^me^ Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 (endret) altså..jeg møtte ei jeg gikk i klassen med i en butikk for noen dager siden. hun har en liten sønn på 3 år som satt ufrivillig oppi vogna si med sele på seg ellers så stakk han ut av vogna selv. han hadde en klosse som han gjentatte ganger kastet på gulvet og mor plukket opp igjen HVER gang uten å rynke på nesen i det hele tatt.. da tenkte jeg: "hvorfor gidder hun å plukke opp den fordømte klossen hver gang når det ser ut til at det er det han vil??" er det naturlig at du blir litt hodeløs når du får ditt eget barn? at du ikke tenker "kanskje jeg bare skal slutte å plukke den opp slik at han ikke får viljen sin hver gang" og si feks. "hvis du kaster den på gulvet en gang til får du den ikke neste gang"?. noen som skjønner hva jeg vil frem til? Endret 18. september 2011 av ^me^ 2
Gjest Nuppa_ Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Det er vel ikke akkurat i butikken man vil ta den store kampen om hvem som bestemmer... 2
_Malene Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Jeg hadde kanskje ikke gitt den klossen tilbake til en 3-åring. Men er ikke sikkert den mora tenkte noe over hva hun gjorde, kanskje hun bare gjorde det automatisk. 1
kulu-kulu Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Enig med deg ts Konsekvenser,er fint 3
SummerJoy Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Hadde aldri giddet å plukke opp en klosse etter ungen min på 3 år. Hadde fjernet klossen først som sist. 5
^me^ Skrevet 18. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2011 men jeg mener, jeg tenker dette nå som jeg ikke har mitt eget barn, men kommer jeg til å bli løsere på dette når det er mitt eget barn det gjelder? 1
missLynch Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Nei jeg hadde heller aldri orket å plukke opp etter ungen- gang på gang på gang- i buikken på denne måten du beskriver, ts Selv om det altså er min egen lille tass. Det får være måte på! Man gjør barnet en gedigen bjørnetjeneste ved å la seg diktere. Det er da ikke barnet som er sjefen. 1
Xanadus Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 men jeg mener, jeg tenker dette nå som jeg ikke har mitt eget barn, men kommer jeg til å bli løsere på dette når det er mitt eget barn det gjelder? Ikke nødvendigvis. Du virker veldig reflektert. Men det er jo lett å gleme seg når man står midt oppi det, og så plutselig tenker man etterpå: Hvorfor gjorde jeg det egentlig, jeg vet jo bedre.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Jeg har heller ingen barn enda men er gravid jeg også. Jeg vil tro det blir vanskeligere å være streng og konsekvent når det er snakk om sin egen unge.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 For barn er det en måte å lære på, å gjenta slik kasting, syns det er helt normalt. Hadde han ikke sittet fastspent, hadde han jo plukket den opp selv.
^me^ Skrevet 19. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2011 (endret) For barn er det en måte å lære på, å gjenta slik kasting, syns det er helt normalt. Hadde han ikke sittet fastspent, hadde han jo plukket den opp selv. hun hadde han ut av vogna først, men det første han gjorde da var å løpe ut av butikken og rundt på kjøpesenteret selv slik at mor måtte løpe etter han hele tiden, klossen hadde nok blitt glemt med en gang hun hadde sluppet han løs igjen det eneste jeg ser at han hadde lært av enten det at mor løper etter han hele tiden eller at mor plukket opp etter han hele tiden er at han bestemmer hva mor skal gjøre. jeg hadde satt foten ned og ikke plukket opp klossen hans om og om igjen for at han skal se at det blir konsekvenser for det han gjør og at jeg ikke lar meg styre av hva han vil hele tiden. vel...det er det jeg tror jeg hadde gjort med mitt barn men den tiden kommer om ikke så lenge kanskje jeg blir en streng mamma, eller kanskje jeg blir bløtere om hjertet når han kommer? Endret 19. september 2011 av ^me^
Husfrua Skrevet 19. september 2011 #12 Skrevet 19. september 2011 Jeg hadde nok tatt klossen etter at han hadde kastet den noen ganger. Men hadde dette ført til hylskriking i butikken, så hadde jeg nok bare gitt den til han igjen. Jeg hadde nemlig ikke orket skriking i butikken, litt med hensyn til andre også. Hadde det derimot vært hjemme eller hvor vi var alene, så kunne han bare fått skrike.
Gjest otrivin Skrevet 19. september 2011 #13 Skrevet 19. september 2011 Jeg hadde tatt klossen og satt meg på gulvet og lekt med den selv.
^me^ Skrevet 19. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 19. september 2011 Jeg hadde tatt klossen og satt meg på gulvet og lekt med den selv. midt inne på HM på et kjøpesenter mens du snakket med en gammel klassekamerat? du tror ikke det at du hadde fått noen rare blikk da?
Gjest otrivin Skrevet 19. september 2011 #15 Skrevet 19. september 2011 midt inne på HM på et kjøpesenter mens du snakket med en gammel klassekamerat? du tror ikke det at du hadde fått noen rare blikk da? Jo, det hadde jeg helt sikkert fått. So?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå