@lfakrøll Skrevet 15. mai 2002 #1 Del Skrevet 15. mai 2002 Noen som vet navnet på den ?? Kan selvfølgelig spørre på polet - men hadde vært så greit for en gangs skyld å vite navnet på det jeg skal ha 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 15. mai 2002 #2 Del Skrevet 15. mai 2002 Hvitvin med GULLBLADER i ...?? Spøker du???12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 15. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mai 2002 Nei - en kollega som hadde drukket det....men ho husket ikke navnet - er det ikke alltid sånn da. Vet at det finnes en likør med gullblader i også... Ikke ekte gull selvfølgelig.... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 15. mai 2002 #4 Del Skrevet 15. mai 2002 For det første, antar jeg at det faktisk dreier seg om ekte gull: Bladgull, for å være nøyaktig. Det er gullflak som er valset ut til så uhyre tynne flak at de nesten er gjennomsiktige. For at det skal være ufarlig å spise (ehem... drikke...) må det være rent, ekte gull - så vidt jeg vet. Jeg har lest om en akevitt fra polet med bladgull i, men ikke hørt om noen hvitvin. Den selges kanskje ikke her til lands?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 15. mai 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 15. mai 2002 ok - jeg gir meg...sikkert ekte gull da... Men tror nok at den selges her til lands - min kollega er nemlig ikke av typen som drar på "harry-turer" til svinesund. Og denne hvitvinen blir konsumert rimelig ofte... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 15. mai 2002 #6 Del Skrevet 15. mai 2002 tror den heter Blue Nun Gold eller noe sånt. Får kjøpt den polet...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 15. mai 2002 #7 Del Skrevet 15. mai 2002 Der var den ja...: Sakset fra http://www.aperitif.no/index.db2?id=6719 : Blue Nun Gold Edition Sichel Tyskland 30615 (VSD) kr 96,70 Strøm Test Tysk søtlig musserende vin med 22 karats gullblad i vinen. Effektfullt om ikke annet. Bør ikke lagres (07.01.99). (Så... det var neeesten rent gull...)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 15. mai 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 15. mai 2002 Søren da Arnie - du rakk det før meg....satt her og klipte og limte fra samme siden jeg... Takk for rask tilbakemelding.... Denne skal nemlig prøves ut...riktignok musserende vin da....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 15. mai 2002 #9 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei @lfakrøll! Ville bare legge til at jeg har smakt den og at den er veldig god, syntes jeg iallefall. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. mai 2002 #10 Del Skrevet 15. mai 2002 Å kalle den veldig god er vel å overdrive, men den er i alle fall helt OK 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2002 #11 Del Skrevet 15. mai 2002 annonym denne gangen. Kun fordi jeg sitter på mannens maskin hihihi. Jeg har smakt den. Og den er IKKE god. Kjempe søtt kliss! Hadde tenkt å ha den i mitt bryllup, men en slurk var nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #12 Del Skrevet 16. mai 2002 Personlig synes jeg ikke denne vinen er noe god, og denne gulleffekten er ikke bra. Men hver sin smak. Her kan du se hva folk på Bryllup har sagt om den: http://www.kvinneguiden.no/cgi/UltraBoard/...Page=0&Session= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå