Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen som helst måte å endre avanserte innstillinger uten å være admin-bruker på pcen?

Eller å reboote hele pcen uten å være admin?

Tantebarna mine har krølla med pcen min og endret passordet inn til min bruker på min pc :kvalm::rasende::bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan starte maskinen på nytt med av/på-knappen.

Nei, det var ikke ment som en spydighet, og jeg snakker ikke om å ta strømmen eller holde på-knappen inne i 8-10 sekunder slik at maskinen avsluttes brått.

Hvis du trykker på knappen, skal det føre til at Windows starter "slå av maskinen"-rutinen, og etter noen sekunder slås maskinen kontrollert og ordentlig av.

Hvis du så slår maskinen på igjen og trykker F8 akkurat idet den starter (like før Windows-logoen vises mot sort bakgrunn), vises en oppstartmeny. Hvis du velger oppstart i "sikkermodus", er det mulig å logge på med kontoen "Administrator" (som ellers er utilgjengelig), og så kan du bruke den til å tilbakestille passordet på den andre kontoen.

En annen måte er å bruke programmet "ntpasswd" til å tilbakestille passordet. Du må da laste det ned og brenne en CD eller DVD, og så starte maskinen fra den og følge instruksjonene. Det fungerer helt utmerket.

Skrevet (endret)

Takk for hjelpen!

det med f8 funket ikke, eller alt funket helt til jeg kom til brukerkontoene, og der måtte jeg fortsatt ha passord :/

Men får prøve det siste der i morgen.

Tusen takk!

Endret av sequin
Skrevet (endret)

de har vert ganske grunndig hvis de har satt passord på den skjulte administratoren også :) (for du har vel windowsxp? dette fungerer ikke i windows 7). Hvis du ikke kommer deg inn på den skjulte administartoren og tips 2 ikke fungerer så ville jeg gjort som i rema 1000 reklamene. Ringe tantebarna og spurt dem om passordet. Det enkleste er ofte det beste ^^

Endret av LoneWolf
Skrevet

Har Vista jeg... Fungerer det her da?

Etter at jeg trykket på sikkermodus, kom jeg bare til den samme menyen som før -med min brukerkonto(admin) og "gjest".

Hehe tantebarna mine er såppass små at det var et rent uhell, da de ikke visste helt hva de drev meg. Så de visste ikke at de hadde endret passord engang :P

Skrevet

da funker ikke skult administrator og min hjelp er nok helt ubrukelig på vista. skaffet meg det aldri fordi jeg har alltid ment at det var noe realt dritt. Gjør det som Heart har foreslått som tips 2 og så får du se om du grier og fikse det, hvis ikke er det bare å skaffe seg en flink hacker :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...