Gå til innhold

Hvem har hovedansvaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem har hovedansvaret for:

Mat/klær til barnehage? (meg)

Aktiviteter i barnehage? (meg)

Innkjøp av mat? (meg)

Har skrevet i parentes hvem hjemme som har hovedansvaret. Jeg har det organiserte blikket for dette, men jeg er en kløpper til å delegere så mannen må gjøre sitt ;)

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasking av klær (meg/samboer)

Kjøp av klær (meg/samboer)

Innkjøp av mat (gjøres sammen 1 gang i uka, evt. påfyll av den som kommer først fra jobb)

Aktiviteter på skole (meg/samboer)

Aktiviteter i fritiden (meg/samboer)

Innkjøp av klær (meg/samboer)

Matlaging (meg)

Rydding (samboer)

Vi deler faktisk alt, kanskje gjør jeg noe mindre av den grunn at jeg jobber noe mer. Far til barna tar ikke noe del i hverdagsaktiviteter, der er det min samboer som stiller opp.

Skrevet

Aktiviteter på skole (meg/samboer)

Aktiviteter i fritiden (meg/samboer)

Vet begge to, til en hver tid aktiviteter barna skal på? Er det ikke da lett da at den ene tror at den andre vet det også skjer det en glipp?

Skrevet

Vet begge to, til en hver tid aktiviteter barna skal på? Er det ikke da lett da at den ene tror at den andre vet det også skjer det en glipp?

Kommunikasjon fungerer vel greit i de fleste hjem?

Her deler vi på alt, inklusiv snømåking og plenklipping.

Og har man androidtelefon og google pluss kan man bruke kalenderen der for å skrive inn alt og så oppdateres den opp mot tlf.

Skrevet

Vi snakker da sammen i hverdagen, så ja vi vet begge to hvem som kan gjøre hva den aktuelle dagen.

I tillegg deler vi kalender på google og har en familiekalender som henger på veggen. Der skrives alt inn enkelt og greit.

Skrevet

Innkjøp - meg

Matlaging - meg

Oppvask og oppvaskimaskin - meg

Vaske klær - meg

Vaske hus - meg

Ordne med barn - meg

Rydde - meg

Re opp senger o.l. - meg

Klippe plen/kantklippe - han

Male hus, snekre, beise - han

Ymse vedlikehold - han