AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Hva gjør/sier man dersom man får et jobbtilbud i en humanitær organisasjon som medfører at man går mye ned i lønn, kanskje 50 eller 100 tusen (eller mindre/mer) i forhold til forrige jobb? En organisasjon hvor man selv har tatt kontakt og sagt man ønsker å jobbe i fordi man ønsker en jobb med mening? Er det passende å forhandle i et slikt tilfele, og hva skal man egentlig bruke som argument? Min utdannelse og interesser passer mye bedre til denne jobben enn min nåværende, og tror jeg kan være villig til å gå noe ned i lønn. Jeg tror kanskje det er bedre for min karriere (interessemessig) å jobbe i denne organisasjonen. Men hva sier man om lønna blir mye lavere? Jeg har lyst til å kjøpe leilighet i nær fremtid feks. Blir jo vanskelig å spare om lønna blir mye lavere.
LoneWolf Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Det kommer nok helt ann på hva du selv føler i forhold til jobben og pengene. Er den jobben vært å droppe såpass mye ned i lønn for å få? vil du fortsatt kunne skaffe deg en leilighet slik du har lyst på med den lønnen og hvordan blir økonomien? Personlig tror jeg ikke at jeg ville tatt imot tilbudet, men det er slik jeg tenker og alle er forskjellige individer meg edene meninger
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Argumentet er at du er veldig interessert i jobben, men ikke har råd til å ta den.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Argumentet er at du er veldig interessert i jobben, men ikke har råd til å ta den. Enig, dersom de virkelig vil ha deg så kan det hende at de har mulighet til å spe på litt. Men jeg ville ikke forventet å bli sjokkert med tanke på at det er en humanitær organisasjon.
Gjest Spinell Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 (endret) At humanitære organisasjoner ikke er lønnsledende er jo ganske naturlig. Dersom nåværende arbeidsgiver lønner høyere enn vanlig, vil overgangen bli merkbar. Når det er sagt: folk som jobber i humanitære organisasjoner trenger et sted å bo, de også. Det skal ikke være umulig å spare seg opp litt egenkapital, men det kan ta litt mer tid. Dersom denne jobben kan lønne seg for deg på sikt, vil det lønne seg for deg å si ja selv om lønnsnivået i dag er noe lavere. Det er heller ikke umulig å forhandle om lønn i en slik organisasjon. Trolig når du ikke opp til nåværende lønn, men kanskje et sted mellom hva du er tilbudt og hva du har i dag. Med mindre lønnstilbudet i organisasjonen faktisk ligger på eller over gjennomsnittet (det gjør det neppe, men sjekk lønnsstatistikker etc) er det ikke frekt å si at du ikke har anledning til å gå ned så mye i lønn. Endret 19. september 2011 av Spinell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå