Gå til innhold

Utvidelse av aap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med angst og depresjon.

Har gått til psykolog i 1 år samt aap i 1 år. + medikamenter.

I november skal jeg i møte med nav igjen, og gruer meg som bara det. Jeg lurer på utvidelse av aap penger. Hva skal til for å kunne utvide det?

Jeg er ingen snylter, jeg sliter skikkelig med meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edit ; Misforsto litt, jeg ;) Det du trenger er vel erklæring fra lege?

Endret av Daniel84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine arbeidsavklaringspenger går også snart ut, og jeg lurer på det samme som deg... Har prøvd å få kontakt med NAV for å spørre hvordan jeg skal gå fram for å søke om en utvidelse siden slutten av april, men jeg har enda ikke fått noen i tale.

Kjenner jeg blir veldig stressa av å ikke vite om jeg har penger til mat et par måneder fram i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit ; Misforsto litt, jeg ;) Det du trenger er vel erklæring fra lege?

Jeg fikk erklæring fra både lege og psykolog da jeg søkte i fjord, det var nav som anbefalte meg å søke fordi jeg hadde gått sykemeldt ett år pga depresjon og angst.

Tar det lang tid med eventuell ny søknad? Jeg vet liksom ikke så mye om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk erklæring fra både lege og psykolog da jeg søkte i fjord, det var nav som anbefalte meg å søke fordi jeg hadde gått sykemeldt ett år pga depresjon og angst.

Tar det lang tid med eventuell ny søknad? Jeg vet liksom ikke så mye om dette!

Nei, det var veldig enkelt for min del iallefall. Ikke samme stresset som den første søknaden! Men få med deg en legeerklæring til møtet ditt, og ta med deg ett sånt skjema som du fyller ut på NAV.no, så skal det ikke vøre noen problem for dem å fikse det ganske så kjapt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ringt saksbehandler en liten stund før vedtaket har gått ut og har da fått vidreført aap via den samtalen. Det har aldri vært noe problem, jeg har ikke levert legeerklæringer for å få det vidreført. Jeg har gått på aap i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav kjerringa forlengte søknaden, men jeg stolte ikke helt på at jeg gjorde det. Har hatt aap og de har begynt å mase om jobb. Man har heldigvis aap i 4 år, har bare hatt 1 enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge man har AAP, er avhengig av aktivitetsplanen din, ikke et visst antall år. Fire år er i utgangsåunktet kakao aktor, men denne kan forlenges dersom det er dokumentert at det er nødvendig. Alfa og omega er altså innholdet i planen.

Dersom et AAP-vedtak er ved veis ende, men du har en gyldig aktivitetsplanen som strekker seg over det tidspunktet, blir pengevedtaket forlenget. Man trenger altså ikke å søke om ny ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge man har AAP, er avhengig av aktivitetsplanen din, ikke et visst antall år. Fire år er i utgangsåunktet kakao aktor, men denne kan forlenges dersom det er dokumentert at det er nødvendig. Alfa og omega er altså innholdet i planen.

Dersom et AAP-vedtak er ved veis ende, men du har en gyldig aktivitetsplanen som strekker seg over det tidspunktet, blir pengevedtaket forlenget. Man trenger altså ikke å søke om ny ytelse.

Å, du mener den aktivitetsplanen folk ikke får fordi NAV ikke har tid til å lage den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, du mener den aktivitetsplanen folk ikke får fordi NAV ikke har tid til å lage den?

Ja stemmer, det en den! Den som ligger til grunn for at vedtak kan fattes......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har man krav på, vil anbefale å ta kontakt med saksbehandler og be om en time. Man kan ikke i utgangspunktet si nei til en slik forespørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer, det en den! Den som ligger til grunn for at vedtak kan fattes......

Du mener de vedtakene de fatter UTEN aktivitetsplan fordi de ikke har tid til å lage den?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har man krav på, vil anbefale å ta kontakt med saksbehandler og be om en time. Man kan ikke i utgangspunktet si nei til en slik forespørsel.

Du mener den saksbehandleren det ikke er mulig å få tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du mener de vedtakene de fatter UTEN aktivitetsplan fordi de ikke har tid til å lage den?

:fnise:

Stemmer på en prikk ja! Å nei jeg gidder ikke ringe å pushe på nav for å få en sånn plan. Når jeg ringer er ikke saksbehandler mulig å få tak i eller de vet ikke helt hvem som er saksbehandleren siden jeg antagelig har fått en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen beskjed om at du ønsker å bli kontaktet, da er saksbehandler forpliktet å ta kontakt innen 48 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer på en prikk ja! Å nei jeg gidder ikke ringe å pushe på nav for å få en sånn plan. Når jeg ringer er ikke saksbehandler mulig å få tak i eller de vet ikke helt hvem som er saksbehandleren siden jeg antagelig har fått en ny...

Dersom du ikke gidder å ta din del av ansvaret ser jeg jo at det kan bli vanskelig å fremdrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen beskjed om at du ønsker å bli kontaktet, da er saksbehandler forpliktet å ta kontakt innen 48 timer.

Nei du sier ikke det gitt... Over og ut for min del, er ferdig med å suttre om virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...