EnsomMann26 Skrevet 1. desember 2003 #1 Skrevet 1. desember 2003 Hei, vet ikke helt hvor jeg skal starte men kan jo fortelle litt om meg selv først. Er en mann på 26, studerer 3 året på en høyskolen på indre østlandet. Er en ganske høy og kraftig kar, stille og rolig som trives i stille og rolige omgivelser. Er ikke noe storfester, er heller hjemme enn å gå ut å feste. Der i ligger nok litt av problemet mitt. Jeg er lei av å være singel! Har vært singel bestandig, aldri hatt noe forhold til en jente. Har blitt litt sex (ikke mye der heller), men aldri noe mer. Er nok min egen feil siden jeg trives best hvor det er stille og rolig. Liker å sitte hjemme å ta det med ro. Jeg trives vel egentlig ikke så veldig godt her jeg studerer heller, kjenner ikke så mange folk og er så liten plass at man blir fort stemplet for hvem man er. Er ferdig til sommeren å håper ting blir bedre da, men de blir neppe bedre uten at jeg gjør noe selv. Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler meg skikkelig klossete rundt damer og vet ikke helt hvordan jeg skal sjekke opp damer. Og vist jeg nå endelig tør å prate med ei dame så blir jeg bestandig så fort stille, samtalen stopper liksom bare opp. Vet ikke hva jeg skal si osv. Noen av dere kommer sikkert til å si at jeg er feig, er jo bare å hoppe rett i det å ta en sjanse. Men er ikke like enkelt for alle, i allefall ikke for meg. De få gangene jeg går ut så blir at det aldri til at jeg tør å prøve meg på damene, selv om jeg har drukket. Er kanskje like greit det da. Føler også at jeg liksom ikke har så mye å stille opp med på "markedet". Er ikke den kjekkeste karen og er ikke tynn med perfekt kropp liksom. De damene jeg er interresert i føler jeg er helt utenfor min rekkevidde....Vet ikke hva jeg skal gjøre. Etter som tiden går så innser jeg vel at jeg kommer til å være alene for alltid. Jeg vet ikke lenger, føler meg meningsløs. Har jo løst å finne ei å være glad i, starte familie med osv. Men slik det ser ut nå og slik det har sett ut de siste årene så er vel sjansen for det VELDIG liten. Jeg er litt fortvilt, vet ikke hva jeg skal gjøre....Kontaktannonser, sms chat osv. tror jeg ikke er noe for meg. De få vennene jeg har klarer jeg liksom ikke helt å prate med om dette og familien min klarer jeg i allefall ikke å prate med det om, føler meg bare så teit og sær vist jeg sier hva jeg føler. Alle tips, forslag osv. tas i mot med stor glede! Så skriv gjerne her eller send meg en privat beskjed.....Tror jeg bare gir opp jeg
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #3 Skrevet 1. desember 2003 Prøv å interessere deg for damer innen rekkevidde!
VesleBråka Skrevet 2. desember 2003 #4 Skrevet 2. desember 2003 Du høres litt daff ut ved første øyekast. Du kan ikke bare sitte og se tv, og vente at du skal få deg en hyggelig dame som kjæreste. Du kan finne en dame som liker veldig godt å se tv, men det er den finne-biten da.. Når du møter jenter, så bør du ikke legge for mye i det når du er midt oppi det. Første gangen du snakker med ei jente du liker, er du ikke interessert og nysgjerrig? Hva hun tenker om forskjellige ting? Hva hun driver med osv? Du trenger nemlig ikke å selge deg selv så voldsomt hvis du er interessert i den andre.. Og også, ikke tenk hver gang du snakker med ei jente "NÅ må jeg være morsom og sjarmerende, hun er min store sjanse". I begynnelsen kan du bruke jenter til å trene deg på. Trene på hvordan snakke med jenter, ikke legg noe mer i det. Bli kjent med dem. Hvis da ting utvikler seg og dere liker hverandre, så går det av seg selv. Lykke til
Gjest Poirot Skrevet 2. desember 2003 #5 Skrevet 2. desember 2003 Hvis du følger med på nyhetene har man alltid noe å snakke om, og mange jenter liker gutter med litt sans for hva som skjer rundt dem.
Gjest Nefertiti Skrevet 2. desember 2003 #6 Skrevet 2. desember 2003 Du må ikke gi opp! Har du noen interesser, så meld deg på kurs eller en organisasjon innen dette. Da blir det vel nesten umulig å ikke komme i kontakt med noen. Da er jo sannsynligheten større for at du finner en jente med samme interesse som deg og. Sjekking på byn er ikke stedet for å finne langvarige forhold. Det er i så tilfellet unntaket fra regelen. Men du må være aktiv, tror ikke jentene plutselig kommer hjem til deg. Lykke til!
Gjest Kane Skrevet 2. desember 2003 #7 Skrevet 2. desember 2003 Bare en ting i tillegg til de gode rådene du alt har fått - det at damer bare liker "modellgutter" det er virkelig oppskrytt! Tror de fleste jenter har sansen for en som er opptatt av det samme som dem - så finn ut hva du intreserer deg for og snakk om det..
Rapitap Skrevet 2. desember 2003 #8 Skrevet 2. desember 2003 Eller finn noen du liker på nett. Jeg er gift, fant ham på ICQ.
Gjest care Skrevet 2. desember 2003 #9 Skrevet 2. desember 2003 Eller finn noen du liker på nett. Jeg er gift, fant ham på ICQ. Ja det tenker jeg og. Se deg om på slike kontaktsider på nettet. Opprett kontakt og kommuniser med henne endel før du møter henne. Det er en god måte å bli kjent på. Tror det er mange som deg der ute. Lykke til :blunke:
Suzy Skrevet 2. desember 2003 #10 Skrevet 2. desember 2003 Nå vet ikke jeg om du bor her i Elverum, eller om det er Rena, Hamar eller til og med Evenstad som er tilholdsstedet ditt... uansett er det ikke så lett å finne noen her i området - det har du helt rett i - men det er ikke umulig! :D Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din og at du føler deg lei og sår, men det blir ivertfall ikke bedre av at du gir helt opp. Tror du må prøve å dyrke noen interesser, les bøker, følg med på nyhetene og engasjer deg - da vil du uansett bli et interessant menneske å snakke med. Stell deg - selv om du ikke er noen fotomodell kan du være attraktiv som bare det... sørg bare for at du er nyklipt og velstelt, rene klær, ren kropp og barbert er jo basic (men jeg bare nevner det ). Tar du vare på deg sjøl så syns det og det setter jenter pris på. Tror du kan få mye godt ut av å treffe noen på nettet.. Da kan du bli kjent på en OK måte før dere treffes og du vet om du kan ha noe å snakke med henne om. Ellers er det egentlig bare en ting å gjøre. Kom deg ut i sosiale sammenhenger. Gå på besøk til studiekamerater, gå på kafe - ikke bare på byen (der finner du sjelden den rette). Finn arenaer i nærmiljøet der du kan treffe jenter uten full disco og masse øl som bakteppe... Det tror jeg fungerer bedre for deg. Lykke til!
chimp Skrevet 2. desember 2003 #11 Skrevet 2. desember 2003 Eller finn noen du liker på nett. Jeg er gift' date=' fant ham på ICQ.[/quote'] Tenkte jeg oxo....Dette er noe helt annet enn kontaktannonser og sms....Absolutt verdt et forsøk....Dagbladchatten for eksempel.....Men nå må du ikke falle fullstendig i staver da....om du får kontakt m en hyggelig jente.......Prøv å være oppriktig interessert i hva andre driver med og interesserer seg for, syns og tenker! Samtalen går så utrolig mye lettere da! Prøv! Det er bare snakk om en treningssak! Lykke til!
