bonafide Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Hei! Jeg ELSKER lange gardiner, og med dette mener jeg gardiner som går helt ned i bakken. Jeg hadde store planer om å gå til innkjøp av det til alle vinduene i leiligheten, men da fikk min mor fnatt og datt nesten av stolen. "Du kan da ikke ha lange gardiner når vinduene ikke går helt ned til bakken!!! Det kommer til å se HELT idiotisk ut." Har selv ikke tenkt helt på dette - er det slik? At det ser teit ut med "vanlige" vinduer og gardiner som allikevel går helt til bakken? Tips / irettesettelse tas i mot med takk. For jeg er tydeligvis helt grønn når det gjelder gardiner og spillereglene innenfor gardinverdenen
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 I stua vår har vi 3 vinduer som nesten gårt fra gulv til tak og 2 vinduer som ikke når langt ned på veggen, men jeg henger opp de samme lange gardinenene i alle vinduene, synes det er helt greit, jeg Men om det er "lov" etter noen uskrevne gardinregler jeg ikke har hørt om, er jeg usikker på. Verre med gardiner i kjøkkenvinduet om vinduet er over kjøkkenbenken, da når jo vanlige "korte" gardiner oftest nedi kjøkkenbenken. Så der har vi kun kapper/heisgardiner.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Moren din er på jordet trådstarter! Lange gardiner får rommet til å virke høyere. Jeg har lange gardiner på mitt soverom (dog ikke sånne som ligger på gulvet). Det er helt normalt å gjøre det sånn.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Jeg har også alle gardiner i hele leiligheten i gulvlengde. På kjøkken har jeg persienner, men skulle jeg valgt å hatt gardiner der, så hadde de som eneste unntak blitt korte. Men så liker jeg ikke kjøkkengardiner da, så det kommer ikke til å skje :-) Jeg synes det ser dumt ut med korte gardiner i stue og soverom. Det gjør rommet avkortet / kuttet på tvers, og gammeldags.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Jeg har også alle gardiner i hele leiligheten i gulvlengde. På kjøkken har jeg persienner, men skulle jeg valgt å hatt gardiner der, så hadde de som eneste unntak blitt korte. Men så liker jeg ikke kjøkkengardiner da, så det kommer ikke til å skje :-) Jeg synes det ser dumt ut med korte gardiner i stue og soverom. Det gjør rommet avkortet / kuttet på tvers, og gammeldags. I et veldig lite rom kan voldsomme gardiner være for mye - så det kommer vel helt an på rommet.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 I et veldig lite rom kan voldsomme gardiner være for mye - så det kommer vel helt an på rommet. Helt klart. Men gardiner trenger ikke være voldsomme, jeg har tynne, lette hvite gulvlange gardiner på soverommet.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Helt klart. Men gardiner trenger ikke være voldsomme, jeg har tynne, lette hvite gulvlange gardiner på soverommet. Poenget var nok litt uklart formulert - jeg mente mer at gardinene må passe til rommet de skal være i.
sequin Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 unnskyld meg men.. Korte gardiner ser da helt på trynet ut? syns det er veldig 90-talls jeg
Gjest Solmåne Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Jeg har lange gardiner også, syns det ser best ut Det er ikke dumt i det hele tatt, og jeg mener at alle hus jeg har vært i det siste året har hatt lange gardiner..
bonafide Skrevet 21. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2011 Takk og lov Da er det endelig mamma og ikke jeg som er på jordet Kjøpte meg lange, lyse og lette gardiner til alle rom i leiligheten. Er selv veldig fornøyd - så får vi se hva mor syns når hun kommer på besøk neste gang Takker og bukker for synspunktene
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #11 Skrevet 21. september 2011 Har også lange gardiner der jeg kan ha dem, uansett størrelse på vinduet. Men vi har dessverre panelovner under de fleste stuevinduene, og da kan jeg jo ikke ha lange gardiner der...
Gjest Consensio Skrevet 21. september 2011 #12 Skrevet 21. september 2011 Jeg syns korte gardiner kun passer til kjøkkenvindu og til nød soveromsvindu. Korte gardiner i stua ser som regel bare teit ut Eneste jeg syns ser bra ut i stua om det skal være kort, er persienner, liftgardiner o.l. Selv har jeg lange gardiner i stua (selvfølgelig), men de går ikke helt ned til gulvet, men stopper på ca 10cm over gulvet. Dette pga jeg har noen dyr her og det blir fort mye støv og slikt på gulvet. Hadde jeg ikke hatt dyr så hadde de gått helt ned.
Gjest Lottiplott Skrevet 21. september 2011 #13 Skrevet 21. september 2011 Vi har gulvlengde på alle gardiner, unntatt julegardinene på kjøkkenet:) Så bra du fikk kjøpt flotte gardiner, TS! Noen ganger er det ingenting som er så gøy som å si at mamma har feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå