Gå til innhold

Hvitvin m/gullblader i ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet navnet på den ??

Kan selvfølgelig spørre på polet - men hadde vært så greit for en gangs skyld å vite navnet på det jeg skal ha icon_biggrin.gif12

Skrevet

Hvitvin med GULLBLADER i ...?? Spøker du???12

Skrevet

Nei - en kollega som hadde drukket det....men ho husket ikke navnet - er det ikke alltid sånn da.

Vet at det finnes en likør med gullblader i også...

Ikke ekte gull selvfølgelig.... icon_wink.gif12

Skrevet

For det første, antar jeg at det faktisk dreier seg om ekte gull: Bladgull, for å være nøyaktig. Det er gullflak som er valset ut til så uhyre tynne flak at de nesten er gjennomsiktige. For at det skal være ufarlig å spise (ehem... drikke...) må det være rent, ekte gull - så vidt jeg vet.

Jeg har lest om en akevitt fra polet med bladgull i, men ikke hørt om noen hvitvin. Den selges kanskje ikke her til lands?12

Skrevet

ok - jeg gir meg...sikkert ekte gull da...

Men tror nok at den selges her til lands - min kollega er nemlig ikke av typen som drar på "harry-turer" til svinesund. Og denne hvitvinen blir konsumert rimelig ofte...icon_smile.gif

12

Skrevet

tror den heter Blue Nun Gold eller noe sånt. Får kjøpt den polet...12

Skrevet

Der var den ja...:

Sakset fra http://www.aperitif.no/index.db2?id=6719 :

Blue Nun Gold Edition

Sichel Tyskland

30615 (VSD) kr 96,70

Strøm Test

Tysk søtlig musserende vin med 22 karats gullblad i vinen. Effektfullt om ikke annet. Bør ikke lagres (07.01.99).

(Så... det var neeesten rent gull...)12

Skrevet

Søren da Arnie -

du rakk det før meg....satt her og klipte og limte fra samme siden jeg...icon_biggrin.gif

Takk for rask tilbakemelding....

Denne skal nemlig prøves ut...riktignok musserende vin da....12

Skrevet

Hei @lfakrøll!

Ville bare legge til at jeg har smakt den og at den er veldig god, syntes jeg iallefall. icon_smile.gificon_smile.gif

12

Skrevet

Å kalle den veldig god er vel å overdrive, men den er i alle fall helt OK icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

annonym denne gangen. Kun fordi jeg sitter på mannens maskin hihihi.

Jeg har smakt den. Og den er IKKE god. Kjempe søtt kliss! Hadde tenkt å ha den i mitt bryllup, men en slurk var nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...