Gundel Gaukeley Skrevet 2. desember 2003 #12 Skrevet 2. desember 2003 Når du møter jenter, så bør du ikke legge for mye i det når du er midt oppi det. Første gangen du snakker med ei jente du liker, er du ikke interessert og nysgjerrig? Hva hun tenker om forskjellige ting? Hva hun driver med osv? Du trenger nemlig ikke å selge deg selv så voldsomt hvis du er interessert i den andre.. Og også, ikke tenk hver gang du snakker med ei jente "NÅ må jeg være morsom og sjarmerende, hun er min store sjanse". I begynnelsen kan du bruke jenter til å trene deg på. Trene på hvordan snakke med jenter, ikke legg noe mer i det. Bli kjent med dem. Hvis da ting utvikler seg og dere liker hverandre, så går det av seg selv. Lykke til Du kan jo øve deg litt her inne hos oss vet du....
lenny Skrevet 2. desember 2003 #13 Skrevet 2. desember 2003 har hørt om speed-dating,da sitter man vel med samme person i ca 3min.så kommer neste date :o man er vel en gruppe på 15-20stk,etter å ha snakket med alle,skal man velge hvem man vil date videre?noe sånt! hadde jeg vært singel ville jeg prøvd det,høres jo artig og spennende ut da da får man trent seg litt og blir litt varm i trøya noen som har prøvd det?
Gjest lurven Skrevet 2. desember 2003 #14 Skrevet 2. desember 2003 Eller finn noen du liker på nett. Jeg er gift' date=' fant ham på ICQ.[/quote']mange fine på kg også
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2003 #15 Skrevet 2. desember 2003 Vær det selv, vær ærlig! Jenter er ikke først og fremst ute etter "modell-typer"! Vi vil ha alrighte mannfolk som ser oss, er interisert i oss og som vi har det bra sammen med!!!!! Er det noe som skremmer meg, så er det "super-sjekkern"!!! Vil ha en hyggelig fyr som jeg trives sammen med, har det artig sammen med, kan grine til (av og til), tulle med, høre musikk sammen, leke litt og sløve sammen med på en treg søndags morgen, koze meg med,diskutere med og av og til krangle med ( make-up-sex er hyggelig....), kort sagt, jeg foretrekker hyggelige karer som er myke nok til å si at han elsker meg og kanskje bli litt rørt over "Løvenes konge", men tøffe nok til å ikke dilte etter meg i alt og ett......... Det er ikke enkelt å finne noen,men ofte dukker det opp noe når man mins venter det! mange gode råd lenger opp her. Vil bare hive på at flere av mine beste venner har jeg funnet via nett, så lykke til!!!!!
EnsomMann26 Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #16 Skrevet 2. desember 2003 Først, takk for alle de fine svarene. Er ikke så mye å engasjere seg i her jeg bor så fremst jeg ikke ønsker å ta på meg noe verv innen skolen, å det ønsker jeg ikke. Er nok min egen feil, er kanskje litt sær. Til deg som lurte hvor jeg var så er det ikke Elverum eller Hamar Er liten plass, få studenter. Ikke minst få single studenter, jenter i allefall. De fleste jentene som er her har type og i tillegg pendler de. Få som bor her fast...Har stortsett gitt opp å finne noen her. Heller satse på at ting blir bedre når jeg flytter herfra til sommern. Gleder meg til det... Jeg bruker mye tid på nett så hadde kanskje vært noe å prøve å finne noen der, er vel ikke så uvanlig lenger. Jeg ser nyheter, leser bøker, ser film osv. osv., kan mye så er ikke det. Men klarer liksom ikke helt å se at jenter har de samme interresene som meg. Men mulig jeg bare tar feil. Jeg er kanskje ikke så flink til å ta vare på meg selv. Liker ikke å kjøpe klær, siden jeg er en stor kar så må jeg liksom inngå kompromiss på hva jeg kan bruke av klær. Blir til at jeg handler klær på dressmann Liker ikke å barbere meg, så har litt skjegg. Er bestandig nydusjet og ren så er ikke det, går ikke rundt å lukter vondt. Tror jeg i allefall.... Jeg gir vel ikke opp, jeg gir vel heller opp å prøve å finne noen her. Det får nå være, ikke alle som finner noen heller da. Uansett hvor mye man skulle ønske det. Jeg er ikke desperat, for det vet jeg at det aldri blir noe ut av. Vist det er noen single damer der ute på min alder så bare si fra
punkyB Skrevet 2. desember 2003 #17 Skrevet 2. desember 2003 Skriver litt direkte - men er kun ment som gode råd. Du skriver at du ikke er så flink til å ta vare på deg selv - og at du er litt stor. På meg selv så merker jeg godt at selvfølelsen og selvtilliten har sammenheng med hvordan jeg ser ut og hvordan jeg føler meg. Hva om du begynte å trimme litt feks.? Spiser du veldig usunt så kunne du kanskje prøve å spise litt sunnere. Hvis det finnes noe treningstilbud der du bor så kan du slenge deg mer. Da kan du jo i tillegg bli kjent med nye folk der også. På egenhånd kan du gå turer , langrennsturer om vinteren , sykling om sommeren osv. Uansett hvordan man ser ut så er hvordan man selv føler seg alfa og omega. Nett er et fint sted å få en større kontaktflate - har du kontakt med folk der vil det bli lettere å komme i kontakt med folk i RL også etterhvert. Enkleste måten er jo å treffe de du har blitt kjent med på nett. Det blir definitivt ikke bedre av å bare sitte hjemme !! :blunke:
Gjest gjester Skrevet 2. desember 2003 #18 Skrevet 2. desember 2003 du virker utrolig koselig, reflektert og du virker til å ha god selvinnsikt. tror du er en flott fyr jeg! :D det at du setter ord på dette "problemet" ditt er skritt i riktig retning. men kanskje du skulle snakke med noen som kjenner deg godt? en god venn eller noen i familien? eller psykolog? det å kunne tenke høyt og sette ord på hvorfor og hvordan å sånn er utrolig befriende. problemer blir mindre av det! kanskje du gjennom å snakke med psykolog, eller en venn kan lære å sette pris på sider ved deg selv som nå gjør at du synes det er vanskelig å møte jenter? med bare å gå å gruble for deg selv kan det bli vanskelig å komme ut av den tankegangen og de selvoppfyllende profetiene du har nå! ikke prøv å skjule den du er! du er helt ok åkke som, faktisk mer enn ok! unn deg selv å ha det godt, ta vare på deg selv, og tillat deg selv å synes du er en fantastisk fyr uansett! og som du selv sier, så kan det være ting endrer seg kraftig når du kommer i et nytt miljø hvor du får en ny start. og hvem vet, kan hende du sitter i julemiddag hos "svigers" allerede neste jul?! jeg har mest lyst å gi deg en stor klem!! Ikke gi opp! hadde vært fint å få høre fra deg fremover. klem
EnsomMann26 Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #19 Skrevet 2. desember 2003 Er ikke dårlig til å ta vare på meg selv. Muligheten her jeg bor er bare små. Vanskelig å få trent, å på vintern er det jo så kaldt at å gå på ski er ikke noe Skulle gjerne trent mer, gjorde det før. Men mulighetene er rett og slett for dårlig her. Spiser ikke så veldig usunt heller. Tynn blir jeg aldri uansett da jeg er en kraftig kar uansett om jeg blir kvitt magen. Sier ikke at alt blir bedre ved å flytte, men tror nok det kan forandre seg litt til det bedre i allefall. Vet ikke helt om jeg klarer å prate med familie eller kompiser om hvordan jeg føler meg. Er litt flaut. 26 år, aldri hatt noe forhold til ei dame. Vist jeg en gang skulle møte ei så vet jeg ikke liksom helt hvordan jeg skulle forklart det en gang. Jaja, en ting om gangen. Er enklere å skrive ting her enn å si det til folk jeg kjenner. Alt er bare så tungvindt når man ikke bor i en by, som jeg er vant til egentlig. Synd det er så langt å dra hjem. Kunne trengt en klem akkurat nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå