Gjest yeahman Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 heei jeg er en jente i alderen av 17 som vurderer om jeg skal ha dreads eller ikke. Men jeg har vell noen få beskymringer som for eks. hvor problematisk kan det bli viss jeg for eks. går til svømme halen, hva slaks risikoer kan jeg få da? og hva må jeg eventuelt gjøre med dreadsa etterpå? og jeg trener flere ganger i uken som oftest er det mandag,tirsdag,onsdag og av og te både fredager og lørdager. hvordan blir det da med vask av dreads og hvor ofte kan jeg gjøre det uten at dreadsa mine blir ødealgt og uten å få dårlig lukt på hodebunnen ? og jeg har ganske langt tykt hår, blir det mer problematisk om vinteren etter at jeg har dusjet og skal kansje ut en tur ? mvh. En ganske så forvirret jente
Niennas Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Har aldri hatt dreads selv, men hadde ei venninne som hadde veldig heftige dreads + masse annet tull i håret også. Hun vasket håret max 3 ganger i uken, og da tok det flere timer før det tørket. Det var visst veldig viktig å bruke en spesiell dreads-shampoo også. Satte meg egentlig ikke så veldig inn i hennes vaner når det gjaldt å vaske håret sitt. :gjeiper: Men jeg har litt hardt for å se for meg et liv kombinert med tykke dreads og trening 4-5 ganger i uka.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Spør en frisør. Sånn rent på magefølelsen må jeg si meg enig med Nien over her, jeg har kort pjuskete hår og bare det er irriterende når man trener 3 ganger i uka...
Fanta Exotic Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Typen til søstra mi har dreads, og etter at han tok dem kunne han ikke vaske håret på 4 uker
otilie Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 vet ikke så mye om dreads, men hva med syntetiske dreads?
Gjest Consensio Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 det lukter vondt av dreads Det der er en gammel myte. Har møtt mange med dreads, ingen av de har luktet vondt.
Gjest Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 En ung mann (22 år) jeg kjenner, hadde dreads. En stor og lang klump med tynne og tykke dreads. Han er verdens søteste gutt sånn personlighetsmessig - men sleit med å få seg jobb, og har vært arbeidsledig lenge. For noen uker siden klippet han av "høysåta" - og fortalte meg i går at han hadde fått jobb Og så vil sikkert noen si "at hvis arbeidslivet/verden skal forhåndsdømme meg på utseendet mitt, så får de heller gjøre det" - men jeg forstår det egentlig. Ville ikke ansatt en person selv som så ut som h*n hadde et reir på hodet. 1
Kooko Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 jeg tror når folk med dreads "lukter" det er fordi de ikke ble gjort ordentlig! sånne skjedde med broren min og håret hans begynte å råtne etterhvert (husker godt, jeg måte kutte dem ut etterpå!) men første gangen gikk det greit og han hadde dem i et par mnder! det er bare å prøve TS... Kan du ikke google og finne info der??
skandale Skrevet 19. september 2011 #11 Skrevet 19. september 2011 (endret) Like greit å la være å svare dersom dere ikke har erfaring med dreads, det er jo bare spekulasjoner og myter her. IKKE spør frisører iallefall. De kan ingenting om dreads og er bare helt imot. Ikke kan de lage dem heller. Dreads skal ikke lukte om du behandler dem rett. De skal ikke vaskes mer enn absolutt nødvendig, og da helst med grønnsåpe. 3 ganger i uka er jo ganske mye om du har normalt hår tilogmed, tenk på at dreadsene bruker lang tid på å tørke etter en hårvask. Gjerne nærmere en dag. Dersom de aldri får tid til å tørke skikkelig, vil de mugne inni og muligens lage lukt. Det er mye jobb det første året, for å holde dem pene og for at de skal vokse pent senere. Dreads er et langtidsprosjekt, og de kan fort bli stygge om du ikke gidder å stelle dem. Det er JÆVLIG vondt å gre ut, og fryktelig tidkrevende, og du ser ut som du har gått på cellegift etterpå. Derfor er det like greit å bare klippe dem av når du er "ferdig". Endret 19. september 2011 av ecureuil
Gjest grønnfi Skrevet 19. september 2011 #12 Skrevet 19. september 2011 Kjæresten min vasket det 2-3 ganger i uken, håret ble så fett at det "råtnet" hodebunnen ble ødelagt. Han hadde det vel i 3 måneder før han klippet seg. Han hadde en kompis som klippet dem av etter6 år, de fant alle mulige rare dyr oppi der. Han fikk aldri håret rent nok. Men dreads er fint da.
Gjest Silvermist Skrevet 19. september 2011 #13 Skrevet 19. september 2011 Kjæresten min vasket det 2-3 ganger i uken, håret ble så fett at det "råtnet" hodebunnen ble ødelagt. Han hadde det vel i 3 måneder før han klippet seg. Han hadde en kompis som klippet dem av etter6 år, de fant alle mulige rare dyr oppi der. Han fikk aldri håret rent nok. Men dreads er fint da. 1
bananbåt Skrevet 19. september 2011 #14 Skrevet 19. september 2011 (endret) Dreads er mye jobb! Man kan si det sånn, jo sjeldnere du vasker dem, jo finere blir dem! Og man skal ikke bruke vanlig shampoo. Man kan feks bruke lano. Anbefaler å finne noen som KAN lage dem, det er ikke alle som er like flinke:S Vedlikehold er også nødvendig, håret gror og man får ettervekst. Jeg fikset på mine et par ganger i løpet av det året jeg hadde dem (det kan fort se ut som et reir!) Endret 19. september 2011 av bananbåt 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #15 Skrevet 19. september 2011 DREADS ER UHYGIENISK!!! Folk med dreads er ekle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå