Hoppeslott Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Hei! Jeg har flyttet hjem til Bergen etter fem år med studier i utlandet og har et påbyggingsår igjen før jeg sier meg ferdig som student. Jeg har aldri klart å lese noe særlig på lesesaler, fordi jeg rett og slett synes det er for stille og trykkende. Da jeg bodde utenlands, satt jeg stort sett på kafe etter skoletid for å lese gjennom dagens pensum. Hele masteroppgaven min ble stort sett også skrevet på denne måten (med tuuung sekk til alle bøkene). Jeg har foreløpig bodd i Bergen i et par måneder og er nå på jakt etter en kafe som er fin å studere på. Jeg tenker meg noe ala Starbucks, altså at det er god plass og sannsynlig å finne ledig bord, ikke for høyt støynivå (rolig bakgrunnsmusikk og ikke altfor mange barnevogner), gode bord og stoler (gjerne relativt store bord) og sentralt. Jeg er selvfølgelig innstilt på å legge igjen nok penger der til å forsvare at jeg okkuperer et bord i flere timer. Er det noen som har noen gode tips om et sted som kan passe? Det ville jeg satt umåtelig stor pris på
Kajal Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Ikke en café, men har du sett på HF-biblioteket? Ikke et stille bibliotek, litt lyd, men ikke bråk. Kafé ved inngangen om du vil ha kaffe/noe å spise. Eller så kan du jo prøve Kvarteret, der kan man sitte lenge uten å bestille noe særlig, og det er god plass.
Hoppeslott Skrevet 18. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2011 Ikke en café, men har du sett på HF-biblioteket? Ikke et stille bibliotek, litt lyd, men ikke bråk. Kafé ved inngangen om du vil ha kaffe/noe å spise. Eller så kan du jo prøve Kvarteret, der kan man sitte lenge uten å bestille noe særlig, og det er god plass. Tusen takk for svar! Jeg studerer ikke på HF, men det går sikkert greit å sitte på biblioteket likevel. Skal sjekke ut både det og Kvarteret i løpet av uken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå