AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Jeg har lyst til å ta familien med på en storbyferie. Vi er 5 stk (to voksne og unger på 8,12 og 14). Vi har hatt en slik tur til Paris og det var fantastisk for oss alle. Ungene elsket Disneyland, Eiffeltårnet, Mona Lisa osv. Er det noen som har tips til andre fine byer i Europa som egner seg for familier. Vi liker både tivoliparker og berømt arkitektur/kunst og andre severdigheter.
Gjest Spinell Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Da har dere masse å velge mellom. London eller København trenger vel knapt noen presentasjon... Jeg har ikke reist med barn selv, så akkurat fornøyelsesparker har ikke vært mye besøkt, men min første tanke var Amsterdam. Det er en fin by, med kanalbåter, sjarmerende bygninger, Anne Franks hus, Rijksmuseum, Van Gogh-museet og mye mer som burde passe for både barn og voksne. Man kan fint unngå både Red Light District og Coffeeshops om man er i Amsterdam. 1
reiseglad Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Vi har hatt med våre til Barcelona, og det var en suksess. Spennende arkitektur, Park de Gûell, la Sagrada Familia, Gaudi arkitektur, der er shoppinggater i fleng, god mat, markeder, "fjellheis", strender, akvarium (anbefales!) og i det hele tatt masse å oppleve for litt større barn!
freddy Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Valencia! Der har de et kjempestort interaktivt museum hvor store og små kan bruke hele dagen på å trykke, skru og se 3D-filmer m.m. Det er også delfinshow der og endel forskjellige dyr. Du kan gå flere km i den uttørka elva som nå er en eneste lang park med innslag av artige salgsboder og små spisesteder. Skal dere reise i sommersesongen, tar det bare 15 minutter m/offentlig transport til den flotte stranda. Og så har du katedralen hvor den hellige gral står utstilt. Valencia er billig og hvis dere har mulighet til å reise fra Rygge har Ryanair flybilletter til "gi-bort-pris".
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Ville valgt London. Husker hvor fantastisk jeg syntes det var i London som 12-åring. Da har man lært noen ord engelsk, det er mange kjente bygg som man har sett i engelskboka på skolen eller på film. Toetasjerbusser, London zoo, hyde park, spise fish and chips i avispapir på gata, og nå har det kommet mange nye ting for barn, som London Eye og akvariet. Husker at vi var på en barnevennlig musical, også. Musea som Tate modern og National history museum med dinosaurene er veldig barnevennlige. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Ville valgt London. Husker hvor fantastisk jeg syntes det var i London som 12-åring. Da har man lært noen ord engelsk, det er mange kjente bygg som man har sett i engelskboka på skolen eller på film. Toetasjerbusser, London zoo, hyde park, spise fish and chips i avispapir på gata, og nå har det kommet mange nye ting for barn, som London Eye og akvariet. Husker at vi var på en barnevennlig musical, også. Musea som Tate modern og National history museum med dinosaurene er veldig barnevennlige. Signerer denne. Var i London første gang som 13-åring og syntes det var helt fantastisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå