Ayesh Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Hei Hva ser man etter når man kjøper dekk uansett om de er brukt/ubrukt. Da mener jeg noe nr. eller noe annet slik at man er sikker på at man kjøper riktige dekk som passer til bilen min. står det noe i vognkortet? Jeg skal kjøpe til bilen min som er Mercedes A-klasse, 140. Kan noen hjelpe meg? er redd for å kjøpe feil. Tusen takk Ayesha
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Hei Hva ser man etter når man kjøper dekk uansett om de er brukt/ubrukt. Da mener jeg noe nr. eller noe annet slik at man er sikker på at man kjøper riktige dekk som passer til bilen min. står det noe i vognkortet? Jeg skal kjøpe til bilen min som er Mercedes A-klasse, 140. Kan noen hjelpe meg? er redd for å kjøpe feil. Tusen takk Ayesha Dette får du hjelp til i en hvilken som helst forretning som selger bildekk. Mange verksteder og bensinstasjoner har avtale med slike steder. Dekkdimensjoner er oppført i vognkortet.
Henkie Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Tusen takkkkk Anonymbruker Husk å sjekke pris flere steder. Pris på dekk varierer noe vanvittig. Merkeforhandlere (feks Mercedesforhandkeren din) er som regel svært dyre. Sjekk litt rundt
Epifant Skrevet 19. september 2011 #5 Skrevet 19. september 2011 Dekkdimensjon er også oppført på Mekonomen sine sider. Tast inn registreringsnummeret, så dukker det opp en masse informasjon. Deretter kan du sjekke prisen på den aktuelle dimensjonen hos f.eks. www.dekkskift.no, www.dekkonline.com, www.sharif.no, www.interdekk.no og en rekke andre. Som Henkie sier, sjekk litt rundt og ikke vær redd for å legge frem prisene hos de lokale forhandlerne. De har som regel endel å gå på, pluss at du som regel må dit uansett for å legge på dekkene du kjøper på nettet.
Ayesh Skrevet 19. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2011 takk for hjelp! jeg tenkte å kjøpe brukt fra finn.no bør jeg ikke gjøre dette?
Ayesh Skrevet 19. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2011 HVa tror dere dekk bør koste? hvis jeg kjøper helt nye hva bør de koste? jeg vil ikke ha så veldig dyre dekk. holder med så lenge de er kvalitets gode....
Henkie Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 Brukte dekk? Nei, det hadde jeg ikke gjort. Hva slags dimensjon skal den bilen ha? Det kan da ikke koste allverens med dekk til den vilen
Epifant Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Om du ikke har peiling ville jeg nok ikke ha kjøpt brukte dekk. For å sette det litt på spissen: vinterdekk av tvilsom kvalitet koster.. hva da, 2-2500,- ferdig montert? Mens vinterdekk som vinner tester år etter år koster ca det dobbelte. Er virkelig 2500,- for mye penger når man tenker at dekkene er den eneste kontakten mellom bilen din og veien...? Jeg har ingenting imot billige bildeler, men dekk og bremser sparer jeg aldri på.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 Sharif selger dekk nedi 450,- per stk, de kan balanseres på felgen for en liten slant. Ikke noe i veien i å kjøpe brukte dekk for den del heller, bare pass på dybden og eventuelle store sår. Far driver med gamle biler og slikt, og her selges og kjøpes det ofte dekk til 100-250,- stk. Felgene er det som drar opp prisen, som oftest.
LadyStarlight Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 Man bør vel helst kjøpe nye dekk. Kjøper du brukt bør du hverfall se på mønsterdybden, når dekket ble laget og generelt se på gummien/stand på dekka. Dekk er jo ganske viktig, så lønner seg å kjøpe kvalitet om du tenker sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Du kan jo lese litt om dekkpriser HER
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå