke meg du kan gjøre feil på en så enkel oppskrift for å få store hull. Ok, nå skjønner jeg. Nei jeg tar maske av pinnen og setter på andre pinnen. Men den masken blir så stor. Andre som vet hva jeg gjør feil, siden masken blir diger?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Ok, nå skjønner jeg. Nei jeg tar maske av pinnen og setter på andre pinnen. Men den masken blir så stor. Andre som vet hva jeg gjør feil, siden masken blir diger? Hvilken side tar du den av fra? Rettstrikksiden eller vrangstrikksiden? Det kan være at du ikke vrir masken slik du skal når du løfter den av og at den ser større ut da. Hvis det ikke er det heller, tror jeg du bare må prøve å strikke de maskene strammere.
Gjest Kv84 Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Hvilken side tar du den av fra? Rettstrikksiden eller vrangstrikksiden? Det kan være at du ikke vrir masken slik du skal når du løfter den av og at den ser større ut da. Hvis det ikke er det heller, tror jeg du bare må prøve å strikke de maskene strammere. Hvilken side skal jeg vri masken?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #10 Skrevet 23. september 2011 Hvis du stikker pinnen inn i masken som du gjør når du strikker rett og så drar den av den opprinnelige pinnen, vil masken bli vridd. Hvis du stikker pinnen inn fra vrangsiden blir den ikke vridd.
Gjest Kv84 Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 Maskene blir jo helt like om jeg tar av vrang på begge sider av grytekluten som om jeg tar av rett på frontsiden og vrang på baksiden.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #12 Skrevet 24. september 2011 Du skal vel ikke ta av vrang noen steder? Du skal ta av rett på begge sider.
Gjest Kv84 Skrevet 24. september 2011 #13 Skrevet 24. september 2011 Ok, så bare i "strikkelyst" boka at det var vrangt.
Gjest Kv84 Skrevet 8. oktober 2011 #14 Skrevet 8. oktober 2011 Når de ble vasket på 60grader så ble de helt perfekte merkelig nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå