Gå til innhold

"Khmer script" tatovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge ønsket en tatovering lik den Angelina Jolie har. Har ei veninnne som nylig var i Thailand og fikk tatovert en slik remse nedover skulderbladet, råstillig! Og selv om jeg ikke har satt meg inn i kulturen og slikt så har jeg virkelig lyst til å ta den.

http://www.croftgeneration.com/imagenes/galeria/angelina/tattoos/bigimages/Angelina_Tattoos_001.jpg

Vet noen om norske tatøverer gjør dette, eller må man ned til Thailand for å bli tatovert av "Buddha"? :fnise: Bor rett i nærheten av en av Norges dyktigste tatovører, så tenkte å høre med dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Og selv om jeg ikke har satt meg inn i kulturen og slikt så har jeg virkelig lyst til å ta den."

Jaha?

• Liker 2
Skrevet

Tror nok det er tryggest å sette seg inn i kulturen og ikke minst finne en som kan språket, sånn at du ikke ender opp med en kjempediger Pol Pot & Røde Khmer tattis, eller i beste fall Til Salgs! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Er det så galt å ta en tatovering kun fordi man synes den er fin egentlig? det jeg mente med det var at jeg ikke har satt meg inn i selve historien bak motivet, jeg vet at den symboliserer trygghet og å holde onde krefter unna, og slike skrift-tatoveringer blir utført under religiøse former i Thailand der en "Buddha" tatoverer. Derfor lurte jeg på om det blir utført i Norge også...

Skrevet

Tror nok det er tryggest å sette seg inn i kulturen og ikke minst finne en som kan språket, sånn at du ikke ender opp med en kjempediger Pol Pot & Røde Khmer tattis, eller i beste fall Til Salgs! :ler:

Haha, sant det! Det er jo Khmer så tviler på at mange tatovører kan det språket, så vil jo ikke ta noen sjanser... Får vel vente til jeg skal til Thailand en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...