Gå til innhold

Åpent forhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

La oss si dere er enige om at dere kan gjøre hva dere vil med andre, så lenge dere forteller hverandre alt. Og hvis det nesten bare blir deg jenta som har andre lekekompiser, mens kjæresten i praksis bare holder seg til deg. Og hvis han liker det godt og behandler deg kjempebra når dere er sammen, og det ikke er noe stress med sjalusi. At det er gode følelser og full frihet, og man bare nyter hverandre når man er sammen, og ikke bryr seg om å eie hverandre.

Hva mener dere jenter?

Jeg er mann og har hatt et par sånne forhold og syns egentlig det er mye mer spennende og mindre stress med et åpent forhold der man bare kan droppe all sjalusi.

Kunne du likt et sånnt forhold? :skravle:

Endret av Seeker
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fordi jeg bare involverer meg og har sex med menn jeg elsker.

• Liker 5
Skrevet

Nei, jeg kunne ikke hatt et slikt forhold. Jeg respekterer de som klarer det, men kunne ikke tenkt meg det selv. Når jeg er sammen med noen er det kun henne jeg er interessert i. Vi skaper den spenningen vi trenger på soverommet, uten at vi trenger å dra inn utenforstående.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det ville drept meg følelsesmessig.

• Liker 4
Skrevet

Ja et sånnt forhold kan være kjempedeilig men det kan jo såklart være stress hvis følelser som ikke burde vært der kommer likevel og man ender opp med å falle for hverandre. Da må man jo kunne takle det at den andre kanskje er ute og finner på noen sprell en kveld uten at du liker det helt.. Jeg var sammen med en lenge og begynte med en gang det ble slutt mellom oss å holde på med en annen, vi hadde åpent forhold i ca et halvt år fordi jeg ville være singel og ikke hoppe inn i et nytt forhold med en gang. Da er det jo den beste løsningen selvom det ikke alltid ender opp med en lykkelig slutt. :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt. Har jo ikke prøvd det, men det virker jo veldig greit hvis man har følelser som tilsier at man kan være i et slikt forhold.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg kunne ikke vært i et slikt forhold. For meg holder det med to personer i et forhold, og vi har ingen problemer med å skape den spenningen som vi ønsker. Jeg hadde nok også blitt sjalu hvis det var flere involvert.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg tror det kunne fungert for meg. Men er usikker på om jeg vil at han skal fortelle noe om det. For noen år siden var jeg sammen med en som jeg trodde var drømmemannen. Vi hadde kjemi, han var intelligent, vi hadde fantastisk sex, dro på turer sammen, hadde interessante samtaler og morsomme sprell. Det var aldri kjedelig å være sammen med han.

Dessverre mistenkte jeg at han var utro, og i den situasjonen måtte jeg faktisk gå i meg selv og tenke igjennom om det var verdt det. Jeg fant ut at det var det, og det ble slutt av helt andre grunner.

Skrevet

Et forhold for meg består av at man deler ting sammen, ikke med mange andre. Et åpent forhold ser jeg for meg er fullt av usikkerhet og forvirring, som mange velger å kalle spenning. Jeg foretrekker trygghet og ro i et forhold.

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg tror det kunne fungert for meg. Men er usikker på om jeg vil at han skal fortelle noe om det. For noen år siden var jeg sammen med en som jeg trodde var drømmemannen. Vi hadde kjemi, han var intelligent, vi hadde fantastisk sex, dro på turer sammen, hadde interessante samtaler og morsomme sprell. Det var aldri kjedelig å være sammen med han.

Dessverre mistenkte jeg at han var utro, og i den situasjonen måtte jeg faktisk gå i meg selv og tenke igjennom om det var verdt det. Jeg fant ut at det var det, og det ble slutt av helt andre grunner.

Men det er da forskjell på forhold der den ene er utro, og et åpent forhold der man ikke skjuler at det er flere partnere inne i bildet.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke klart å ha et åpent forhold. Jeg er ikke interessert i andre jenter enn kjæresten min nå, og hadde ikke sex med hvem som helst (eller hele tida) da jeg var singel heller. Er veldig fornøyd med min kjære, og vil ingenting mer enn å være sammen med henne for alltid!

Det hadde blitt mye sjalusi og tull. Koser oss med å kunne se andre jenter på tv og si at de er sexy eller lignende, men når det kommer til selve samværet får jeg alt jeg trenger fra henne!

Skrevet

Jeg gikk inn i et slikt forhold med min forlovede. Han hadde hatt flere slike forhold tidligere, noe jeg ikke hadde. Jeg tok en sjanse, for det var den eneste mulige måten jeg kunne "få" ham på. Det viste seg at vi ikke trengte å ha noen andre, for vi var hverandres store kjærlighet. Vi gifter oss i januar :rodmer:

Men, skulle den dagen komme hvor vi er skikkelig lei av hverandre om tjue år, så er tilbudet fortsatt åpent, så lenge vi er 100% ærlige med hverandre.

Jeg hadde nok dødd om han hadde hatt sex med noen andre nå, men mye kan forandre seg på et par tiår. Endelig har han funnet noen han kan gi av hele seg selv til.

Dessuten har han rangert meg som 10'er i senga, så han vet han ikke kommer til å finne noe bedre uansett :fnise:

Skrevet

Ja et sånnt forhold kan være kjempedeilig men det kan jo såklart være stress hvis følelser som ikke burde vært der kommer likevel og man ender opp med å falle for hverandre. Da må man jo kunne takle det at den andre kanskje er ute og finner på noen sprell en kveld uten at du liker det helt.. Jeg var sammen med en lenge og begynte med en gang det ble slutt mellom oss å holde på med en annen, vi hadde åpent forhold i ca et halvt år fordi jeg ville være singel og ikke hoppe inn i et nytt forhold med en gang. Da er det jo den beste løsningen selvom det ikke alltid ender opp med en lykkelig slutt. :Nikke:

Je, men hadde det ikke vært topp om man kunne leve med noe sånnt uten å stresse noe over fremtiden?

Og handler ikke egentlig sjalusi om å ville eie en annen person, og ha en garanti for fremtiden?

Og innerst inne vet man jo at man ikke har noen garanti om noe likevel...kanskje den andre blir interessert i en annen, og mister interessen og gjør det slutt...eller har sidesprang en stund og så gjør det slutt...og fordi dere har nygget alle forventningene blir skuffelsen mye større. Fordi du har bygget opp så mye forventninger til hverandre, liksom lagt press på hverandre med å leve opp til "The Big Love"-rollen.

Er det ikke andre som hadde syns det hadde vært mest greit å bare gjøre hva man vil, oppføre seg som kjærester hvis man vil, men å droppe alle forpliktelsene og kravene og være sammen fordi man helst vil det der og da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk klar beskjed av det som i ettertid har blitt eksen min om at han ikke ville stoppe meg fra å nyte russetida mi til det fulle uansett hvem og hvor mange gutter det ev skulle innebære. Russetida mi tilbragte jeg sammen med kjæresten min fordi tanken på å være med noen andre aldri sveipa gjennom hodet mitt. Den dag i dag angrer jeg ikke på det valget, men ser at russetida ville vært annerledes om både venninnene mine og jeg hadde vært single.

Skrevet

Et åpent forhold ser jeg for meg er fullt av usikkerhet og forvirring

Litt som alle andre forhold mao ;)

Tro det eller ei, men de fleste forhold er åpne, desverre er det bare en liten brøkdel som våger å være ærlige med hverandre om det.

• Liker 3
Skrevet

Er det noen her inne som har peiling på slike åpne forhold, evt. har eller har hatt ett? Det er jo forskjell på hvilke regler man har, så graden av åpenhet er jo av høyst varierende grad. Eller?

Skrevet

Er det noen her inne som har peiling på slike åpne forhold, evt. har eller har hatt ett? Det er jo forskjell på hvilke regler man har, så graden av åpenhet er jo av høyst varierende grad. Eller?

Min erfaring har vært at vi ikke skal skape noen krav til hverandre. Skulle vi ha lyst til å bare være med hverandre, gjør vi det. Skulle vi ha lyst å leke med andre innimellom har vi lov til det. Men at vi ihvertfall forteller hverandre om det. Ellers er egentlig eneste regelen å behandle hverandre bra når man er sammen, men det bør jo være en selvfølge.

For min del har det pleid å blitt slik at det er jenta som har lekt med andre, og jeg koste meg med henne litt skjeldnere men desto diggere :sengekos::natti:

Skrevet

Og handler ikke egentlig sjalusi om å ville eie en annen person, og ha en garanti for fremtiden?

For å forstå sjalusi, må man også forstå hva hver enkelt legger i det å ha et forhold. For sjalusi når det gjelder parforhold, har med at man føler at et verdsatt forhold blir truet. Sjalusi er et naturlig menneskelig instinkt. Det er en følelse som prøver å holde forholdet sammen, og bevare det. Sånn sett bør det være vanskeligere for en som har valgt å gå inn i et åpent forhold å bli sjalu. Det skjer allikevel ettersom mange åpne forhold også har sine retningslinjer, som kan bli oversett. Tradisjonelle forhold handler mer om å kun ville være sammen med den ene personen, enn det å eie en annen. Det handler mer om ønsket å finne en som elsker en så høyt at en glemmer alle andre, og et håp om at den andre føler det samme.

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring har vært at vi ikke skal skape noen krav til hverandre. Skulle vi ha lyst til å bare være med hverandre, gjør vi det. Skulle vi ha lyst å leke med andre innimellom har vi lov til det. Men at vi ihvertfall forteller hverandre om det. Ellers er egentlig eneste regelen å behandle hverandre bra når man er sammen, men det bør jo være en selvfølge.

For min del har det pleid å blitt slik at det er jenta som har lekt med andre, og jeg koste meg med henne litt skjeldnere men desto diggere :sengekos::natti:

Haha, høres ut som et fint forhold for jenta ihvertfall :fnise:

Men jeg lurer, var det ikke litt frustrerende at hun fikk seg så mye mer action enn deg da? :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...