Gå til innhold

Agape-kjoler og størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har kjennskap til størrelsene på kjoler fra Agape? Jeg har nettopp vært og prøvd, og fikk vite at kpga knyting i ryggen kan de knytes/tilpasses flere størrelser opp og ned. Men det jeg lurer på er om lengden vil variere mye fra størrelse til størrelse. Jeg vet ikke hvilken størrelse det var på kjolen jeg prøvde, men fant en helt tilsvarende på finn.no som jeg vurderer å kjøpe. Eneste problemet er at hun som har den er 8-9 cm høyere enn meg, så da blir den sikkert lang.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde en kjole på Agape med knytting i ryggen, og den var str 32, pleier å bruke 34 så trodde ikke den ville passe, men det var vel pga knyttingen. Det pleier jo ikke være noe problem å ta kjolen med til syerske og legge den opp hvis den er for lang. Jeg måtte legge opp min kjole i stroppene og lengden (kjøpte ikke på Agape) og betalte 500,- for dette. Tror det er ganske vanlig at folk må tilpasse kjolene sine litt, det er jo verre om den hadde vært for kort :Nikke:

Skrevet

Man må vel regne med at kjolen må tilpasses ja. Det var bare det at kjolen jeg prøvde passet perfekt i str, og da er det litt kjedelig hvis denne viser seg å være en str større. Det er ihvertfall utrolig mye penger å spare på finn:)

Skrevet

Man må vel regne med at kjolen må tilpasses ja. Det var bare det at kjolen jeg prøvde passet perfekt i str, og da er det litt kjedelig hvis denne viser seg å være en str større. Det er ihvertfall utrolig mye penger å spare på finn:)

Ja, det er helt utrolig hvor billige enkelte kjoler på finn er. Det er nesten litt skremmende med tanke på nyprisen på mange av dem, men det er jo fint å vite at man har et alternativ til kinakjoler :)

Hvis den på finn er akkurat samme kjole, bare en str større, synes jeg du skal gå for den på finn og heller betale den lille summen det koster å legge den opp :)

Skrevet

Har du anledning til å dra hjem til Finn-selgeren og prøve kjolen? Hvis kjolen har din normalstørrelse ville jeg nok satset på å kjøpe den uansett. Det er veldig vanlig å tilpasse lengden på kjolen, og det er mye enklere å gjøre kjolen kortere enn omvendt.

Uansett kan det være lurt å se kjolen før du kjøper den, med tanke på ev. flekker, løse tråder og lignende. Pass også på at kjolen er renset før du kjøper den. Men heller brukt originalkjole enn kopikjole :)

Skrevet

Jeg bruker akkurat den størrelsen jeg bruker i vanlige klær, og regner med jeg kan gå opp eller ned 5 kilo uten at det har betydning pga snøring.

Kjolene er lange som nye også, og må alltid tilpasses sko/høyde på person etc. Jeg er 1,74 og må legge opp min endel.

Skrevet

Jeg fant en annen annonse på samme kjolen, og hun som har den bruker samme str som meg, og er 2 cm lengre.... så jeg gikk for den. Den var ikke sydd/tilpasset til henne, og den var nyrenset. Mange tusenlapper å spare, og så er det samme kjolen som jeg prøvde på agape. Så nå venter jeg spent på postpakke :danser:

Skrevet

Gratulerer med kjole!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...