Gå til innhold

Hvordan spiser dere på en vanlig dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja:) hvordan spiser dere på en normal dag? hvor mye vann, juice, melk kaffe ol drikker dere?

hvilke vitaminer og kosttilskudd tar dere?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I slankeperioden min spiste jeg ca 4-5 rugsprø, havregryn med lettmelk, magre middager som kylling og fisk, samt noe frukt. Vann har jeg alltid hatt problemer med å få ned, blir bare et glass om dagen.

Nå derimot har jeg begynt å bytte ut noen av knekkebrødene med vanlig grovbrød samt litt mer "heavye" middager. Rett og slett mer mat med flere kcal i enn tidligere. Prøver å få i meg omega 3, men ikke alltid jeg husker det :sjenert:

Endret av Smores
Skrevet

En banan evt en smootie til frokost

To knekkebrød m ost til lunch evt en salat i kantina.

Middag varierer veldig, alt fra stekte egg til lapskaus...

Drikker et par kopper te på jobb, + vannflaske mi som jeg fyller opp to ganger. 1.5 l ca.

Går sikkert en liter på trening også, pluss det jeg drikker hjemme. Kanskje en kopp te til på kvelden.

Off det var visst ikke mye :/ Men nå er jeg superkresen på mat, og liker det egentlig ikke så godt. Må tvinge i meg hvert måltid. Skulle ønske det fantes en pille så vi slapp å tenke på det hele dagen :)

Skrevet

Ja:) hvordan spiser dere på en normal dag? hvor mye vann, juice, melk kaffe ol drikker dere?

hvilke vitaminer og kosttilskudd tar dere?

:)

Jeg drikker et stort glass vann om morgenen etterfulgt av 1-3 kopper kaffe avhengig av hvor mye jeg har lyst på. Jeg spiser frokost, oftest enten havregrøt, 1 kokt egg, 1 avkoado eller smoothie avhengig av hva jeg har lyst på. Til middag blir det kylling eller fisk og m.y.e grønt. Jeg er glad i squahs, løk, bønner, paprika, spinat, brokkoli...listen er lang og jeg spiser gjerne 2-3 posjoner... spiser det samme som frokost til kvelds. Ellers spiser jeg frukt, mørk sjokolade innimellom. Jeg er glad i yoghurt natrurell med oppskåret eple eller mango til mellommåltid. Jeg drikker så mye te jeg vil, gjerne 3-5 kopper om dagen...Jeg tar b- og c-vitamin hver dag og tran når jeg ikke har spist fisk på en stund.

hm, ser nå at jeg får jammen i meg en god del i løpet av en dag. Men har høyt stoffskifte, så maten forbrennes fort.

Skrevet

frokost:

2-3 revita med magert pålegg

te eller kaffe

vann

Lunsj:

3 revita

frukt

gulerot el lign

vann

middag:

enten salat eller fisk eller noe annet jeg fikser i en fart

mellommåltid:

Frukt

nøtter

yoghurt

ellers hender jeg at jeg spiser litt godis!

Skrevet

Alltid havregrøt med banan til frokost + grønn te.

Lunsj er knekkebrød med ost eller middagsrester fra dagen før, noen ganger salat. Prøver å spise litt grønnsaker eller en frukt.

Spiser nøtter som mellommåltid. Av og til en brødskive.

Jeg lager middag hver dag, prøver å lage sunne gode retter fra grunnen av med mye grønnsaker. Mye supper og gryteretter. Mye ovnsbakte grønnsaker. Tenker ikke så mye på kalorier eller fett, men prøver å balansere så det ikke er altfor mye raske karbs. Prøver også å lage miljøvennlig mat med lokale matvarer og ha flere dager i uken uten kjøtt/fisk.

Tar tran, multivitamin, D3, lecitin og magnesium. Drikker myntete om kvelden. Drikker kanskje 1 liter vann om dagen, mer hvis jeg trener. Drikker aldri annet enn vann og te.

Dette er en "ideell" dag - jeg har da dager da jeg faller for fristelsen til en bolle eller et wienebrød, spiser en pose potetgull på sofaen, masse sjokolade eller 1 liter is om kvelden. Men det er heldigvis ikke så ofte ;)

Skrevet (endret)

Frokost:

2 brødskiver med feks. makrell i tomat, leverpostei eller kalkunskinke. To glass vann og en kopp te.

Lunsj:

To brødskiver/rester fra middag/frokostblanding. Vann å drikke.

Middag:

Stekt laks med grønnsaker i wrap/spaghetti/wok med svinekjøtt, grønnsaker og ris/pizza. Tre glass vann.

Kvelds:

frokostblanding/to brødskiver/rester fra middag/litt frukt/yoghurt. To glass vann.

Det er dagen min, sånn ca.

Edit: jeg drikker ikke brus, juice, kaffe eller melk. Kun vann og te.

Endret av Ethereal
Skrevet

Frokost: Havregrøt med kanel eller yoghurt med et par skjeer kornblanding. Juice, vann + 2 trankapsler. Kaffe!

Lunsj: Varmmat fra vår eminente kantine. Mye salater, supper, gryter, fisk, eller skiver med pålegg om det er varmmat jeg ikke er så begeistra for. Kaffe.

Ettermiddag: Frukt, noen nøtter hvis jeg har spist litt lite til lunsj. Kaffe...

Middag: Variert - mye svin, kylling, fisk, stort sett alltid grønnsaker. Varierer mellom ris, potet, pasta eller bare grøntfor. Er veldig glad i å lage mat, og håper å lære ungen å sette pris på chili etter hvert ...

Stort sett spiser jeg aldri kveldsmat, men det hender jeg tar en banan, et par knekkebrød eller noen nøtter hvis jeg blir sulten etter trening e.l. Jeg koser meg stadig vekk med et glass rødvin til kvelds i stedet ;-)

I helgene spiser jeg rundstykker til frokost og lunsj, pluss godis i hvert fall én av kveldene. Og litt mer enn ett glass vin...

Skrevet

Typisk ukedag:

Frokost:

2 Ryvita med magert kjøttpålegg

Mellom:

1 boks ananas

Lunsj:

2 Ryvita med tomat og magert kjøttpålegg

Mellom:

Nøtter/ananas

Middag:

Kyllingkjøttdeig stekt på solsikkeolje med avocadosalat blandet med raspet gulerøtter og finahkkede tomater, noen ganger med opphakket valnøtter

Kvelds:

Ananas/ryvita med magert kjøttpålegg/ bakt kylling med gulerot og tomat/ nøtter

Har en spisedag i uka. Da spiser jeg som oftest hjemmelaget pizza, lasagna, kokossuppe, smågodt, hjemmebakte cookies, hjemmebakte rundstykker etc.

Drikker kun vann og ingefærte...litt Pepsi Max i helgene....

Skrevet (endret)

Frokost: En skive grovt, hjemmebakt brød med smør og et godt lag med brie

Lunsj: F.eks gresk salat eller middagsrester. Helst masse grønt, en god dæsj proteiner og en del fett.

Middag: Varierer veldig, men som tommelfingerregel mye grønnsaker (flere typer), litt potet/fullkornspasta/byggryn/couscous/bulgur/quiona (evt. ikke), rent kjøtt eller fisk, og noe fett. I dag blir det f.eks salat av kylling, byggryn, ruccola, tomat, løk, hvitløk, squash og basilikum med olivenolje og balsamico, samt parmesan.

Kvelds: Spiser ikke alltid kveldsmat siden jeg holder meg god og mett av middagen, men spiser jeg blir det stort sett hjemmelaget knekkebrød eller brødskive med god ost eller makrell i tomat.

Spiser nøtter og mørk sjokolade hver dag, og alltid etter lunsj. En frukt eller to om dagen. Drikker for mye kaffe, masse vann, og gjerne litt rødvin hver dag.

Endret av -Englefjes-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...