Gjest Krizzy Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Hei. Jeg har en liten febergutt. Han hoster en del, snører ikke så mye nå. I går så hadde han veldig høy feber, så det kan vel være det som har satt spor? Han vil ikke ha brødskive, banan, yoghurt eller eple. Han vil bare ha morsmelk. Puppene mine begynner å bli ganske så blodige nå. Han vil ikke ha vann, eple-juice eller melk. Jeg har nesten bare ammet han i to døgn fordi det er det eneste han vil ha. Er det noe annet jeg kunne ha prøvd? Hilsen førstegangsmamma. Dette er ikke første gangen han har vært syk etter barnehagestart.
Celtic Heart Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Jeg ville ha prøvd saft. I og med at det er kun morsmelk han vil ha er det nok det søte han er mest ute etter. Eventuelt kan du gi morsmelkserstatning for å spare deg får såre pupper. Når ungene er syke er det bedre å gi dem det de vil ha, men ikke på bekostning av sin egen helse. Kan kanskje også være nærheten som er trøsta? Prøv å gi ham flaske mens du har ham i ammeposisjon. Ta av genseren, men behold bh på. Håper noe av det hjelper. God bedring
Gjest Krizzy Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Jeg ville ha prøvd saft. I og med at det er kun morsmelk han vil ha er det nok det søte han er mest ute etter. Eventuelt kan du gi morsmelkserstatning for å spare deg får såre pupper. Når ungene er syke er det bedre å gi dem det de vil ha, men ikke på bekostning av sin egen helse. Kan kanskje også være nærheten som er trøsta? Prøv å gi ham flaske mens du har ham i ammeposisjon. Ta av genseren, men behold bh på. Håper noe av det hjelper. God bedring Saft er vel ikke lov på grunn av kunstige søtningsstoffer? Han er 13 måneder, ikke så store karen ennå. Det er godt mulig at det er det søte han er ute etter. Jeg har prøvd med syltetøy på brødskive, men ingen interesse. Ikke i banan heller. Han er ikke vært så superglad i flaske, eller morsmelkerstatning. Han har alltid en gutt som har vært veldig glad i pupp. Vi kan prøve, og se hvordan det går. De aller fleste ganger jeg har prøvd det så har han spyttet det ut. Det er mange måneder siden han har fått det sist. Han får masse kos og nærhet når han er syk. I går så sov han oppå meg hele dagen, men igjen, i går så hadde han nesten 40 i feber. Tusen takk! Jeg kom til å tenke på en ting..... Is kan kanskje hjelpe?? Hmmmm.
_Malene Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 (endret) Hva med smoothie? Jeg har lagd det når vesla har vært syk. Hun var veldig syk da hun var rundt 10-11 mnd, da var smoothie det eneste jeg fikk i henne (hun har aldri villet ha nan, og rundt denne tiden hadde hun også mistet interessen for pupp- fikk kun lurt i henne litt når hun var søvnig). Men hun ville ha smoothie og vann. Endret 19. september 2011 av _Malene
skruf Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Det viktigste er at ungen får i seg væske! Ikke stress med mat så lenge han vegrer seg mot det. Tåler puppene støyten med hyppig amming så er det supert, masse næringstoffer i morsmelka, samtidig som han får væsken. Feber øker behovet for væske, og det er viktig at han drikker så han ikke blir dehydrert. Vil han ha saft, så gjerne gi han det, gjerne blåbærsaft eller solbærsirup, de inneholder gode antioksydanter. Ikke gi light-saft. Saftis har vært en liten slager her når barna har vært febersyke. Har han 40 i temp så bør du gi febernedsettende, ibux eller paracet. Paracet finnes både i flytende form og som stikkpille. Ibux tror jeg bare er flytende. Minstejenta mi er skikkelig feberunge, og til henne er det ibux som hjelper best på å få tempen ned. God bedring til lillemann:-)
Gjest Krizzy Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Etter å ha prøvd MME, saftis, og saft, så prøvde jeg Sprett Epledrikk. Kjøpte det i samme slengen. Har sett etter det på flere butikker, men var første gangen jeg fant det nå. Helt tilfeldig. Ble egentlig kjøpt til å bruke på turer, men prøvde nå likevel. Puppene mine får hvile (i hvertfall litt siden de bare hadde to igjen )!!! Jippi!! Jeg kjenner meg egentlig veldig sløv i hele kroppen - på samme måte som jeg gjorde når han var født, og melkeproduksjonen økte. I går så fikk han paracet, men han har ikke fått i dag. Feberen har sunket med 1,5 grader siden i går. Formen hans er helt grei i dag - men han er redusert. Tusen takk for alle tips!!
SmallTalk Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Sprett Epledrikk ser ut til å være 70% eplejuice og 30% vann, så du kan jo prøve å blande ut eplemost og vann i det blandingsforholdet og se om det funker like bra. Støtter ellers de andre her i at det viktigste er å få i han væske, mat er ikke så viktig når det kun er snakk om noen få dager.
Sugerøret Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 eplemost og farris blandet. Væske er viktig,mat kan han spise når formen er bedre. Må ærlig innrømme at jeg selv gav barna is når de var feberhete ,men det smakte og så ut til å hjelpe. (fysj så fæl haha)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå