AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 I dag morges fikk jeg denne mld. på SMS: Hei, jeg heter (Fornavn Etternavn). Jeg bor i (By). Jeg er singel. Jeg søker etter ei jente å kose og kline med. Er du singel. Klem fra meg. Jeg googlet fyren, og fant ut at han antakeligvis jobber i noe lignende vernet bedrift. Jeg svarte ikke på meldingen, og tenkte at han kanskje hadde sendt den til feil person. Han bor i en annen del av landet, og jeg har aldri vært der. Men ved 21-tiden i kveld kom samme melding, da skrev han også litt om hva han jobber med, og hva slags idrett han driver med på fritiden. Hva er dette for noe, og bør jeg svare noe i det hele tatt? Jeg er altså IKKE interessert! Men jeg lurer på hvor han har funnet mitt navn og nr, og synes det er litt ekkelt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Kanskje han har sent feil? Du burde kanskje ikke svare, men om han sender en meld til, så burde du oppklare saken med at han kanskje har sent feil? Om dette fortsetter burde du gå til politiet. Ikke slett medlingene! 2
Gjest made4u Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Kanskje han har sent feil? Du burde kanskje ikke svare, men om han sender en meld til, så burde du oppklare saken med at han kanskje har sent feil? Om dette fortsetter burde du gå til politiet. Ikke slett medlingene! Det her blir for paranoid for min del, selv ser jeg det som ganske uskyldig og harmløst. Det handler bare om en som forsøker å sjekke opp ei (kanskje feil jente ???). Rette adressat å ta det hele med er dog avsender, er bare til å konfrontere han det hele og spørre om meldingene er ment for henne? Således vil en eventuell feilsending bli oppklart. Men skulle det nå være rett, at meldingene var ment for henne. Ja så kan hun ta det som et kompliment i alle tilfeller, for det er jo det selv om hun ikke er interessert i seg selv. Om hun vil utforske han nærmere er opp til henne selv... Skulle hun ikke ønske å utforske han nærmere, så tar han nok hintet om den manglende interessen. Og da er hun ikke interessant for han mer i alle tilfeller, da jeg ikke ser for meg at noen skal opprettholde en interesse for noen det aldri kan bli noe med. Da vil han i alle tilfelle glemme henne og heller søke mot noen andre han kan innlede noe med, man trenger slettes ikke ta vare på meldinger og blande inn Politi etc. I verste fall trenger hun nok bare si direkte til han at hun ikke har noe interesse av han, så stopper nok det hele. Ser dette som meget harmløst og uskyldig jeg, og synes som sagt at trådstarter skal se oppmerksomheten som et kompliment i alle tilfeller.
Gjest otrivin Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Kanskje han har sent feil? Du burde kanskje ikke svare, men om han sender en meld til, så burde du oppklare saken med at han kanskje har sent feil? Om dette fortsetter burde du gå til politiet. Ikke slett medlingene! Hvorfor skal hun gå til politiet? Er dette virkelig ulovlig? Hva mener du politiet skal gjøre? Det jeg tenker hvis det fortsetter og blir plagsomt er at hun må gå til TELEFONSELSKAPET og få nummeret blokkert evt.?
Gjest only me Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Har fått flere ukjente smser, bare enkelt sletter de fra telefonen, så har jeg null problem. Så lenge personen bor på en annen kant av landet ser nå ikke jeg helt grunnen til noe drama. Han har sikkert trykt feil nummer. 1
DysterPytten Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 Men jeg lurer på hvor han har funnet mitt navn og nr, og synes det er litt ekkelt. Regner med det står fullt offentlig på f.eks 1881.no...
Kosemose Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Kan du ikke bare oppføre deg ordentlig og sende en sms tilbake der det står at du ikke er interessert og at du ønsker ham lykke til videre, sånn i første omgang? Hvorfor gjøre mer ut av det? Og hvis du er nysgjerrig, så kan du vel ringe ham og spørre hvorfor han har funnet på at han skal sende deg slike meldinger? Eller spør om det på sms hvis du syns det er ekkelt å ringe? 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 Jeg hadde bare skrevet: Hei. Kjenner ikke deg så du har nok sendt til feil person. 4
Miss moneypenny Skrevet 19. september 2011 #11 Skrevet 19. september 2011 Kanskje han har sett deg på facebook (hvis du har konto) i en gruppe eller at dere har en felles venn eller noe? Og han syns at du er fin Jeg hadde nok svart "tror du har sendt feil" og hvis han svarer at han ikke har det kan du si fra på en hyggelig måte at du ikke er interessert.
Timseh Skrevet 19. september 2011 #12 Skrevet 19. september 2011 Har opplevd det selv MANGE ganger - helt til jeg fikk meg hemmelig nr for noen år siden. Og det verste er at noen ikke slutter med de forbaskade meldingene sine. Jeg bare skrev at jeg var opptatt og ba de om å slette nr mitt når de ikke svarte meg på hvor de hadde fått nr mitt ifra. Noen sa at vi hadde felles bekjente (men de ville ikke nevne navn på disse felles bekjente), noen sa at jeg hadde gitt nr til vedkommende selv (haha, det gjør jeg ALDRI med mindre jeg er interessert) etc. 1
Kråkesaks Skrevet 19. september 2011 #13 Skrevet 19. september 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
Steinar40 Skrevet 19. september 2011 #14 Skrevet 19. september 2011 Man svarer ikke på sånt. Hvis man ikke er direkte dum. 1
Kosemose Skrevet 19. september 2011 #15 Skrevet 19. september 2011 Man svarer ikke på sånt. Hvis man ikke er direkte dum. Jeg ville svart, og jeg er ikke direkte dum! 1
Rofl Skrevet 20. september 2011 #17 Skrevet 20. september 2011 Enten ignorer det eller send en melding hvor du sier at han sikkert har sendt feil. Vil nok ha litt problemer med å anmelde det da han ikke har gjort noe ulovlig enda
Steinar40 Skrevet 20. september 2011 #18 Skrevet 20. september 2011 Jeg ville svart, og jeg er ikke direkte dum! Kan du gi meg en god grunn til å svare på en slik verdiløs melding?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #19 Skrevet 20. september 2011 TS her. Fikk en ny mld i dag, samme som sist, men denne gangen brukte avsenderen fornavnet mitt. Så det virker ikke som om han har sendt til et tilfeldig nummer. Nå svarte jeg, som sant er, at jeg har samboer og en liten baby. Jeg hørte ikke noe tilbake, men synes fortsatt det er litt ekkelt. Som nevnt i hovedinnlegget jobber denne personen i en vernet bedrift, jeg vet selvfølgelig ikke grunnen til dette, men mange av dem som jobber på et slikt sted kan være litt vel -hm.. pågående.
Kosemose Skrevet 21. september 2011 #20 Skrevet 21. september 2011 Kan du gi meg en god grunn til å svare på en slik verdiløs melding? Folk er forskjellige og tenker forskjellig, og det er ingen grunn til å hevde at jeg er dum fordi om jeg tenker annerledes enn deg. Jeg forteller TS hva jeg ville gjort, som svar på problemstillingen, jeg trenger ikke overbevise noen om at min måte er den beste. Og til ditt spørsmål: Jeg ville gitt et svar, delvis fordi meldingen kunne vært en misforståelse/feilsendt delvis fordi jeg da kunne lagt ballen død. Du er sikkert uenig, og vi trenger ikke diskutere det mer i denne tråden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå