AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Hvis jeg barberer meg for ofte(hver dag, innimellom annenhver dag) har jeg en tendens til å bli veldig rød og nuppete + litt inngrodde hår som forsvinner etter noen dager, men kjennes ut som kviser.... Venninnen min sverget til sinksalve, men jeg bor i utlandet nå og apoteket sier at de ikke selger det.. Så da lurer jeg på om dere har andre tips å dele, som gir silkemyk og ikke rødhet i huden!
Djungelvrål Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Bruk helt vanlig håndsprit både før og etter. Rens høvelen etter bruk med samme middel og la høvelen ligge tørt. Når den lugger, bytt den.
Maria.91 Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Asan sine etterbarberingsprodukter funker kjempebra, overalt på kroppen! Rimelige og fåes på H&M i Norge ihvertfall. Ellers når det gjelder inngrodde hår må man bare eksfoliere, eksfoliere, eksfoliere, så unngår man den biten. Når det gjelder intimområdene får man da bruke en som er beregnet på ansikt, som da er litt mindre grov enn de man bruker på f.eks. ben og armer. Ellers kan det jo også lønne seg å prøve å vokse bort håret! Jeg benyttet meg av brasiliansk voks i flere år, veldig penge- og tidsbesparende, og absolutt ikke så vondt som folk skal ha det til!
lashara Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Enkelt! kjøp HibiSkrub på apoteket. Såpe som brukes til desinfisering av kroppen før operasjon. vask med den. skyll av- barber. vask igjen. VOILA. Ikke er den spess dyr heller, å holder leeeenge. Det eneste produktet som garantert virker utenom sprit. For å bli kvitt de betente nuppene, så må en bli kvitt bakteriene. Logisk. Skarp høvel bør du også ha ;-)
Grønt blad Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Vibratorrens fungerer. I bunn og grunn er det vel det samme som håndsprit.
Lilandry Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Jeg bruker jojobaolje som jeg smører på etterpå, jeg sliter sjelden med nupper. Billig, enkelt og itillegg tilfører det litt fuktighet (barbering hver dag herper jo huden litt).
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Jojobaolje!! eller vibratorrens;) men liker oljen best, den holder nuppene mer borte:)
Maria.91 Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 Forsiktig med sprit, du kan ende opp med veldig tørr hud av det.
Grønt blad Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 Forsiktig med sprit, du kan ende opp med veldig tørr hud av det. Håndsprit inneholder som regel et eller annet som gjør at huden ikke blir tørr. Jeg tror det er glycerol, men er ikke sikker. Desinfeksjonssprit derimot...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå