Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok meg en telefon til det lokale sykehjemmet for å høre om de trenger noen vikarer da jeg er ute etter jobb. De var veldig positive og spurte om jeg kunne komme inn for en prat på onsdag! Det eneste var at de bad meg om å ta med søknad. Er dette vanlig at når man uansett skal inn for intervju/prat og ta med søknad? siden jeg tidligere har sendt inn søknad for å deretter bli kalt inn til intervju har jeg ikke kjennskap til dette.

Det jeg lurer litt på da er hva jeg skal skrive i søknaden. Ettersom jeg ikke har noe faglig bakgrunn er det ikke snakk om noen fast stilling, bare ekstrahjelp i helgene. Skal jeg skrive det som en åpen søknad eller mer spesifikk? Lurer litt på hvordan det er best og formulere seg

Hvis noen vet hva de spør om på intervju på sykhjem hadde det vært fint å få litt innfo :) Da jeg tidligere bare har vært i intervju i forbindelse med butikkjobber rekner jeg med det er litt annerledes og vil være best mulig forberedt :)

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fokuser på hva du kan tilby arbeidsgiver, og ikke hva de kan tilby deg (altså ikke skriv "Jeg tror denne jobben kan være bra for meg fordi bla bla bla") Dersom du skal være tilkallingsvikar kan det være lurt å ta med en linje om at du er lett tilgjengelig ved behov (dersom du faktisk er det. Er kjipt å ansette en tilkallingsvikar som aldri kan jobbe), samt at du ønsker å arbeide som pleiemedarbeider fordi du ser på det som en givende jobb osv. Spørsmål du kan forvente deg er f.eks. hvordan du ser for deg at du kommer til å håndtere taushetsplikten, og da spesielt dersom noe uventet skulle oppstå på jobb. Still spørsmål dersom det er noe du lurer på, og vær reflektert.

Ved aldershjem er det ofte slik at de alltid har behov for vikarer, så dersom du alt er innkalt til en samtale så er nok sjansene store for at du får prøve deg med mindre du virker totalt uskikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...