Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i jobbsøkerfasen og skal på samtale hos bemanningsbyrå. Jeg kjøpte meg et par penere jobb-bukser for 3 uker siden, nå har det seg slik at jeg har gått litt ned i vekt og disse "Pen-buksene" har blitt litt mer... vel, slappe i ræva og lårene. Jeg synes derfor det ikke ser så stilig ut..

Jeg har f.eks en pen, kvinnelig mørkeblå olabukse med fint snitt, og jeg tar på meg en pen , representabel bluse. Kan jeg gå slik?

Hadde dette vært et ordentlig intervju hos et firma hadde jeg vasket den slarkete pen-buksen, forsøkt å krympe den litt siden jeg fikk høre at man bør unngå jeans-stoff på intervju. Dog tenker jeg at for bemanningsbyrå er det mindre formelt?

Hva bør jeg gjøre? Kan jeg gå med denne pene olabuksen og en pen bluse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si det kommer an på hva slags type stillinger du er aktuell for. Er det produksjonsarbeiderstillinger i industribedrifter, kan du stille i dongeri. Er det stillinger innen regnskap/økonomi/administrasjon, ville jeg brukt noe annet. Hvis buksene sitter slarkete, hva med et skjørt?

• Liker 1
Skrevet

Synes helt klart du kan gå med pen oøabukse og en pen bluse eller topp. Bruk noen tøffe sko til å piffe opp antrekket, og gjerne ett smykke som er litt langt til blusen/toppen.

Masse lykke til på jobbinterjuv, håper jobben blir din :-)

• Liker 1
Skrevet

Bare slapp helt av og ta på deg det du føler deg komfortabel i... Bemanningsbyråer er overhodet ikke jålete ;) Sist jeg var inne og snakket med min kontaktperson hadde hun på seg flip-flops

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tro du kunne det, men jeg kunne også finne på å ha på meg jeans og en pen topp på jobbintervju. Jeg vet noen mener man skal kle seg veldig pent, men jeg tenker at det tross alt er meg de skal møte...

• Liker 1
Skrevet

Tja, litt i grenseland med olabukse, men når det "bare" er et bemanningsbyrå så kan du helt trygt gå i den.

Vet at mange bare stikker innom byråene her i byen, sånn på sparket og da tenker de ikke så mye på hva de har på seg.

Så gå i olabuksa di du.

Lykke til med jobbsøk.

Skrevet

Er i jobbsøkerfasen og skal på samtale hos bemanningsbyrå. Jeg kjøpte meg et par penere jobb-bukser for 3 uker siden, nå har det seg slik at jeg har gått litt ned i vekt og disse "Pen-buksene" har blitt litt mer... vel, slappe i ræva og lårene. Jeg synes derfor det ikke ser så stilig ut..

Jeg har f.eks en pen, kvinnelig mørkeblå olabukse med fint snitt, og jeg tar på meg en pen , representabel bluse. Kan jeg gå slik?

Hadde dette vært et ordentlig intervju hos et firma hadde jeg vasket den slarkete pen-buksen, forsøkt å krympe den litt siden jeg fikk høre at man bør unngå jeans-stoff på intervju. Dog tenker jeg at for bemanningsbyrå er det mindre formelt?

Hva bør jeg gjøre? Kan jeg gå med denne pene olabuksen og en pen bluse?

Jeg ville jeg nok heller ha valgt et skjørt. Du kan bli sendt til så mange forskjellige firmaer, så det kan være greit å vise at du kan matche firmaene med strengest dresskode.

Men ikke vær overpyntet og velg noe du føler deg vel i.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det er ingen spesifikk stilling. Jeg registrerte meg på siden deres, og de ringte og inviterte meg inn til samtale. For å da sikkert kartlegge hva de har, hva jeg kan tenke meg etc. Jeg er enig med Spinell at hvis det er en øk-adm stilling spesifisert f.eks hadde jeg nok gått rett ut og handlet meg en ny bukse, men penger har jeg ikke så mye av ;) Så jeg får forsøke å krympe "Pen-buksene" frem til torsdag, da har jeg spesifikk intervju innen øk-adm.

Da går det nok i pen olabukse og bluse idag.. Takk for svar alle sammen og lykkeønskningene :)

Skrevet

Jeg hadde på meg jeans, skjorte og skjerf på intervju hos et stort bemanningsbyrå. Ble oppringt dagen etter med tilbud om (kontor)jobb for flere måneder fremover. Tror kvalifikasjonene hadde langt mer å si enn antrekket :sjenert:

Det er kanskje forskjell på om man er 20 eller 30+ år, jeg tror jeg ville kledd meg litt annerledes om jeg hadde vært eldre.

Skrevet

Ang de som har nevnt skjørt.. Jeg eier ikke skjørt! Buksedame er jeg hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...