smilejenta78 Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Jeg er på utkikk etter mønster til "blåfjellvottene", er det noen som har det eller vet hvor man får tak i det?
Belima Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 (endret) Her er blåfjelloppskriften: http://www.facebook.com/topic.php?uid=254126516537&topic=12953 Har strikket flere par til barn. Bruker det tykke garnet og pinne nr. 6. Når jeg tover, bruker jeg en olabukse i vaskemaskinen sammen med vottene. Litt grønnsåpe i maskinen og et kortprogram på 60 gr og 12-1400 omdreiinger på sentrifugen. Viktig at vottene blir "slått" hardt under toving, derfor olabuksa. Endret 29. september 2011 av Belima
smilejenta78 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2011 Hei du:-) Jeg fikk tak i oppskriften i garnbutikken for en billig penge, men koselig at du ville hjelpe også, tusen takk.-) Jeg tenkte å prøve en voksenmodell også, så fint at du hadde råd og tips ang det i bloggposten. Første barnevottene ble kjempefine og myke. Jeg tovet på 40 gr to ganger før jeg så denne meldingen, men synes ikke d ble tovet nok. (ene gangen med håndkle i). Så endte med å tove på 60 grader og vottene er bløte og har riktig "konsistens"..supre julegaveideer synes jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå