Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står mellom å bachelor innenfor et helsefag (profesjon), og bachelor innenfor IT..

Hva er tryggest med tanke på jobbmuligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsefag er tryggest. «IT» gir derimot større muligheter for å klatre og høyere inntekt hvis man er heldig.

Skrevet

Det du selv kunne tenke deg å jobbe med. :)

Jeg hadde valgt IT, men nå er jeg utdannet dataingeniør og trives med å jobbe som systemutvikler. Kunne definitivt ikke jobbet innen helse ettersom jeg ikke har de personlige egenskapene som trengs for å kunne gjøre en god jobb som helsepersonell.

Personlig så skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å stå mellom en IT-utdannelse eller en utdannelse innen helse. Normalt sett så er ikke dette interesser som sammenfaller i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Normalt sett så er ikke dette interesser som sammenfaller i det hele tatt.

Å joda, for mennesker med spredte interesser er det da helt normalt. Og det er mange som sliter med det "problemet", at de har mange ulike interesser, og ikke greier å bestemme seg for hva de skal satse på. Snakker av erfaring, da jeg selv måtte bestemme meg for om jeg skulle satse på kostymesøm, design, utviklingsstudier, ingeniør eller økonomi... :ler: helsefag kunne også vært aktuelt for meg hadde det ikke vært ensbetydende med turnusjobbing.

TS - hva mener du med helsefag? Det finnes utdanninger innen helse som ikke nødvendigvis gir en trygg jobb...

Skrevet

Mange av helsefagene er relativt tekniske felt. Det er ikke bare rene omsorgsyrker som sykepleie.

TS - hva mener du med helsefag? Det finnes utdanninger innen helse som ikke nødvendigvis gir en trygg jobb...

Ikke nødvendigvis «en trygg jobb» som i samme stilling i 20 år, men de fleste av helsefagene er det alltid behov for. Men det er jo absolutt noe å være obs på. Det blir fort snakk om kjedelige turnuser og lange perioder med vikariater, særlig rett etter utdanningen til man er heldig nok til å finne noe fast.

Skrevet

Ts her.. Jo, med helsefag mente jeg her bachelor i tannpleie. Slipper også turnus i det yrket:)

Joda, er interressert i å jobbe med data, men er også interessert i menneskekroppen - anatomi og sykdommer. Men jeg passer ikke til omsorgsyrker, sykepleie hadde aldri vært noe for meg. Tannpleie er mer konkret og ikke så mye "dikke dikke". Normal service skal jeg klare..

Var litt som jeg trodde, som første AB har skrevet, at IT kan ofte gi litt bedre lønn osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...