^KinderMaxi^ Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Håret mitt er utrolig slitt av hårfarging og rettetang/krølltang. Hvis jeg grer det ut, ryker mange hårstrå. Ser helt j****g ut Bruker joico moistrepair shampoo og conditioner. Har brukt kms moistrepair, redkrem extreme (hele serien) den beste til nå er joico. Men trenger en kur. Hjelp!! Har til vanlig krøller, er avhengig av å rette det. Er det noen gode varmebeskyttere?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Prøvd Tigi Bedhead sin recovery shampo + balsam? Joico har jo både fuktighet og repareringskur Begge to er kjempe bra. Tipper håret ditt trenger begge deler
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Tigi bedhead sine shampoer har også varmebeskyttende i seg
^KinderMaxi^ Skrevet 18. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2011 Prøvd Tigi Bedhead sin recovery shampo + balsam? Joico har jo både fuktighet og repareringskur Begge to er kjempe bra. Tipper håret ditt trenger begge deler Hva heter disse da? Har prøvd tigi bedhead recovery og likte den ikke.
Gjest NozMonster Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 hvordan rettetang/krølltang har du? du bøøøør bruke en med keramisk overflate! det er mye mere skånsomt! du bruker jo de beste produktene som finnes omtrent, så om ikke de hjelper, er jeg redd du enten må slutte å ta kjemiske behandlinger på håret ditt for en stund, og helst, aller mest, gjerne klippe av en del. Jeg har brukt KMS sin Flat Out på mange før- det er en varmebeskyttende spay som har en kjempebra varlighet resten av dagen!
^KinderMaxi^ Skrevet 18. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2011 hvordan rettetang/krølltang har du? du bøøøør bruke en med keramisk overflate! det er mye mere skånsomt! du bruker jo de beste produktene som finnes omtrent, så om ikke de hjelper, er jeg redd du enten må slutte å ta kjemiske behandlinger på håret ditt for en stund, og helst, aller mest, gjerne klippe av en del. Jeg har brukt KMS sin Flat Out på mange før- det er en varmebeskyttende spay som har en kjempebra varlighet resten av dagen! Her går det i GHD, bruker ikke annet. Er den sprayen jeg har brukt nå (den er tom) og må bestille ny.
^KinderMaxi^ Skrevet 18. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2011 Klipping er ikke aktuelt Bah.. Jeg vil ha langt hår, og først nå er det lengste midt på puppen.
Gjest Nanette Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 (endret) Moroccan oil. Oljen og kuren. Olje gjør underverker for hår. Kan lønne seg en tur til frisøren for å klippe tuppene og det verste slitte fordi det vil spise seg oppover. Og så vil jeg anbefale ølgjær. Endret 18. september 2011 av Nanette
pandabear Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Moroccan oil. Oljen og kuren. Olje gjør underverker for hår. Kan lønne seg en tur til frisøren for å klippe tuppene og det verste slitte fordi det vil spise seg oppover. Og så vil jeg anbefale ølgjær. Denne har hvertfall gjort underværker for mitt slitte hår. Hva med å prøve å rette og føne det minst mulig? Så er jeg enig med Nenette i at å stusse tuppene litt ville vært bra!
laperla Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 Håret mitt er utrolig slitt av hårfarging og rettetang/krølltang. Hvis jeg grer det ut, ryker mange hårstrå. Ser helt j****g ut Bruker joico moistrepair shampoo og conditioner. Har brukt kms moistrepair, redkrem extreme (hele serien) den beste til nå er joico. Men trenger en kur. Hjelp!! Har til vanlig krøller, er avhengig av å rette det. Er det noen gode varmebeskyttere? Hei Jeg setter også en knapp på K pak serien til Joico. Du har nok behov for både protein- og fuktighetskuren. Hva med å supplere med flytende kreatin? Jeg kjøper dette av frisøren min i salongen hennes.
^KinderMaxi^ Skrevet 18. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2011 Hei Jeg setter også en knapp på K pak serien til Joico. Du har nok behov for både protein- og fuktighetskuren. Hva med å supplere med flytende kreatin? Jeg kjøper dette av frisøren min i salongen hennes. Jeg er ikke helt på nett når det kommer til hårprodukter og navn! Hva heter dette kreatinet? Hvor kjøper dere Moroccan oil?
pandabear Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 Jeg er ikke helt på nett når det kommer til hårprodukter og navn! Hva heter dette kreatinet? Hvor kjøper dere Moroccan oil? Jeg kjøpte den på ebay, men du får kjøpt både den og Joico på Feelunique blant annet
Antlers Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 Legg rettetangen på hylla, eller bruk den kun ved spesielle anledninger. Lær deg å sette pris på hårtypen du faktisk har, eller bruk mer skånsomme metoder for å gjøre håret slettere. Du er ikke dømt til å ha naturlige krøller hver dag, selv om du slutter å rette Noen hårtyper tåler rett og slett mer enn andre, så selv om andre kan bruke rettetang uten å (synlig) ødelegge håret, betyr ikke det at det samme gjelder deg. Krølltopper har fra naturens side ganske skjøre hårstrå, så mishandlingen med rettetang er ekstra ille for dem. Jeg skjønner godt om du synes jeg høres skikkelig kjip ut, men dette er realiteten. Det er delte meninger om hvorvidt varmebeskyttende produkter har noe for seg i det hele tatt, men jeg kan i alle fall si at selv de beste produkter ikke forhindrer slitasje, selv om de kan være med på å redusere den i varierende grad. Det blir litt som å bruke en kondom med mange nålehull i tuppen - man bruker jo fortsatt beskyttelse, men særlig pålitelig er den ikke. Det kjipe med rettetang er at den sliter på håret fra rot til tupp. Du ser kanskje at tuppene trenger en stuss (og det er jo helt normalt), men glemmer at resten av håret også er skadet/skjørt, og kjører på med mer retting på en allerede mishandlet manke. Kanskje ser håret fint ut etter en proteinkur, eller kanskje blir det glatt og mer medgjørlig etter en fuktkur, men det reparerer ikke håret slik at det blir som nytt igjen. Retter du det nå tilsynelatende sunne håret, så retter du dessverre fortsatt det samme gamle (godt kamuflerte) slitte og skadede håret - noe som kan ende med tynt og pistrete hår, siden håret brekker av på de svakeste punktene. Krøller er nydelig og superfeminint, og om du ikke slutter med rettetang for evig og alltid, så bør du i alle fall ta en lang pause fra jernet, slik at du kan vokse ut nytt, sunt hår som tåler mishandlingen hakket bedre. Et alternativ er å få klippet seg en kortere sveis og holde den vedlike, slik at man stadig klipper vekk den verste slitasjen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #14 Skrevet 18. september 2011 Joico K-pak (proteinkur) og Moroccan oil. Du behøver ikke all verdens produkter, men en proteininnpakning et par dager i uka (husk å følge bruksanvisningen, den skal faktisk ikke være i håret mer enn 5 minutter) og fuktighet. Moroccan oil vil gjøre at håret ditt blir naturlig slettere, og jeg har omtrent sluttet med rettetang og stylingprodukter etter at jeg oppdaget dette vidundret av et produkt. Dessuten gjør den at håret tørker raskere, så fønetiden reduseres. Jeg har forresten langt hår som farges jevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå