MissStiles Skrevet 19. september 2011 #21 Skrevet 19. september 2011 Er det noen her inne som har peiling på slike åpne forhold, evt. har eller har hatt ett? Det er jo forskjell på hvilke regler man har, så graden av åpenhet er jo av høyst varierende grad. Eller? Vet ikke om jeg ville kalt det regler men kanskje greit å være ærlig med hverandre om man har et åpent forhold.
Emmaline Skrevet 19. september 2011 #22 Skrevet 19. september 2011 Tror ikke det er noe for meg, men skal aldri si aldri. Jeg vil helst "eksperimentere" meg ferdig før jeg binder meg, men jeg vet jo ikke hvordan livet utarter seg
Gjest norah Skrevet 19. september 2011 #23 Skrevet 19. september 2011 Det er en illusjon at ikke åpne forhold også kan møte på sjalusi og utroskap. Det skjer jo lett ved at den ene, eller begge går utover de grenser man har avtalt, eller har ulike tolkninger av hva avtalen inneholder. Den ene parten kan jo bli helt knust om h*n oppdager at grensene er brutt, og oppfatte dette som svik mot avtalen man har - hva enn den er. Jeg klarer fint å føle seksuell tiltrekning ovenfor andre enn samboeren, men det ville vært en stor emosjonell barriere for meg å faktisk ha sex med andre, fordi jeg knytter følelser til det. Så nei, jeg tror ikke det hadde fungert helt for meg...tror jeg hadde sklidd litt ut i forholdet mitt sånn emosjonelt sett. 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #24 Skrevet 20. september 2011 Det er en illusjon at ikke åpne forhold også kan møte på sjalusi og utroskap. Dette er ikke et argument imot åpne forhold, men forhold generellt. Hvis man ønsker å elske eller leve så innebærer det en viss risiko uavhengig av hvilke eller hvor mange regler man har. Vår opplevelse av sjalusi varierer fra person til person og også fra forhold til forhold, jeg tror at mange lever fint uten nevneverdig sjalusi, og det totalt uavhengig av om deres forhold er åpent - delvis åpent - delvis lukket og/eller lukket. 1
Gjest LonelyAngel Skrevet 20. september 2011 #25 Skrevet 20. september 2011 Jeg hadde ikke klart å delt kjæresten min med noen andre. Samme om vi var 100% ærlige. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #26 Skrevet 20. september 2011 Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg det ja. Men det blir jo litt sånn er du med på leken må du tåle steken. Det skal ikke så mye til noen ganger når jeg er intime med andre over lengere periode at jeg får følser for dem. Det samme for mannen sikkert. Så konsekvensene blir jo at du faller for en annen eller han. Men hadde ikke brydd meg så mye om det, skal man gjøre sånt, må man bare ha en litt "det som skjer det skjer" holdning.
Gjest Katten. Skrevet 21. september 2011 #27 Skrevet 21. september 2011 For min del hadde det ikke funket. Vil ikke ha sex med andre og vil ihvertfall ikke at andre skal ha sex med henne. 1
spinnwild Skrevet 21. september 2011 #28 Skrevet 21. september 2011 Jeg prøvde åpent forhold en gang, men klarte ikke å involvere meg ordentlig i forholdet. Det ble mer som å ha pulevenner liksom... Når det er store følelser involvert så liker jeg å være monogam. Men synes det er supert for de som vil/liker/ønsker åpent forhold. Så lenge man legger ned reglene først. Irriterer meg litt med de som har åpent forhold, også ender det med sjalusi/brudd pga sexen. Er ikke alle som takler eller vil ha åpne forhold da, og det må respekteres av partner. Min egen erfaring og venners erfaringer med åpne forhold er at den ene parten ikke er like åpen som den andre, og sjalusien ødelegger forholdet til slutt. Man må ha guts til å si ifra om man har et åpent forhold. Man kan ikke bare tenke "jaja, jeg sa jo ja til dette, jeg får bare tåle det da..." 1
Shantee Skrevet 21. september 2011 #29 Skrevet 21. september 2011 Jeg kunne aldri vært i et åpent forhold fordi jeg ønsker ikke sex med andre enn den jeg elsker, og jeg forventer det samme tilbake. Et åpent forhold må føre mye usikkerhet med seg .. Hva om den andre faller for en annen og får mer følelser for den personen? Er det like greit å være i et åpent forhold da? Jeg skjønner ikke helt tankegangen, og om det virkelig er ekte kjærlighet inne i bildet når man fremdeles er villig til å ha sex med tilfeldige andre personer.. 3
Sunchild Skrevet 21. september 2011 #30 Skrevet 21. september 2011 Jeg er ikke det minste interessert i andre menn når jeg er i et forhold, faktisk gjør hele tanken meg kvalm, så JEG ville absolutt ikke ha benyttet meg av "anledningen". og jeg er i grunnen for sjalu av meg til at jeg ville likt det om min mann gjorde det, også. 3
Gjest Koseklumpen Skrevet 21. september 2011 #31 Skrevet 21. september 2011 Jeg kunne aldri vert i et slikt forhold. Når jeg er i et forhold så klarer jeg ikke å se for meg sex med et annet menneske en kjæresten. Jeg klarer bare ikke å se for meg sex med et annet menneske. Jeg hadde heller ikke likt å dele min kjære med andre mennesker. Slik er jeg. 1
Emmaline Skrevet 23. september 2011 #32 Skrevet 23. september 2011 Hva med å ha sex med en kvinne eller mann som lever i et åpent forhold?
juni Skrevet 23. september 2011 #33 Skrevet 23. september 2011 Hva med å ha sex med en kvinne eller mann som lever i et åpent forhold? Hvis jeg var singel hadde det ikke gjort meg noe. Men jeg ville aldri klart å være i et sånt forhold selv!
Suzy Skrevet 23. september 2011 #34 Skrevet 23. september 2011 (endret) Hva med å ha sex med en kvinne eller mann som lever i et åpent forhold? Om jeg var singel så kanskje - men jeg tror ikke det. jeg liker å være spesiell for den jeg er med... Og å leve i et slikt forhold hadde nok ikke funket for meg. Jeg hadde blitt usikker. Endret 23. september 2011 av Suzy
frøken_tralala Skrevet 23. september 2011 #35 Skrevet 23. september 2011 jeg er temmelig sikker på at jeg hadde taklet et åpent forhold veldig dårlig... Når jeg har følelser for en mann så er det kun ham jeg vil ha, og forventer å være den eneste hos ham. Ville mest sannsynlig blitt sjalu jeg, uansett hvilke regler jeg hadde trodde ville fungere på forhånd
Gjest LonelyAngel Skrevet 9. oktober 2011 #36 Skrevet 9. oktober 2011 For min del hadde det ikke funket. Vil ikke ha sex med andre og vil ihvertfall ikke at andre skal ha sex med henne. Ikke mange menn som sier det nei
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #37 Skrevet 9. oktober 2011 Tror det er flere menn en du tror. Kanskje du bare ikke har truffet noen av dem?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #38 Skrevet 9. oktober 2011 Hva med å ha sex med en kvinne eller mann som lever i et åpent forhold? Hvem som helst i åpne forhold da, eller? Sålenge man innser at de som er i åpne forhold gjør slikt for å dyrke sitt eget forhold, at du kun er en av mange som bidrar til å styrke deres forhold - og at du aldri kommer til å være "helt spesiell" hverken emosjonelt eller seksuelt(partneren til den du har sex med vil jo være nr 1 og den store kjærligheten/den man deler livet sitt med - alle andre er nr X antall i rekka) - så er det jo greit. Jeg kunne gjort det med noen jeg IKKE var veldig sjarmert av og lett kunne blitt betatt av. Det hadde blitt for risikabelt for mitt og den andres vedkommende hvis ikke(jeg hadde kanskje blitt betatt, den andre hadde tenkt "ånei, ikke ei sånn ei".) Det er fort gjort å misforstå reglene selv om man tror det er helt OK når det først faktisk skjer.
*Sinnataggen* Skrevet 9. oktober 2011 #39 Skrevet 9. oktober 2011 For å forstå sjalusi, må man også forstå hva hver enkelt legger i det å ha et forhold. For sjalusi når det gjelder parforhold, har med at man føler at et verdsatt forhold blir truet. Sjalusi er et naturlig menneskelig instinkt. Det er en følelse som prøver å holde forholdet sammen, og bevare det. Sånn sett bør det være vanskeligere for en som har valgt å gå inn i et åpent forhold å bli sjalu. Det skjer allikevel ettersom mange åpne forhold også har sine retningslinjer, som kan bli oversett. Tradisjonelle forhold handler mer om å kun ville være sammen med den ene personen, enn det å eie en annen. Det handler mer om ønsket å finne en som elsker en så høyt at en glemmer alle andre, og et håp om at den andre føler det samme.
Kassiopeia Skrevet 9. oktober 2011 #40 Skrevet 9. oktober 2011 Kunne aldri i verden ha delt mannen min med andre kvinnfolk, er nok alt for sjalu og usikker på meg selv til det. Respekterer andre som har åpne forhold, men det er ikke noe for meg. Når jeg er sammen med noen, finnes ikke andre menn i tankene mine!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå